10 نوشیدنی محبوب در تور ژاپن

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تور ژاپن سفر به کشوری با طعم های افسانه ای است. از شیرینی و دسر گرفته تا غذا و نوشیدنی هایی که شاید جای دیگری نتوانید با این مزه و کیفیت آنها را پیدا کنید. اگر در پی کشف مزه های تازه هستید و می خواهید بدانید در ژاپن چه نوشیدنی هایی را می توانید امتحان کنید، این مقاله از خبرنگاران را از دست ندهید.

10 نوشیدنی محبوب در تور ژاپن
  • نوشیدنی های معروف ژاپنی
    • چای ماچا
    • نوشیدنی کالپیکو
    • نوشیدنی آمازاک، اکسیر ژاپنی
    • چای جو
    • کنسرو قهوه
    • نوشیدنی رامونه
    • آب میوه های ژاپنی
    • سودا لیمو
    • چای سنتی ژاپنی کوبوچا یا کامبو
    • چای شکوفه گیلاس

نوشیدنی های معروف ژاپنی

جغرافیا، فرهنگ و طرز تفکر مردم یک سرزمین می تواند شیوه تغذیه آنها را تحت تاثیر قرار دهد. پس اگر بخواهیم یک سرزمین را بشناسیم و در عین حال یک تجربه تازه داشته باشیم، چشیدن غذاها و نوشیدنی ها می تواند اطلاعات خوبی به ما بدهد. ژاپن نیز به خاطر تاریخ و آنچه که برآن گذشته، غذاها و نوشیدنی های جالبی دارد. خوشمزه هایی که اگر درآنها عمیق شوید، می توانید تور ژاپن را با شگفتی بیشتری درک کنید. حالا در اینجا برای تان از ده نوشیدنی گفته ایم که در ژاپن باید حتما امتحان شان کنید.

چای ماچا

شاید شانس چشیدن چای ماچا را به تازگی داشته اید اما اصل آن را باید در تور ژاپن امتحان کنید. جایی که ماچا را از قرن ها پیش شناخته و آن را استفاده می نمایند ماچا به شکل پودر سبز رنگی است که برای تبدیل شدن به نوشیدنی آماده سازی خاصی را پشت سر می گذارد که بسیار مجذوب کننده است.

ماچا برای افراد دیابتی بسیار مفید است. می تواند باکتری های خوب روده را تقویت کند و نقش مهمی در کاهش کبد چرب داشته باشد. در ژاپن علاوه بر چای، از ماچا در کلوچه، بستنی، کیک و موارد دیگر هم استفاده می نمایند که خود تجربه جالب دیگری است.

طعم ماچا قوی و کمی تلخ است و اگر برای اولین بار آن را در یک جای خوب امتحان کنید؛ عاشقش می شوید.

نوشیدنی کالپیکو

کالپیس یا کالپیکو یکی از محبوب ترین نوشیدنی های ژاپنی است. بافت خامه ای و طعم ملایم این نوشیدنی، مقاومت در برابر آن برای هر کسی سخت خواهد نمود. کالپیس اولین نوشیدنی ژاپنی است که از اسید لاکتیک ساخته شده و از سال 1919 پرفروش بوده است.

این نوشیدنی در اصل یک نوشابه بود، اما در حال حاضر تغییرات زیادی دارد. به همین علت می توانید نوشابه، آب و حتی بستنی Calpis را در قفسه سوپرمارکت های ژاپن پیدا کنید.

نوشیدنی آمازاک، اکسیر ژاپنی

اگر نام آمازاک را نشنیده اید، در تور ژاپن این نوشیدنی مغذی و خوشمزه را به تجربه های خود اضافه کنید. آمازاک یک نوشیدنی برنج تخمیر شده سنتی ژاپنی است که در سال های اخیر به عنوان یک غذای فوق العاده، محبوبیت پیدا نموده است. این نوشیدنی نه تنها طعم شگفت انگیزی دارد، بلکه دارای مزایای سلامتی متعددی نیز هست. ماده اصلی در این نوشیدنی ژاپنی، برنج پخته شده است که سپس با آب و نوع خاصی از قالب به نام کوجی مخلوط می گردد. سپس مخلوط، به مدت چند ساعت تخمیر می گردد و به آنزیم های قالب اجازه می دهد تا کربوهیدرات های پیچیده موجود در برنج را به قندهای ساده تجزیه نمایند. این فرآیند نوشیدنی را الکلی نمی نماید و به بدن آسیب نمی رساند.

چای جو

همانطور که می دانید، چای برای مردم ژاپن اهمیت زیادی دارد. برای همین چای های جالبی را در تور ژاپن پیدا خواهید کرد. اما چای جو جایگاه ویژه ای در این فهرست دارد. این نوشیدنی که از جو برشته ساخته شده است، طعمی بسیار متعادل و کمی تلخ دارد. بنابراین، حتی می توانید آن را به جای آب بنوشید.

طعم این چای در تمام طول سال عالی است و در زمستان گرم و در تابستان سرد سرو می گردد. شما می توانید این نوشیدنی ژاپنی خاص را تقریبا در هر خانواده، در سوپرمارکت و کافه ها پیدا کنید. یادتان باشد چای جو فاقد کافئین است. بنابراین، نوشیدن آن را به عنوان یک خوراکی سالم، درنظر داشته باشید.

کنسرو قهوه

یک فنجان قهوه قبل از یک روز پرمشغله برای بسیاری لازم است. خیلی ها می گویند بدون قهوه روزشان آغاز نمی گردد و ممکن است سردرد شوند.

نوشیدن قهوه در راحتی آشپزخانه لذت بخش است و احتیاجی به انکار آن نیست. اما گاهی اوقات، زمانی که تقریباً برای هر دقیقه برنامه ریزی نموده اید، در سفر هستید و زمان کافی برای آماده کردن قهوه ندارید، کنسرو قهوه ژاپنی برای تان دلچسب می گردد.

قهوه کنسرو شده همواره در همه جای ژاپن در دسترس است. ماشین های اتوماتیک دارای طیف گسترده ای از قهوه مثل دوپیو، موکا، کاپوچینو و... هستند تا تجربه ای عالی در تور ژاپن داشته باشید.

نوشیدنی رامونه

اگر بخواهیم از نوشیدنی های نمادینی که مردم در کافه ها و خانه های ژاپنی می نوشند صحبت کنیم، نمی توانیم از رامونه بگذریم.

بطری این نوشیدنی شکل بسیار غیر معمولی دارد و مکانیزم باز کردن ممکن است تا حدودی چالش برانگیز باشد اما بی شک این تجربه در تور ژاپن برای تان جالب خواهد بود.

رامونه دقیقا همان چیزی است که در طول یک روز گرم تابستانی به آن احتیاج دارید. این نوشیدنی ژاپنی که گازدار و با طعم و عطرهای میوه ای است، معمولا مورد پسند همه قرار می گیرد.

رامونه در بعضی جشنواره های ژاپن نیز به وفور سرو می گردد و خود مردم فکر می نمایند که این نوشیدنی بیش از هر چیزی بازتاب ژاپن واقعی است.

آب میوه های ژاپنی

صنایع غذایی در ژاپن بسیار قدرتمند و مجذوب کننده هستند. پس عجیب نیست که آنجا بتوانید آبمیوه های عجیب و غریبی را امتحان کنید. از آب هلوی سفید گرفته تا میوه های استوایی، با طعمی قوی در تور ژاپن پیدا می گردد. این آبمیوه ها گاهی به شکل ترکیبی هم در دستگاه های فروش اتوماتیک قرار می گیرند که خود شما را مهمان تجربه دیگری خواهند کرد. این پیشنهاد به خصوص برای آنهایی که دنبال نوشیدنی سالم دوست دارند یا با می خواهند تجربه سفر به ژاپن با کودک خود را داشته باشند، کارایی بسیاری خواهد داشت.

سودا لیمو

نوشابه ای با طعم لیمو همان چیزی است که مردم ژاپن با لذت فراوان آن را می نوشند. این نوشابه لیمو که یک گزینه عالی برای روزهای گرم است، طعمی غنی و طبیعی دارد. علاوه بر این، میزان ویتامین C این نوشیدنی ژاپن برابر با 50 لیمو است!

سودا لیمو اولین بار در سال 1984 در سوپرمارکت ها ظاهر شد و از همان موقع یکی از نوشیدنی هایی بود که بیشتر مردم آن را دوست داشتند

به لطف پوشش رسانه ای، انیمه و فرهنگ عامه ژاپن می توانید در تور ژاپن سودا لیمو را در هرجایی پیدا کنید.

چای سنتی ژاپنی کوبوچا یا کامبو

این نوشیدنی ژاپن با استفاده از گرانول های کامبو خشک شده که با نمک آسیاب شده اند، تهیه می گردد. کوبوچا یک نیروگاه تغذیه ای مملو از ویتامین ها، مواد معدنی مانند ید و آنتی اکسیدان ها است. بعضی از ژاپنی ها معتقدند این نوشیدنی به پیشگیری از سرطان، ارتقای سلامت قلب و عروق و حتی کاهش جذب چربی در روده یاری می نماید. این چای در کره و چین نیز آماده می گردد. اما ژاپنی ها به آن ارادت دیگری دارند. اگر در سال نو با تور ژاپن سفر کنید می بینید که مردم ژاپن به مناسب آمدن سالی تازه چای کامبو یا کوبوچا را می نوشند.

چای شکوفه گیلاس

ژاپن کشور شکوفه های پررنگ و زیبای گیلاس است. جشنواره های متنوع، جشن های زیبا و رویدادهای جالبی که همگی به شکوفه گیلاس مربوط هستند، تور ژاپن را مجذوب کننده تر می نمایند. این چای با نگهداری شکوفه های گیلاس در نمک و سرکه آلو درست می گردد. طعم شور آن در ژاپن رایج است. از این چای بیشتر برای جشن ها و مناسبت های خاص استفاده می گردد. ساکورا یا شکوفه گیلاس در باور بومی یک داروی ضد پیری و سفید نماینده پوست است و ژاپنی ها آن را خیلی دوست دارند.

سخن آخر

در این مقاله برای تان از 10 نوشیدنی پرطرفدار در ژاپن گفتیم. علاوه براین ها، نوشیدنی آلواورا، نوشابه های انرژی زا و چای های طبیعی دیگری را نیز در ژاپن پیدا می کنید که طعمی قوی و مجذوب کننده دارند. معمولا این نوشیدنی های برای سلامتی مزایای فراوانی دارند و می توانید آنها را به عنوان سوغاتی نیز به خانه ببرید. امیدواریم در تور ژاپن خبرنگاران بتوانید برترین تجربه ها را داشته باشید و طعم هایی تازه و متفاوت را بچشید.

لینک کوتاه:

http://dlho.ir/n5042 کپی کردنمنبع: دالاهو
انتشار: 13 مرداد 1403 بروزرسانی: 13 مرداد 1403 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2371

به "10 نوشیدنی محبوب در تور ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نوشیدنی محبوب در تور ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید