گوگل 23 ساله شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، گوگل امروز بیست و سومین سالروز تولد خود را با یک تصویر متحرک که یک کیک تولد با شمعی است که جایگزین حرف L در کلمه GOOGLE شده جشن گرفته است.

گوگل 23 ساله شد

به گزارش ایسنا، گوگل امروز دوشنبه، 27 سپتامبر بیست و سومین سالروز تولد خود را جشن می گیرد و به همین مناسبت، لوگوی خود را در صفحه اصلی موتور جستجوی خود با یک تصویر متحرک عوض نموده است.

این تصویر متحرک شامل یک کیک تولد است که روی آن عدد 23 نوشته شده و شمع آن جایگزین حرف L در کلمه Google شده است.

در حالی که شرکت گوگل در سال 1997 آغاز به کار کرد، اما در 27 سپتامبر 1998 رسماً به اسم یک شرکت به وسیله سرگی برین و لری پیج بنیان گذاری و تأسیس شد. گوگل امروزه پرکاربردترین موتور جستجو در سطح دنیا است و مدیرعامل فعلی آن سوندار پیچای است که در تاریخ 24 اکتبر 2015 جانشین لری پیج شد.

در سال 1997 بود که سرگی برین فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه استنفورد ماموریت یافت تا محوطه دانشگاه استنفورد را به لری پیج که در پی گذراندن تحصیلات تکمیلی خود در این دانشگاه بود، نشان دهد و این دو نفر اینگونه با هم آشنا شدند. آن ها سال بعد در اتاقی از منزل یک موتور جستجو ایجاد کردند و اولین نمونه اولیه خود را توسعه دادند که منجر به بنیان گذاری گوگل شد. اینگونه بود که شرکت گوگل رسماً در سال 1988 به دنیا آمد.

البته گوگل در اصل در تاریخ 4 سپتامبر 1998 تأسیس شد و در هفت سال اول هم سالروز تولد خود را در همان تاریخ جشن می گرفت. با این حال بعداً تصمیم گرفته شد که جشن تولد گوگل به تاریخ 27 سپتامبر منتقل گردد، چرا که مصادف است با نخستین صفحاتی که این موتور جستجو نمایش داده است.

اکنون روزانه میلیاردها جستجو در گوگل به بیش از 150 زبان در سراسر دنیا انجام می گردد. گوگل اعلام نموده که بیش از 20 مرکز داده در سراسر دنیا دارد و ماموریت آن ها در دسترس قرار دادن اطلاعات برای همه دنیا به طور یکسان است.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1877

به "گوگل 23 ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل 23 ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید