استاندار آذربایجان شرقی عملکرد فرمانداری هادیشهر را مورد بررسی قرار دهد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن شهرستان جلفا در نامه سرگشاده به استاندار آذربایجان شرقی خواستار برخورد با ضعف های کارکردی فرماندار هادیشهر شد.

استاندار آذربایجان شرقی عملکرد فرمانداری هادیشهر را مورد بررسی قرار دهد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن شهرستان جلفا در نامه سرگشاده به استاندار آذربایجان شرقی خواستار برخورد با ضعف های کارکردی فرماندار هادیشهر شد.

متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

استاندار آذربایجان شرقی

جناب آقای دکتر پورمحمدی

سلام علیکم.

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و تقدیم احترام، همانطور که مستحضرید طی هفته های گذشته فرمانداری هادیشهر (جلفا) از سوی وزارت کشور بعنوان فرمانداری و شهرستان نمونه اقتصادی معرفی شده است.

استحضار دارید که فرمانداری شهرستان جلفا پس از استقرار سازمان منطقه آزاد در شهر جلفا عملا به هادیشهر منتقل شده و بخشی از شهرستان جلفا که در اختیار منطقه آزاد ارس واقع است از حیطه مدیریتی فرمانداری خارج و فرماندار مسئول رسیدگی به شهر های هادیشهر و سیه رود و روستا های تابعه آن ها هستند.

واقفید که فعالیت های منطقه آزاد ارس در ساختاری جدای از منطقه هادیشهر تعریف شده و با توجه به اهداف بین المللی آن درآمد ها و اعتباراتی غیرقابل مقایسه با سایر شهرستان ها به آن تعلق می گیرد و مقایسه آن با سایر شهرستان های کشور قیاس مع الفارق بوده و نشان دهنده عدم شناخت درست متولیان امر از شرایط اجتماعی و اقتصادی شهر های تحت مدیریت فرمانداری هادیشهر دارد. منطقه آزاد ارس بایستی با توجه به اختیارات و اعتبارات ملی آن با سایر مناطق آزاد مقایسه شود نه با سایر شهرستان های کشور!

لذا معروض می دارد متاسفانه فرمانداری هادیشهر در یک اقدام غیرحرفه ای امورات محوله منطقه تحت مدیریتی خود را تعطیل کرده و بصورت ناشیانه در حال بهره برداری رسانه ای از فعالیت های اقتصادی فعالان و سرمایه گذاران منطقه آزاد ارس است و تحرکات رسانه ای سال اخیر و حضور ایشان بصورت موازی در محدوده فعالیت شهرک های صنعتی این منطقه بالاخره هدف خود را نمایاند و خروجی این فعالیت رسانه ای بنر ها و پلاکارد های تبریک سفارشی به آقای فرماندار به مناسبت کسب مقام نخست در بین شهرستان ها بود که تعجب همگان را از این اقدام ناشیانه وزارت کشور برانگیخت.

مردم، دانشجویان و فعالان اجتماعی هادیشهر می پرسند:

1- وزارت کشور براساس کدام شاخص های محلی و ملی چنین انتخابی را انجام داده است؟ آیا در آن مجموعه عریض و طویل شناختی از شرایط حاکم بر این منطقه وجود ندارد؟

2- کسب چنین عنوانی قطعا مایه مباهات برای هر شهروند متعصبی است، اما به شرط اینکه واقعا چیزی برای گفتن و دلیلی برای فخر کردن وجود داشته باشد. پوشاندن خیابان های شهر از انبوه پلاکارد ها و بنر های تبریک سفارشی به فرمانداری که کاری جز بازدید ازکارخانجات منطقه آزاد نکرده است قطعا توهین به هر شهروند متعصبی است.

3- ما منتقد شرایط فعالیت ها در منطقه آزاد ارس هستیم که خود جای بحث دارد. این منطقه را بایستی با منطقه ای با شرایط مشابه مقایسه نمود و طبیعی است که هیچ شهرستانی توان رقابت با یک منطقه آزاد را با هزار کارمند و هزاران میلیارد نامعتبر است.

4- چه اتفاق بارزی در شهر هادیشهر در جوار منطقه آزاد ارس و شهر سیه رود و ده ها روستای واقع در محدوده شهرستان افتاده است که چنین تبلیغات می کنیم؟ تنها شهرک صنعتی هادیشهر پس از سال ها از شروع احداث و چندین سال از بهره برداری آن فعلا در حد چند خیابان و یک تابلو باقیمانده است، تبعات ناشی از فعالیت های صنفی در منطقه آزاد ارس بازاریان و کسبه هادیشهر را دچار آسیب کرده و به تعطیلی کشانده است، تورم ناشی از اعلام زودهنگام الحاق هادیشهر به منطقه آزاد ارس اهالی این شهر را که اکثرا از طبقه متوسط و ضعیف جامعه هستند زمین گیر کرده است و ده ها معظل اقتصادی دیگر که آقای فرماندار صرفا نظاره گر این فضا بوده اند. واقعا چه کرده ایم که باید اول در ایران باشیم.

5- آیا شاخص های اجتماعی که متاثر از شاخص های اقتصادی در شهر های تحت فرماندهی آقای فرماندار هستند نیز حضورتان گزارش شده است؟ آیا می دانید شرایط ازدواج و طلاق نسبت به متوسط کشور در این شهر چگونه است؟ آیا می دانید شرایط تحصیل و ترک تحصیل و ... در چه شرایطی است؟ از سن اعتیاد و ... چطور؟ میزان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را ارائه کرده اند؟

چگونه نهاد های نظارتی و بازرسی اقتصادی و متولیان سنجش اقتصادی وزارت کشور به این نتیجه رسیده اند که شهرستان جلفا را شهرستان نمونه اقتصادی معرفی کنند در کدام محله و کوی و برزن، شرکت ها یا ادارات شهرستان به دنبال نمود عینی این مقوله باشیم؟! تا بدین گونه اگر بارقه ای از بذل توجه و عنایتی هم برای اهالی متصور بوده اند با این پندار به کلی از بین برود و به این بهانه رفع تکلیف و مسئولیت شود.

در سرانجام بیان می دارد علی رغم تذکرات دلسوزان شهر به فرماندار جهت پرهیز از انجام حرکات نمایشی، علی الظاهر فقط بر آمار تبریکات ویژه و تقدیرات و بنر های عریض و طویل عرض تبریک و شادکامی جناب فرماندار اضافه شده! و نتیجه ای برای عموم مردم در بر نداشته است.

آقای استاندار! مردم می دانند یک شبه تمام مسایل و مسائل کشور حل نمی شود، ولی انتظار دارند مسئولین حداقل با آن ها صادقانه رفتار کنند و بر این اساس خواهشمند است دستور فرمایید اگر فرماندار کاری برای مردم انجام نمی دهند حداقل با نصب بنر و پلاکارد های دروغین، نمک بر زخم مردم محروم و آسیب دیده بویژه با اتفاقاتی که در دو سال گذشته در این منطقه افتاده و هزاران واحد صنفی بسته شده و ده ها واحد تولیدی تعطیل شده و کرونا نیز مزید بر علت شده، نباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1149

به "استاندار آذربایجان شرقی عملکرد فرمانداری هادیشهر را مورد بررسی قرار دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار آذربایجان شرقی عملکرد فرمانداری هادیشهر را مورد بررسی قرار دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید