آزمایش بالینی واکسن استنشاقی آلزایمر شروع شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران/خراسان رضوی بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون ایالات متحده اولین آزمایش بالینی انسانی واکسن استنشاقی آلزایمر را راه اندازی می نماید و هدف آن پیشگیری و کند کردن پیشرفت بیماری آلزایمر است.

آزمایش بالینی واکسن استنشاقی آلزایمر شروع شد

به نقل از نیوز، این بیمارستان روز سه شنبه اظهار داشت که فاز اول کارآزمایی بالینی شامل 16 شرکت کننده 60 تا 85 ساله است که آلزایمر اولیه علامت دار دارند و از شرایط سلامت عمومی خوبی برخوردارند.

آنان 2 دوز از واکسن را به فاصله یک هفته دریافت خواهند کرد. هدف از فاز اول این کارآزمایی این است که معین گردد آیا واکسن بی خطر است و چه مقدار دوز باید دریافت گردد. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش گسترده تری برای آزمایش مقدار موثر بودن آن شروع خواهد شد.

گروهی در مرکز بیماری های عصبی بریگهام و زنان آن رامنی 20 سال گذشته را صرف تحقیق روی این واکسن نموده است.

در این واکسن از پروتولین استفاده شده که برای فعال کردن گلبول های سفید موجود در غدد لنفاوی در طرفین و پشت گردن طراحی شده است تا به سمت مغز حرکت کند و باعث پاکسازی پلاک های آمیلوئید بتا(یکی از نشانه های بیماری آلزایمر) گردد.

دکتر هوارد ال وینر، یکی از مدیران مرکز آن رامنی بیماری های عصبی، است که تحقیقات این واکسن را رهبری می نماید.

وی شروع فاز بالینی را نقطه عطف قابل توجه خواند و گفت: شواهد پیش بالینی حاکی از ظرفیت واکسن برای رسیدن به اهداف را نشان می دهد.

دکتر تانوجا چیتنیس، پروفسور نورولوژی و محقق اصلی این کارآزمایی، اظهار کرد: تحقیقات راه را برای ما هموار نموده تا راستا کاملا جدیدی برای درمان بالقوه نه تنها برای بیماری آلزایمر بلکه برای سایر بیماری های تخریب کننده عصبی نیز دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1984

به "آزمایش بالینی واکسن استنشاقی آلزایمر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش بالینی واکسن استنشاقی آلزایمر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید