پاستا را به سبک ایتالیایی نوش جان کنید

به گزارش مجله کوروش بزرگ، پاستاهای اصیل ایتالیایی

وقتی بحث پاستا در میان باشد، کشور ایتالیا بدون شک بی رقیب است. ایتالیا بزرگترین فراوری کننده و مصرف کننده پاستا در دنیا است. در این کشور هر نفر به طور میانگین، 25 کیلو پاستا در سال مصرف می نماید. ایتالیایی ها بیش از 300 نوع مختلف پاستا دارند که از اسپاگتی و ریگاتونی گرفته تا اسم های عجیب و غریبی که خیلی هایشان را نشنیده ایم ادامه دارند! اگر شما هم دوست دارید پاستای ایتالیایی اصیل را امتحان کنید، این مطلب برای شماست.با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی به رایج ترین پاستاهای سنتی این کشور داشته باشیم.

پاستا را به سبک ایتالیایی نوش جان کنید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

اسپاگتی آگلیو (Spaghetti aglio)

اسپاگتی آگلیو (سیر)، یکی از انواع کلاسیک پاستای ایتالیایی است که در تهیه آن هیچ گوشتی به کار نمی رود. اما با وجود ترکیب خوشمزه ای از سیر، چیلی و بهترین نوع روغن زیتون، حتما شما را راضی می نماید. برای تهیه این پاستا، سیر را با روغن زیتون خالص تفت می دهند تا کمی طلایی رنگ بگردد و مقدار کمی چیلی را به آن اضافه می نمایند. در نهایت، پاستای آبکش شده را در ظرف ریخته و با مواد به خوبی مخلوط نموده و تفت می دهند. موقع سرو غذا می توانید کمی جعفری تازه هم به آن اضافه کنید.

اسپاگتی آل پومودورو (Spaghetti al pomodoro)

اگر از سرآشپزهای ایتالیایی بپرسید چه غذایی بهترین گزینه برای ارزیابی مهارت یک آشپز است، قطعا انتخابشان اسپاگتی آل پومودرو (گوجه فرنگی) است. دلیلیش این است که نوع پخت گوجه در آن بسیار اهمیت دارد. در تهیه این اسپاگتی باید از گوجه های تازه و کاملا ارگانیک یا بهترین نوع گوجه پوست کنده استفاده بگردد و میزان پختن گوجه اندازه مشخصی دارد و نباید بیشتر از آن پخته بگردد. در این پاستا هم می توانید عطر و طعم سیر و ریحان تازه را حس کنید. سس مورد استفاده در این اسپاگتی، از سس های ساده و پایه ای در آشپزی ایتالیایی است که پختن صحیح آن احتیاج به مهارت و تجربه دارد.

پاستا پستو (Pesto)

رنگ سبز پاستای پستو یا جنووایی (Genovese) به دلیل ترکیب این پاستا با سس نرم و خامه ای ریحان است. این سس از ترکیب ریحان تازه، نمک، دانه کاج، پنیر پکورین، پنیر پارمزان و روغن زیتون خالص تهیه می گردد. دستور العمل سنتی این پاستای ایتالیایی کمی پر زحمت است؛ چرا که آشپز باید مراقب میزان حرارتی که به مواد خام این غذا می رسد باشد. در نوع اصیل و محلی این غذا از سیب زمینی و لوبیا سبز هم استفاده می گردد.

اسپاگتی کاربونارا (Carbonara)

کاربونارا یک پاستای کلاسیک رمی است که ماده اصلی آن زرده تخم مرغ است. در برخی موارد مقدار خیلی کمی سفیده تخم مرغ هم به آن اضافه می گردد. در تهیه این نوع از پاستا پنیر پکورین و مرغ پخته شده یا بیکن و در برخی موارد پنیر پارمزان استفاده می گردد. در تهیه نوع سنتی و اصیل این پاستای ایتالیایی از شیر و یا خامه استفاده نمی گردد. سس تهیه شده از تخم مرغ، پنیر و گوشت در حالی که پاستا کاملا داغ است روی آن ریخته می گردد تا با همان حرارت کمی بپزد. کاربونارا معمولا با اسپاگتی، ریگاتونی یا پنه درست می گردد.

منبع: www.greatitalianchefs.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 450

به "پاستا را به سبک ایتالیایی نوش جان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاستا را به سبک ایتالیایی نوش جان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید