چاپ3 بعدی آپارتمانی 3 طبقه در آلمان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک ساختمان سه طبقه در آلمان با استفاده از سریع ترین چاپگر سه بعدی جهان در حال ساخت است.

چاپ3 بعدی آپارتمانی 3 طبقه در آلمان

جهت دریافت مشاوره خدمات اندازه کاتالوگ در فتوشاپ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

فناوری چاپ سه بعدی در حال حاضر یک امکان بسیار هیجان انگیز در معماری است و به نظر می رسد هر چند ماه یک بار پیشرفت های جدیدی در این حوزه اعلام می گردد. به دنبال اخبار مربوط به کل جامعه چاپ سه بعدی و یک خانه دو طبقه چاپ سه بعدی، اکنون یک ساختمان سه طبقه در آلمان با استفاده از سریع ترین چاپگر سه بعدی موجود در بازار در حال ساخت است.

این پروژه توسط شرکت قالب سازی و داربست آلمانی Peri برای یک شرکت ساختمانی موسوم به مایکل روپ راهنمایی می گردد.

زیربنای این ساختمان بعد از تکمیل، تقریباً 380 متر مربع خواهد بود که شامل سه طبقه به اضافه یک زیرزمین خواهد بود و از پنج واحد آپارتمان تشکیل می گردد که چهار واحد اجاره داده می گردد و یک واحد نیز برای نمایش و بازدید استفاده می گردد.

این ساختمان با استفاده از چاپگر BOD 2 ساخت شرکت COBOD در محل چاپ خواهد شد. چاپگر BOD 2 ماژولار است و ابعاد آن برای این پروژه 12.5 در 15 در 7.5 متر است.

به گفته شرکت Peri این دستگاه با حداکثر سرعت 100 سانتی متر در ثانیه چاپ می نماید که معادل چاپ 10 تن بتن در ساعت است و این در حال حاضر سریع ترین چاپگر سه بعدی موجود در بازار دنیا است.

فرآیند ساخت این ساختمان مانند بسیاری دیگر از پروژه های معماری چاپ سه بعدی است و شامل یک چاپگر است که مخلوطی از سیمان را از یک نازل به صورت لایه ای پخش می نماید و به تدریج هر دیوار را می سازد. این دستگاه به دو اپراتور انسانی نیاز دارد و کارهای ساختمانی دیگر نیز در حالی که چاپگر در حال استفاده است، ادامه دارد.

این شرکت شرح می دهد: در طول فرآیند چاپ، این چاپگر، جای لوله ها و اتصالات آب، برق و غیره را که قرار است در زمان دیگری انجام شوند، در نظر می گیرد. چاپگر BOD2 به گونه ای طراحی شده است که امکان انجام کارهای ساختمانی جانبی را در حین چاپ فراهم می نماید. این بدان معنی است که کارهایی مانند نصب لوله ها و اتصالات به راحتی می تواند در حالی که چاپگر در حال چاپ است، انجام گردد.

این پروژه اکنون به خوبی در حال اجرا است و طبقه اول آن به اتمام رسیده است. پیش بینی می گردد کل مراحل آن شش هفته دیگر تمام گردد. با این حال، بعضی از کارهای ساختمانی جانبی مانند اتصالات الکتریکی و لوله کشی همچنان باید پس از این مدت انجام گردد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1357

به "چاپ3 بعدی آپارتمانی 3 طبقه در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ3 بعدی آپارتمانی 3 طبقه در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید