گیلان آماده جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، استاندار گیلان گفت: مهمترین ماموریت مدیران اجرایی حوزه فراوری و اشتغال، کوشش مجدانه در راستای مهیا کردن زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاری ست.

گیلان آماده جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی

استاندار در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان، ایجاد بستر های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فراوری و اشتغال را از اولویت های دولت عنوان نمود و با اشاره به تاکید رییس جمهور مبنی بر راهنمایی سرمایه گذاران به سوی فراوری و اشتغال گفت: گیلان ظرفیت های متنوع و متعدد فراوانی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد و تحقق این امر مهم رسالتی ست که تمامی مدیران اجرایی مرتبط باید بدان اهتمام ورزند.

به گفته اسدالله عباسی، توزیع متوازن سرمایه گذاری در شهرستان های 17 گانه گیلان لازم است و مجموع دستگاه های اجرایی باید مجوز های بی نام حوزه خود را متناسب با ظرفیت ها و الزامات موجود در تمامی شهرستان ها صادر نمایند تا عدالت در فرایند فراوری و اشتغال استان تجلی یابد.

بستر های جذب سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد را قابل توجه است و سرمایه گذاران حقیقی این بخش با جدیت از سوی دولت حمایت خواهند شد.

آرش فرزام صفت، معاون هماهنگی امور مالی استانداری گیلان نیز از جذب 50میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در 11ماه منتهی به اسفند سال جاری اطلاع داد و گفت: این رقم در قالب یک طرح فراوریی در آستارا، طرح GTI دخانیات گیلان و یک طرح دامداری در منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری شده و کوشش برای جذب 30میلیون دلار دیگر از سرمایه گذاری خارجی در منطقه ها مختلف استان ادامه دارد.

علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی نیز با تشریح ظرفیت های سرمایه گذاری حوزه مدیریتی خود، از اجرای طرح پارک آبی با همت یکی از سرمایه گذاران خارجی در این منطقه اطلاع داد و گفت: حجم این سرمایه گذاری اکنون 430میلیارد تومان است که تا 600میلیارد تومان قابل ارتقاء و افزایش است.

علیرضا نوروزی، مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان نیز در گزارشی از شناسایی 172عرصه برای واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه ها مختلف استان اطلاع داد و گفت:تا کنون 63مجوز بی نام برای سرمایه گذاران علاقه مند در حوزه های گردشگری، فراوریی، کشاورزی، صنعتی، صنایع تبدیلی و بسته بندی صادر شده و کوشش برای افزایش مجوز های بی نام سرمایه گذاری در دستگاه های مختلف اجرایی ادامه دارد.

خبرنگاران گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2090

به "گیلان آماده جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیلان آماده جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید