تور ارزان استانبول: آشنایی با خیابان استقلال استانبول

به گزارش مجله کوروش بزرگ، شهر استانبول یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است و سالانه مسافران زیادی به این شهر سفر می نمایند تا جاذبه های دیدنی آن را دیدن نمایند. یکی از مکان های دیدینی استانبول، خیابان استقلال است که عده ای شور و هیجان موجود در آن را با خیابان ولیعصر تهران مقایسه می نمایند. این خیابان فراز و نشیب های زیادی را از سر گذرانده و اکنون به اسم یکی از خیابان ها تاریخی و معروف استانبول در میان گردشگران شناخته می گردد. اگر می خواهید بدانید چه چیزهایی این خیابان را این قدر معروف نموده با ما همسفر شوید تا شما را با آن آشنا کنیم.

تور ارزان استانبول: آشنایی با خیابان استقلال استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

موقعیت خیابان استقلال

خیابان استقلال در بخش اروپایی این شهر واقع شده است. منطقه بی اوغلو که در گذشته پرا نامیده می شده در شمال شرقی میدان تکسیم یا تقسیم قرار گرفته است. طول این خیابان 1.4 کیلومتر است و از میدان تکسیم تا برج گالاتا امتداد دارد. اگر می خواهید از تمام تماشای های این خیابان استفاده کنید باید حداقل یک روز را به خیابان گردی اختصاص دهید. این خیابان علاوه بر این که خودش معروف است، کوچه های معروفی هم دارد مانند کوچه بلبلا استانبول میدان تکسیم و. ... که خود گواه تاریخ و سرگذشت این خیابانند.

تاریخچه خیابان استقلال

محله بی اوغلو یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است که خیابان استقلال در آن قرار گرفته است. در سال 1923 بعد از جنگ ترکیه، این کشور مستقل شد و از این رو این خیابان به خیابان استقلال تغییر نام داد. در قدیم بسیاری از افراد مشهور، نویسندگان، روشنفکران، ثروتمندان، بزرگان شهر و. ... در این خیابان زندگی می کردند. قدمت بسیاری از ساختمان های خیابان استقلال به دوران عثمانی ها برمی گردد. در دهه 1970 خیابان استقلال به محیطی بد تبدیل شد؛ از این رو شورای محلی استانبول تصمیم گرفت این شرایط را تغییر دهدو خیابان استقلال را از محیطی نامطلوب به مکانی تماشای و زیبا تبدیل کند. میلیون ها دلار برای این کار هزینه شد تا بالاخره به نتیجه مطلوب رسید و این خیابان را تبدیل به یک جاذبه گردشگری کرد.

جاذبه های خیابان استقلال

خیابان استقلال امروزه به نام یکی از شلوغ ترین و پربازدیدترین خیابان های استانبول شناخته می گردد. این خیابان برترین جا برای خرید است و شما می توانید انواع کالاها و لباس ها را از برندهای معروف در این خیابان بخرید و هر چه پول در کارت بانکیتان دارید خرج کنید. وجود خانه های قدیمی و تاریخی، کلیساها و مساجد، کافه ها و رستوران های متنوع و مجذوب نماینده و دیگر جاذبه ها این خیابان را به تماشای ترین خیابان استانبول تبدیل نموده اند. با ما در سایت ره بال آسمان همراه شوید تا شما را با این جاذبه ها آشنا کنیم.

· موزه گالاتاسرای

این موزه در پلاک 90 خیابان استقلال قرار گرفته است و اولین موزه ورزشی ترکیه به شمار میرود. این موزه تاریخچه باشگاه های گالاتاسرای ترکیه را نشان می دهد و برای ورزشکاران و فوتبال دوستان مکان باارزشی است.

· موزه مادام توسو

موزه مادام توسو در پلاک 56 خیابان استانبول واقع شده ور در آن می توانید از مجسمه های مومی افراد مشهور دنیا تماشا کنید.

· موزه ودات ندیم تور

این موزه چند سال پس از فوت ودات ندیم تور یکی از روشنفکران ترکیه احداث شد و در آن دسته های گوناگونی از آثار خوشنویسی، کوزه های سفالی، سکه و تسبیح در معرض نمایش قرار داده شده است.

· موزه درویشان مسلمان

این موزه برای افراد علاقمند به شعر و ادب و عرفان بسیار مناسب است. موزه درویشان مسلمان در واقع یکی از قدیمی ترین مولوی خانه های استانبول است که در سال 1946 تغییر کاربری داده شده و به موزه تبدیل شده است. در این موزه می توانید به تماشای سماع صوفیان بنشینید یا به زیرزمین آن بروید و از لباس و عمامه و وسایل مولوی تماشا کنید.

· خیابان فرانسوی

علت نام گذاری این خیابان به نام خیابان فرانسوی، ساختمان های رنگارنگ و دکورهای و نماهای خاصی است که انسان را به یاد فرانسه می اندازد. این خیابان جان می دهد برای عکاسی.

· کلیسای سنت آنتوان

کلیسای سنت آنتوان در ابتدا در قرن هجده میلادی به وسیله جامعه ایتالیایی استانبول بنا شد؛ ولی بعدها تخریب گشت و در سال های 1906 تا 1912 ساختمان فعلی جایگزین آن شد. این کلیسا نمای قرمز و سفید چشمگیری دارد و و در پلاک 171 خیابان استقلال واقع شده است.

· پاساژ چیچک یا پاساژ گل

این پاساژ تاریخی در ابتدا یک سالن تئاتر بوده که بر اثر آتش سوزی تخریب می گردد. در زمان انقلاب روسیه، زنان روسی مقیم در این شهر، اقدام به فروش گل در این پاساژ می نمایند و این پاساژ به پاساژ گل معروف می گردد. این پاساژ تاریخی معماری مجذوب نمایندهی دارد و علاوه بر این دارای کافه ها و رستوران های معروفی است.

· مجسمه استقلال

این مجسمه نماد استقلال ترکیه است و در میدان تکسیم قرار گرفته است. این مجسمه در سال 1928 به پاس رشادت های مردم ترکیه در جنگ بنا شده است.

دیگر جاذبه های خیابان استقلال

دومین ایستگاه ریلی جان به نام تونل در انتهای جنوبی این خیابان قرار گرفته است. این ایستگاه در سال 1875 میلادی ساخته شده و اگز سوار قطار کابلی آن شوید، شما را تا محله کاراکوی استانبول می برد.

تراموای قدیمی هم یکی دیگر از جاذبه های خیابان استقلال است که قدمت آن به سال 1990 میلادی برمی گردد. این تراموای قرمزرنگ بر زیبایی خیابان استقلال افزوده است. جهت این تراموا از میدان تکسیم تا ایستگاه متروی شیشانه است.

میدان گالاتاسرای در واقع ورودی قدیمی ترین دبیرستان ترکیه است. این دبیرستان به نام دبیرستان همایونی کاخ گالاتا معروف بوده و یکی از تاریخی ترین قسمت های خیابان استقلال محسوب می گردد.

گرافیتی های خیابان استقلال یکی از جاذبه های معروف این خیابان است که هم مخالفان زیادی دارد و هم موافقان بی شماری. این گرافیتی های مجذوب نماینده در بسیاری از کوچه پس کوچه های خیابان تاریخی استقلال به چشم می خورد.

منبع: همگردی
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1866

به "تور ارزان استانبول: آشنایی با خیابان استقلال استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: آشنایی با خیابان استقلال استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید