امور فرهنگی نباید قربانی مسایل مالی شوند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، سید عباس صالحی عصر یکشنبه در ملاقات با تعدادی از فعالان فرهنگ مکتوب هرمزگان اضافه کرد: مجموعه های فعال مالی باید برای حمایت از هنرمندان و فرهنگ مکتوب در استان ها به میدان بیایند.

امور فرهنگی نباید قربانی مسایل مالی شوند

وی گفت: هرچند هرمزگان به عنوان یک استان اقتصادی شناخته شده اما فرهنگ و هنر این استان را نباید قربانی مسایل اقتصادی کرد.

صالحی اضافه نمود: برای ارتقای صندلی هرمزگان در شاخص انتشار و تالیف کتاب ضروری است که دانشگاه ها و مراکز علمی و شخصیت های فرهنگی ،برنامه های جدی تری را در دستور کار قرار دهند.

وی بر ضرورت پرهیز از کارهای مشابه تاکید نمود و گفت: با توجه به محدودیت منابع و امکانات، باید فرآیندی پیش بینی گردد که تا حد امکان تالیف کتاب هایی با مضمون و محتوای تکراری کمتر گردد.

وی پشنهاد داد تا شورا یا دبیرخانه ای برای حمایت از فرهنگ مکتوب هرمزگان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شکل گیرد و تقویت ارتباط بین مولفین و نویسندگان هرمزگان با ناشرین استان و کشور نیز از اولویت های کاری این شورا باشد.

صالحی اضافه نمود: کمیته خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس تفاهنمامه امضا شده با استان ،خرید کتاب نویسندگان هرمزگان را آنالیز می نماید.

در این نشست ،علی رضایی ،منصور نعیمی و مدیر مجموعه کتابفروشی های استاد به بیان مسائل و دغدغه ها در حوزه فرهنگ مکتوب استان پرداختند.

کمبود منابع اقتصادی برای چاپ آثار آماده انتشار،مصادره نمادها و شاخص های هویتی فرهنگ هرمزگان توسط بعضی کشورهای همسایه و خطر تحریف فرهنگ استان در بعضی آثار مکتوب پژوهشگران غیربومی،بخشی از دغدغه های طرح شده در این نشست بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1019

به "امور فرهنگی نباید قربانی مسایل مالی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امور فرهنگی نباید قربانی مسایل مالی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید