افزایش ماندگاری مسافران در خراسان شمالی، احتیاج جدی اقتصاد استان است

به گزارش مجله کوروش بزرگ، استاندار خراسان شمالی گفت: باید رفت و آمد مسافران در خراسان شمالی از تهدید به فرصت تبدیل شده و زمان ماندگاری و اقامتشان در استان افزایش یابد.

افزایش ماندگاری مسافران در خراسان شمالی، احتیاج جدی اقتصاد استان است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان در محل بش قارداش بجنورد، اظهار کرد: لازمه ماندگاری و تردد مسافران و زائران امام رضا(ع) در بجنورد، ایجاد نمایشگاه های دائم و موقت صنایع دستی در شهرستان های راستا تردد مسافران و زائران است.

او ادامه داد: با زمینه سازی ماندگاری مسافران، زائران همه پول خود را در مشهد هزینه ننموده و بخشی از مخارجشان را به بجنورد اختصاص می دهند.

او گفت: از شوراهای شهرهایی که در راستا تردد زائران قرار دارند، انتظار می رود زمین های مناسبی را برای احداث نمایشگاه های موقت و دائم صنایع دستی، به اداره کل میراث فرهنگی استان اختصاص دهند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: در صورت بی توجهی به راه اندازی بازار صنایع دستی، هنر دست هنرمند به ثمن بخس فروخته شده و زحمات آن ها بی جواب می ماند.

خباز با تاکید بر اینکه ماندگاری مسافر در این استان سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد، افزود: در این صورت هنرمند از ارزش افزوده کار خود بهره می برد.

او با تاکید بر اینکه باید زمینه فروش صنایع دستی هنرمندان فراهم گردد، گفت: این امر نیازمند تنظیم دستورالعملی مدون است که توسط سازمان میراث فرهنگی استان تهیه و در شهرستان ها اجرایی گردد.

استاندار خراسان شمالی از شروع سفرهای شهرستانی خود ار روز پنجشنبه اطلاع داد و یادآور شد: نخستین سفرم به مانه و سملقان است که تصمیمات لازم در زمینه رونق صنعت گردشگری و صنایع دستی گرفته خواهد شد.

خباز هنر مردم خراسان شمالی را زبانزد عام و خاص توصیف کرد و ادامه داد: بانوان این استان در کنار اداره زندگی خود هنرنمایی نموده و با فراوری آثار فاخر به اقتصاد خانواده خود یاری می نمایند.

او با اشاره به اینکه دو مشکل را مسئولان در راستا هنرنمایی بانوان در رشته صنایع دستی پیگیری نمایند، مشکل نخست را بحث نبود محل دائم نمایشگاه صنایع دستی و مشکل دوم را میزان ماندگاری پایین زائران در این استان دانست.

خباز افزود: سالانه بیش از 20 میلیون مسافر به مشهد مقدس می روند که باید زمینه ماندگاری آن ها فراهم گردد.

استاندار خراسان شمالی با طرح این موضوع که حتی هزار تومان از جیب مسافر در این استان هزینه گردد منفعت است، توضیح داد: وظیفه حاکمیت ایجاد احساس امنیت و آرامش برای مسافر است که این مهم محقق شده و اکنون باید صنایع دستی مان را در معرض دید قرار دهیم تا به فروش برسد.

خباز یکی از ویژگی های مثبت راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی را، عاملی برای استراحت مسافران و موثر در کاهش تصادفات بیان کرد.

او با تاکید بر اینکه در زمان مسئولیتش و با مدیریت جهادی میزان ماندگاری مسافران در استان کویری سمنان از دو ساعت به یک شبانه روز افزایش یافت، توضیح داد: خراسان شمالی به نسبت سمنان آب و هوایی بکر و بسیار خوب دارد که از آن باید به نفع گردشگری استان بهره برد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 263

به "افزایش ماندگاری مسافران در خراسان شمالی، احتیاج جدی اقتصاد استان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ماندگاری مسافران در خراسان شمالی، احتیاج جدی اقتصاد استان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید