آماده باش 260 تیم مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی خراسان شمالی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، 260 تیم مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی خراسان شمالی به حال آماده باش درآمدند تا در صورت بروز حادثه در عرصه های طبیعی استان قادر به مقابله باشند.

آماده باش 260 تیم مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی روز چهارشنبه 21 خرداد گفت: علاوه بر تیم های یاد شده، هزار و 664 نیروی آموزش دیده نیز در استان در حالت آماده باش قراردارند تا در صورت بروز آتش سوزی های احتمالی در عرصه های طبیعی وارد عملیات مقابله ای شوند.

حسن وحید، اضافه نمود: اگرچه برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی از تجهیزات و ماشین آلات به روز و کافی برخوردار نیست، اما کوشش می کنیم تا با افزایش سرعت عمل و استفاده از توان نیروهای منابع طبیعی به محض شروع آتش سوزی آن را اطفا و از سرایت آتش سوزی به دیگر نقاط جلوگیری کنیم.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.

جنگل های خراسان شمالی در 2 ناحیه رویشی است که 25 هزار هکتار از این میزان مربوط به جنگل های ناحیه هیرکانی در شهرستان مانه و سملقان است و مابقی مربوط به ناحیه جنگلی ایران - تورانی و در سطح استان پراکنده است.

بارش های بهاره در امسال موجب افزایش و تراکم پوشش گیاهی در مراتع و جنگل های خراسان شمالی شده است و این امر بروز خطر آتش سوزی را نیز دوچندان نموده است.

با گرم تر شدن هوا افزایش احتمال آتش سوزی نیز بیشتر خواهد شد و با توجه به این که عامل بیشتر آتش سوزی در این عرصه ها عامل انسانی اعلام شده است، افرادی که در جنگل ها و مراتع تردد دارند باید در افروختن آتش دقت و در خاموش کردن آن نیز دقت لازم را داشته باشند تا مبادا ناخواسته به وقوع آتش سوزی یاری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1106

به "آماده باش 260 تیم مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش 260 تیم مقابله با آتش سوزی در منابع طبیعی خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید