اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان به 5ونیم میلیون میلیون نزدیک شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به مرز 5میلیون و 500هزار نزدیک شده و تعداد جان باختگان نیز از 345هزار عبور نموده است.

اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان به 5ونیم میلیون میلیون نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، تا به این لحظه 2,281,123 تن از مبتلایان به ویروس کووید19 بهبود یافته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

در شبانه روز گذشته 9,052 مورد به تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا و همچنین 320 مورد به تعداد فوتی ها افزوده شد. به این ترتیب آمار کلی مبتلایان این کشور به 1,675,880 نفر و آمار کلی قربانیان هم99,003 به نفر رسید.آمریکا همچنان با فاصله در صندلی نخست کشورهای درگیر واقع شده است و بعد از آن برزیل که به کانون جدید این بیماری تبدیل شده است.

در تازه ترین نقدها نسبت به عملکرد دولت ترامپ در مهار کرونا جوبایدن با انتشار ویدئویی نوشت: نزدیک به 100 هزار نفر جان باخته و ده ها میلیون نفر بیکار شده اند آن وقت رئیس جمهور روز خود را صرف بازی گلف می نماید. این ویدئوی 30 ثانیه ای تصاویری از ترامپ را نشان می دهد که در حال بازی گلف در باشگاهی در ویرجینا است. بعد از این تصاویر و در میانه های این ویدئو، تصاویر از کارکنان درمانی در بیمارستان های آمریکایی را نشان می دهد که در انجام تست کرونا روی بیماران مبتلا هستند.

انتقاد به عملکرد دولت آمریکا و به ویژه سیاست دونالد ترامپ در مقابله با شیوع کرونا در حالی رو به افزایش است که همزمان استراتژی دونالد ترامپ در واکنش به این انتقادها در پیش دریافت سیاست فرار به جلو و نپذیرفتن مسئولیت آمار بالای کرونا در آمریکا و همچنین مقصر دانستن چین است.

برزیل

طبق اعلام رسانه های برزیلی پیش بینی می گردد که شمار مبتلایان و قربانیان ویروس بیشتر از آمار رسمی باشد که دولت اعلام می نماید. در روزها و هفته های اخیر انتقادها از رئیس جمهور برزیل بسیار شدت گرفته است. او بارها اعلام نموده که اعتقادی به قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی ندارد و این اصرار او باعث شد تا دو وزیر بهداشت هم استعفا دهند. بولسونارو ویروس کرونا را یک سرماخوردگی خفیف می داند.

در شبانه روز گذشته5,125 مورد به تعداد مبتلایان کرونا در برزیل و همچنین275 مورد به تعداد فوتی ها افزوده شد. به این ترتیب آمار کلی مبتلایان این کشور به352,523 نفر و آمار کلی قربانیان هم به22,288 نفر رسید.

مکزیک

به گزارش نیوزویک، مقام های بهداشت مکزیک، پزشکان و ساکنین نواحی مرزی با آمریکا نواحی جنوبی مرزی را مرتبط با شیوع کرونا تلقی می نمایند. به گفته مقام های مرزی مکزیک تنها افراد پیاده در این مناطق برای آنالیز علائم کرونا معاینه می شوند و راننده های کامیون و دیگر مواردی که دریافت تست از آنان لازم است مورد معاینه قرار نمی گیرند که این موضوع می تواند باعث گسترش شیوع ویروس گردد.

در شبانه روز گذشته در این کشور3,329 مورد به تعداد مبتلایان کرونا و همچنین 190 مورد به تعداد فوتی ها افزوده شد. به این ترتیب آمار کلی مبتلایان این کشور به65,856 نفر و آمار کلی قربانیان هم به7,179 نفر رسید.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز یکشنبه بیان کرد در 24 ساعت گذشته 153 نفر دیگر بر اثر ابتلا به عفونت ناشی از این ویروس جانشان را از دست داده اند. طبق اعلام این نهاد، طی 24 ساعت گذشته ابتلای 8599 نفر دیگر به بیماری کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) هم به تأیید مراجع پزشکی در این کشور رسیده است. با ارقام جدید شمار کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 344481 نفر و شمار جان باختگان به 3541 نفر رسیده است. روسیه اکنون پس از آمریکا و برزیل سومین کشور از لحاظ شمار مبتلایان به این بیماری است.

همچنین جمهوری داغستان روسیه واقع در حاشیه دریای خزر این روزها به صدر اخبار کرونایی رسانه های روسیه تبدیل شده است چرا که گفته می گردد بی کفایتی مسئولان این جمهوری و بی اطلاعی مردم از شیوع گسترده کرونا باعث مرگ و میر بسیاری در این منطقه شده است که بیش از سه میلیون جمعیت دارد. با در نظر دریافت تعداد جمعیت و میزان مبتلایان، داغستان در آمارهای رسمی هم در صدر مناطق کرونایی روسیه واقع شده است هرچند که خیلی ها آمارهای رسمی را خیلی کمتر از آمارهای واقعی می دانند.

انگلیس

به گزارش آر ان زد، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با اخراج یکی از مشاورانش که قوانین قرنطینه ویژه مقابله با شیوع کرونا را زیر پا گذاشته، مخالف کرد.

دومینیک کامینگز از مشاوران ارشد جانسون که اخیرا آزمایش ابتلا به کرونا همسرش مثبت اعلام شد، با شکستن مقررات قرنطینه ای با مسافرت 400 کیلومتری، راهی شمال این کشور شده است. این در حالیست که مشاور نخست وزیر انگلیس به دلیل ابتلای همسرش به کرونا، باید در قرنطینه می ماند. دفتر نخست وزیری انگلیس تاکید نمود اقدام کامینگز مطابق با دستورالعمل های مقابله با کرونا بوده است. مشاور جانسون در جمع خبرنگاران این اقدام خود را منطقی و قانونی دانست.

این در حالی است که دولت جانسون به مردم توصیه می نماید به منظور کاهش فرایند گسترش کرونا فقط برای اهداف و خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج شوند و افرادی که علائم کرونا دارند، در منزل بمانند.

به گزارش ایندیپندنت، نخست وزیر انگلیس همچنین روز یکشنبه گفت که از روز اول ژوئن (12 خرداد) مدارس این کشور بازگشایی خواهد شد.وی در ادامه سخنانش گفت تاکید می کنم که شرایط اجازه می دهد تا به مرحله دوم طرح کاهش محدودیت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا منتقل شویم.نخست وزیر انگلیس اضافه نمود نشانه هایی وجود دارد که حاکی از آن است امکان رسیدن به واکسن ویروس کرونا طی امسال وجود دارد.

در شبانه روز گذشته در این کشور2,405 مورد به تعداد مبتلایان کرونا و همچنین 118 مورد به تعداد فوتی ها افزوده شد. به این ترتیب آمار کلی مبتلایان این کشور به259,559 نفر و آمار کلی قربانیان هم به36,793 نفر رسید.

هند

هند که تا چندی پیش یکی از کشورهای پیروز در مبارزه با کرونا به شمار می رفت شمار مبتلایانش رو به افزایش است. به همین دلیل ایندیا اکسپرس نموداری منتشر نموده است که شمار مبتلایان را از اول ماه مه تا کنون نشان می دهد. در شبانه روز گذشته در این کشور 6,618مورد به تعداد مبتلایان کرونا و همچنین 146 مورد به تعداد فوتی ها افزوده شد. به این ترتیب آمار کلی مبتلایان این کشور به 138,041 نفر و آمار کلی قربانیان هم به4,014 نفر رسید.

پاکستان

سیر صعودی تعداد بیماران کرونایی در پاکستان و فوت شدگان ناشی از این ویروس همچنان ادامه دارد. عمران خان نخست وزیر پاکستان 18 اردیبهشت ماه دستور لغو مرحله به مرحله محدودیت های اعمالی در سراسر این کشور ناشی از شیوع ویروس کووید-19 را صادر کرد و متعاقب آن فعالیت های مالی، کسب و کار و فعالیت فروشندگان و بعضی از مراکز داد و ستد که از سوی دولت تعیین شده است، شروع شد.

در عین حال کارشناسان پاکستانی و رسانه های داخلی، طرح لغو محدودیت ها را برای کنترل شیوع کرونا بی فایده تعبیر نموده و نسبت به گسترش هرچه بیشتر این بیماری در میان مردم و افزایش آمار جان باختگان ابراز نگرانی می نمایند. در شبانه روز گذشته در این کشور2,164 مورد به تعداد مبتلایان کرونا و همچنین 32 مورد به تعداد فوتی ها افزوده شد. به این ترتیب آمار کلی مبتلایان این کشور به54,601 نفر و آمار کلی قربانیان هم به 1,133نفر رسید.

عربستان

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان امروز یکشنبه به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره نمود. به گزارش روزنامه عکاظ، محمد العبد العالی سخنگوی وزارت بهداشت عربستان امروز یکشنبه به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره نمود و از وخامت حال 372 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور هم اطلاع داد.محمد العبد العالی به 2 هزار و 284 نفری که به تازگی از چنگال کرونا در عربستان نجات پیدا نموده اند هم اشاره نمود و شمار بهبود یافتگان از کرونا در این کشور را 42 هزار و 520 نفر دانست.درباره آمار فوتی های جدید هم شمار فوتی های جدید ناشی از کرونا در این کشور را 11 نفر بیان کرد که به این ترتیب شمار فوتی های ناشی از کرونا در عربستان هم به 390 افزایش پیدا کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر توجه به ممانعت از تردد غیر ضروری از مردم این کشور خواست که فاصله اجتماعی را هم رعایت نمایند و ماسک بزنند و دستهای خود را مرتب بشویند و از تجمع پرهیز نمایند.سخنگوی وزارت بهداشت عربستان درباره اینکه اگر فرد کرونایی در معرض اشعه خورشید قرار بگیرد تاثیری هم دارد یا خیر، گفت: این موضوع هنوز تحت آنالیز است و چیزی در این زمینه ثابت نشده است.

ایران

آمار مبتلایان در ایران نیز افزایش داشته است. به همین دلیلرئیس جمهور به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با تشدید فعالیت ها و اعمال نظارت از سوی ستادهای استانی مقابله با کرونا در دو استان و چند شهری که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رشد داشته است، برای مهار فرایند رشد ابتلا به ویروس در این مناطق اقدام کند. رئیس جمهور توضیح داد: باید مراقبت ها ، نظارت دقیق و اطلاع رسانی مستمر همچنان ادامه داشته باشد تا با بازگشایی های اخیر در بعضی مراکز و اصناف و همچنین ازسرگیری فعالیت مراکز پرتجمع احیانا شاهد توقف فرایند نزولی ابتلا و رشد بیماری نباشیم.

روحانی همچنین در تماس با استاندار خوزستان ضرورت همکاری و کوشش مدیران اجرایی و بهداشتی استان خوزستان برای کنترل سریعتر تعداد ویروس کرونا در این استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: درصورت رعایت نشدن دقیق پروتکل های بهداشتی و رشد شیوع ویروس کرونا علاوه بر به خطر افتادن سلامت مردم، اعمال دوباره محدودیت ها خسارت های مالی زیادی برای خوزستان به همراه خواهد داشت.

در خبری دیگر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه از دیروز تا امروز 4 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و 180 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد، گفت: فرایند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز 83 درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از 80 درصد موارد جدید را شامل می شوند.

وی اضافه نمود: از بین مبتلایان جدید، 364 مورد بستری و یک هزار و 816 مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. بنابراین با شناسایی موارد جدید، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 135 هزار و 701 نفر رسید و متاسفانه با جان باختن 58 بیمار کووید19 در طول 24 ساعت گذشته در کشور، مجموع جان باختگان این بیماری به 7 هزار و 417 نفر رسید. خوشبختانه تا کنون 105 هزار و 801 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند اما 2615 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته رییس کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا، تا کنون 800 هزار و 519 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت شرایط استان خوزستان را همچنان قرمز دانست و گفت: در طول 24 ساعت گذشته در 13 استان، موارد فوتی صفر و در 8 استان، فقط یک مورد فوتی گزارش شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1084

به "اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان به 5ونیم میلیون میلیون نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونایی دنیا؛ شمار مبتلایان به 5ونیم میلیون میلیون نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید