چگونه سرویس بهینه ساز بازی سامسونگ را برای گیمینگ بهتر غیرفعال کنیم؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اگر می خواهید با غیرفعال کردن سرویس بهینه ساز بازی گوشی های سامسونگ برترین تجربه را در زمینه گیمینگ داشته باشید این مطلب را از دست ندهید.

چگونه سرویس بهینه ساز بازی سامسونگ را برای گیمینگ بهتر غیرفعال کنیم؟

اگر به خاطر اقدام سامسونگ در راستای کند کردن گوشی عصبانی هستید، احتمالا می دانید که شرکت کره ای در آپدیت One UI 4.1، امکان غیرفعال کردن سرویس بهینه ساز بازی را فراهم کرد تا کاربران بتوانند طبق خواسته خود، آن را فعال یا غیرفعال نمایند. در نتیجه غیرفعال سازی این سیستم، کاربران می توانند از تمام پتانسیل سخت افزاری گوشی خود بهره مند شوند که این کار یک نکته مثبت و یک نکته منفی در پی دارد. اول اینکه گوشی در انجام بازی یا اجرای اپلیکیشن، تمام توان خود را بکار می گیرد و قطعا کاربر برترین تجربه را فقط از این حیث خواهد داشت. نکته منفی اینجاست که بعد از مدتی گوشی داغ و شارژ آن هم سریع تر تخلیه می گردد.

اگر کاربر تصمیم بگیرد این سرویس را فعال نگه دارد، گوشی بعد از مدتی توان پردازشی و گرافیکی خود را کاهش می دهد تا هم شارژ آن تخلیه نگردد و هم گوشی خیلی داغ نگردد. خلاصه بخواهیم بگوییم این قابلیت باید به شما در داشتن یک تجربه پایدار در انجام بازی یاری کند اما سامسونگ به این خاطر که در فهرست این سرویس، بیش از 6 هزار اپلیکیشن را هم قرار داد، مورد انتقاد نهاده شد و مجبور شد راهی برای غیرفعال کردن آن هم جلوی کاربران بگذارد.

اگر به رابط One UI 4.1 آپدیت ننموده اید، شما نه فقط در انجام بازی بلکه در اجرای اپلیکیشن هایی نظیر مایکروسافت ورد و یوتیوب هم با افت عملکرد روبرو می گردد چون سامسونگ نگران است گوشی شاید در حین کار با این اپ ها داغ گردد. بنابراین اگر در پی راهی هستید تا سرویس بهینه ساز بازی سامسونگ را غیر فعال کنید، این مطلب را از دست ندهید.

چگونه سرویس بهینه ساز بازی را غیرفعال کنیم؟

برای اینکه سرویس بهینه ساز بازی در گوشی های سامسونگ را غیرفعال کنید در درجه اول احتیاج دارید آپدیت One UI 4.1 را روی سیستم خود نصب داشته باشید. برای اینکه از نسخه نرم افزار خود مطمئن شوید در ابتدا وارد تنظیمات شده و در بخش About Phone، روی گزینه Software Information ضربه بزنید. در بخش اول صفحه باز شده، نسخه رابط کاربری خود را مشاهده می کنید و در بخش دوم هم نسخه سیستم عامل. اگر روبروی One UI، عدد 4.1 را مشاهده کردید، آموزش زیر را ادامه دهید، در غیر این صورت باید ابتدا گوشی را به رابط نو آپدیت کنید.

  • طبق تصاویر زیر، در ابتدا وارد Game Launcher شوید.

یک شرح مختصر درباره گیم لانچر می دهیم. برای شما هم رخ داده که روی گوشی گلکسی خود یک بازی نصب می کنید، به منوی اصلی بر می شد و می بینید خبری از بازی نیست. سپس سعی می کنید با سرچ نام بازی، آن را پیدا نموده و اجرا کنید. شاید عادت داشته باشید همواره این کار را انجام دهید اما باید بدانید تمام بازی های شما در اپلیکیشن Game Launcher قرار می گیرند.

  • در قسمت پایین اپلیکیشن، سه گزینه مشاهده می کنید که باید روی منو در سمت راست کلیک کنید.
  • روی گزینه Game Booster ضربه زده تا وارد پنل مربوط به تنظیمات GOS شوید.
  • حال روی گزینه Labs کلیک کنید.
  • یک صفحه با یک گزینه با قابلیت فعال/غیرفعال کردن باز می گردد که اگر آن را فعال کنید، سرویس بهینه ساز گیم غیرفعال می گردد. اگر هم آن را غیرفعال باقی بگذارید، سیستم بهینه ساز گیم یا همان GOS فعال باقی می ماند.

بسیاری از پردازنده های مدرن سیستم محافظتی خاصی دارند. یعنی وقتی به محدوده دمایی خطرناکی برسند، توان پردازشی خود را کاهش می دهند. حال شما چه سرویس بهینه ساز را فعال کنید چه غیرفعال، باز هم پردازنده شما تا یک حد خطرناک پیش نمی رود که فقط توانایی خود را به رخ شما بکشد. بنابراین انتظار نداشته باشید، با غیرفعال کردن GOS، اتفاقات هیجان انگیزی رخ دهد. چون گوشی همچنان داغ شده و دمای بالا باعث افت عملکرد می گردد. تفاوت فقط این است که گوشی حالا معیار دیگری را برای کاهش توان پردازشی سیستم دارد.

با این حال به نظر می رسد برای چند دقیقه، عملکرد بهتری را شاهد خواهید بود تا سیستم به صورت اتوماتیک، توان خود را برای رسیدن به تعادل توان پردازشی - مصرف بهینه کاهش دهد. حال انتخاب با خودتان است. سعی کنید یک هفته فعال یا غیرفعال بودن این قابلیت را در شرایط مختلف امتحان کنید تا خودتان متوجه تأثیر آن شوید.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2112

به "چگونه سرویس بهینه ساز بازی سامسونگ را برای گیمینگ بهتر غیرفعال کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چگونه سرویس بهینه ساز بازی سامسونگ را برای گیمینگ بهتر غیرفعال کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سرویس بهینه ساز بازی سامسونگ را برای گیمینگ بهتر غیرفعال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید