چراغ مگنتی با قابلیت جابجایی در هر زمان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، چراغ مگنتی از نو ترین منابع نوری در صنعت روشنایی است که با اتصال به ریل به وسیله مگنت (آهنربا) ، این امکان فراهم می گردد که بتوان در هر زمان و به آسانی چراغ ها را جابجا و یا تعویض نمود و بر اساس چیدمان نو فضا به نورپردازی دلخواه رسید. علاوه بر این چراغ مگنتی با استفاده از منبع نور LED و تغذیه برق 48 ولت DC ، دارای عمر طولانی و بازدهی بالا بوده و از نظر مصرف انرژی بسیار ارزان و کم کصرف می باشد. در ادامه به معرفی بیشتر این چراغ و انواع آن خواهیم پرداخت.

چراغ مگنتی با قابلیت جابجایی در هر زمان

نحوه عملکرد چراغ مگنتی

چراغ مگنتی از چهار بخش بدنه، منبع نور، آهنربا و دیفیوزر یا رفلکتور تشکیل شده است. پس از نصب ریل های آلومینیومی بر روی سقف یا دیوار، برق 220 ولت به وسیله درایور به برق 48 ولت ثابت تبدیل شده و به وسیله فیدر ورودی برق به ریل ها منتقل می شود. این برق کاملا امن بوده و هیچ خطری برای کاربر ندارد.

آهنربا که در انتهای بدنه چراغ واقع شده است اتصال چراغ با ریل را برقرار می کند و شما می توانید با یک کلیک ساده چراغ ها را به ریل متصل کنید و هر زمان که بخواهید چراغ ها را جابجا و یا تعویض نمایید.

بعلاوه با توجه به نوع چراغ مگنتی از دیفیوزر، رفلکتور و لنز برای پخش نور مناسب در این چراغ ها استفاده می شود که در ادامه به معرفی انواع چراغ مگنتی خواهیم پرداخت.

انواع چراغ مگنتی

از ویژگی های مهم چراغ های مگنتی این است که بر اساس نوع احتیاج و کاربری های متفاوت، قابلیت فراوری در انواع مختلف را دارند. شرکت نورانه با 50 سال سابقه در فراوری چراغ های روشنایی، اقدام به فراوری انواع چراغ مگنتی با منبع نور LED و قطعات اروپایی می کند و محصولات خود را با 5 سال گارانتی ارائه می کند، که در زیر به چند مورد آن اشاره می کنیم:

چراغ مگنتی خطی:

نورپردازی خطی از پر هوادار ترین روش های نورپردازی است و چراغ خطی به دلیل سادگی و زیبایی، پخش نور یکنواخت و راندمان بالا جایگاه ویژه ای در صنعت نورپردازی پیدا نموده است و گزینه ایده آلی برای تامین روشنایی عمومی فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، فروشگاهی و غیره می باشد.

چراغ مگنتی قابلیت فراوری به صورت خطی را دارد و با پخش نور یکنواخت می توان از آن برای تامین نور عمومی فضا استفاده کرد. چراغ خطی ورونا به صورت مگنتی در طول های مختلف و کیفیت عالی به وسیله صنایع روشنایی نورانه فراوری می شود.

چراغ مگنتی اسپات:

استفاده از نورپردازی تاکیدی در فروشگاه ها و گالری ها برای نمایان کردن محصولات بسیار حائز اهمیت است. چراغ های اسپات لایت با پخش نور متمرکز ، نور را به هدف مورد نظر منعکس می نمایند و این باعث می شود هدف مورد نظر نسبت به منطقه ها دیگر فضا روشن تر و مورد توجه بیشتر واقع شود.

در این مورد نیز چراغ مگنتی قابل فراوری می باشد و با استفاده از رفلکتور، نور متمرکز برای ما ایجاد می کند. چراغ یونیک نورانه به صورت مگنتی از نوع دسته بندی چراغ های اسپات می باشد که در قطر های 40، 60 و 90 میلی متر فراوری می شود.

استفاده از چراغ اسپات مگنتی در فضای مسکونی می تواند برای نمایان کردن تابلو ها و یا وسایل تزیینی گزینه بسیار مناسبی باشد و حتی با تغییر چیدمان وسایل تزیینی می توان محل چراغ ها را نیز تغییر داد و نورپردازی مناسب را ایجاد نمود.

چراغ مگنتی تزیینی:

هر فضایی احتیاجمند زیبایی است و این زیبایی می تواند به وسیله نورپردازی ایجاد شود. چراغ های تزیینی نقش اساسی در نورپردازی دکوراتیو دارند و قابل فراوری در طرح های مختلف می باشند. چراغ مونیکو نورانه با طراحی به شکل ماه ، قابلیت فراوری به صورت مگنتی را دارد که به صورت روکار و آویز قابل نصب می باشد و زیبایی بی نظیری به فضای داخلی شما می بخشد.

چراغ مگنتی آویز:

چراغ های آویز به دلیل زیبایی که دارند از قدیم تا به امروز در فضاهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته می شدند و علاوه بر جنبه دکوراتیو، برای تامین روشنایی عمومی فضا کاربرد داشته اند.

چراغ های مگنتی نورانه چه به صورت خطی و چه به صورت دکوراتیو، قابلیت فراوری و نصب به صورت آویز را دارند که می توان چراغ های سیلوا، ورونا و مونیکو را نام برد. برای مشاهده کلیه چراغ های نورانه و مشخصات فنی و اموزش نصب وارد وبسایت نورانه شوید.

مزایای استفاده از چراغ مگنتی در نورپردازی

همانطور که گفته شد چراغ های مگنتی با استفاده از تکنولوژی روز جهان از تازه ترین چراغ ها هستند که در صنعت نورپردازی مورد استفاده قرار گرفته اند. این چراغ ها دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث شده روز به روز با استقبال بیشتری روبرو شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • قابلیت جابجایی: اتصال آهنربایی این چراغ باعث می شود تا بتوانید در هر زمان و به آسانی آن را جابجا کنید و نورپردازی را تغییر دهید.
  • تطبیق پذیری: چراغ های مگنتی را می توان به راحتی تنظیم کرد و در امتداد مسیر حرکت داد تا زوایای مختلف نور را فراهم کند و منطقه ها مختلف یک اتاق را برجسته کند.
  • سهولت نصب: این چراغ ها به راحتی نصب می شوند و می توان آنها را بر روی دیوار یا سقف نصب کرد. آنها احتیاجی به سیم کشی یا مراحل نصب پیچیده ندارند.
  • بهره وری انرژی: چراغ های مغناطیسی از فناوری LED استفاده می نمایند که بسیار کارآمد انرژی است و می تواند مصرف انرژی و قبوض برق را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.
  • طول عمر: چراغ های مگنتی نورانه به دلیل تغذیه برق 48 ولت و استفاده از قطعات اروپایی دارای طول عمر بالایی هستند.
  • زیبایی: این چراغ ها قابلیت فراوری در طرح ها مختلف را دارند که آنها را برای طیف وسیعی از سبک های طراحی داخلی مناسب می سازد. آن ها می توانند حسی شیک و مدرن را به یک فضا اضافه نمایند.
  • سیستم روشنایی بدون خطر: تبدیل برق 220 ولت به برق بدون خطر 48 ولت ، آن را به یک سیستم امن و بدون خطر تبدیل می کند.

جمع بندی:

تغییر در سبک زندگی و احتیاج ها تاثیر زیادی در تغییر طراحی فضا و بعلاوه بوجود آمدن کاربری ها و استفاده های مختلف از فضا را دارد. بنابر این نوع نورپردازی باید این احتیاج ها را تامین کند و امروزه طراحان روشنایی و شرکت های فراوری نماینده چراغ در پی سبک های تازه در صنعت روشنایی هستند.

سیستم روشنایی مگنتی با ویژگی تغییر نورپردازی که دارد می تواند بسیاری از احتیاج های روشنایی را برآورده کند و هر روز جایگاه بیشتری در صنعت نورپردازی به خود اختصاص دهد.

منبع:

صنایع روشنایی نورانه، فراوری نماینده چراغ های روشنایی با قطعات اروپایی و 5 سال ضمانت، طراحی نورپردازی و مشاوره رایگان.

Website: www.nooraneh.com

Instagram: @nooraneh-lighting

Contact: 021-88839700

منبع: اتاق
انتشار: 27 اسفند 1401 بروزرسانی: 27 اسفند 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2275

به "چراغ مگنتی با قابلیت جابجایی در هر زمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ مگنتی با قابلیت جابجایی در هر زمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید