پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 3 مرداد 1401

به گزارش مجله کوروش بزرگ، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و چهار درجه به مرور و در طول روز به سی و نه درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 3 مرداد 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود و از روز فردا نیز فرایند کاهشی دما در تهران آغاز می شود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 36 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (3 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (4 مردادماه) نیز آفتابی با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و برای روز چهارشنبه (5 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 30 درجه و با حداکثر دمای 39 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

براساس پایش و بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، شرایط جوی استان تهران در طول چهار روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی منطقه ها همراه با غبار رقیق و در بعضی از ساعات همراه با وزش باد گاهی نسبتا شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ ناسالم برای گروه های حساس

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته بر روی عدد 110 قرار داشت و برای گروه های حساس جامعه آلوده بود. هم اکنون نیز با شاخص میانگین 119 همچنان در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

تهران از ابتدای سال 2 روز هوای پاک، 64 روز قابل قبول، 49 روز ناسالم برای افراد حساس جامعه و 6 روز ناسالم برای همه افراد، یک روز بسیار ناسالم، 2 روز هوای خطرناک داشته است.

غلظت آلاینده ها در ساعت 3 بامداد امروز افزایش یافت و به عدد 203 رسید و در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت، اما در ساعت 5 صبح دوباره به عدد 143 کاهش یافت و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت و این شرایط تا به امروز ادامه داشته است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود. بر اساس این تقسیم بندی از عدد صفر تا 50 هوا پاک، از 51 تا 100 هوا قابل قبول (سالم) یا میانه، از 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه های حساس، از 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه ها، از 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و از 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بعضی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در بعضی ساعات به ویژه در بعد از ظهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، طی دو روز آینده در استان های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، بعضی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس در بعضی ساعات به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می شود.

سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده و در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان هرمزگان، جنوب و شرق فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب خراسان جنوبی، غرب و جنوب یزد رگبار شدید باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

چهارشنبه در گیلان، مازندران، قزوین، البرز، تهران، قم، غرب و جنوب اصفهان و جنوب یزد بارش پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان های کرمان، هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

پنجشنبه ضمن تشدید در استان های جنوبی کشور به استان های بوشهر، چهار محال و بختیاری و کهگیلیویه و بویر احمد نیز کشیده خواهد شد. دریای عمان و تنگه هرمز تا انتها هفته و نواحی مرکزی و شرق خلیج فارس از روز دوشنبه تا جمعه و دریای خزر طی دو روز آینده مواج است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2160

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 3 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا دوشنبه 3 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید