اونور ایر ؛ هواپیمایی ارزان و رو به رشد ترکیه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، درباره هواپیمایی اونور ایر (Onur Air)

هواپیمایی اونورایر (انور ایر)هواپیمایی ارزان قیمت ترکیه است که در سال 1992 تاسیس شده و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در فرودگاه آتاتورک استانبول واقع شده است. انور ایر شرکتی پیشگام در صنعت ایرلاین های خصوصی ترکیه است. پروازهای اونور ایر بیشتر به صورت داخلی و در قالب پروازهای سیستمی است. البته این ایرلاین پروازهای خارجی و چارتر هم انجام می دهد.

اونور ایر ؛ هواپیمایی ارزان و رو به رشد ترکیه

اونور به معنی غرور و عزت نفس(ترکیه) است. انور ایر ایرلاینی است که به سرعت رشد کرد تا جایی که طی یک سال یعنی از سال 1994 تا 1995 تعداد هواپیماهای خود را به 9 عدد رساند. در ابتدا دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در باکیرکوی استانبول بود.

ایرلاین اونور ایر در ابتدا کار خود را با پروازهای داخلی آغاز کرد و به مرور زمان با توجه به درخواست مشتریان، تعداد پروازهای خود را افزایش داد و به آن سوی مرزها برد. این ایرلاین در حال حاضر 1668 پرسنل را در خدمت خود دارد. و با 30 فروند هواپیمای ایرباس به کار خود ادامه می دهد.

انور ایر به 14 جهت داخلی اصلی در ترکیه و بیش از 120 مقصد بین المللی در 25 کشور پرواز دارد. این شرکت هواپیمایی از سال 1992 تاکنون بیش از 100 میلیون مسافر را در امنیت کامل جابجا نموده است.

ناوگان هوایی

اونور ایر در ابتدا کار خود را با اجاره هواپیماهای ایرباس آغاز کرد. پس از آن آغاز به خریداری هواپیما کرد. این شرکت هواپیمایی در همان سال اول 3 هواپیما خریداری کرد و تا سال 1995 یعنی سه سال بعد از آغاز کار خود 9 هواپیما در ناوگان خود داشت. انور ایر تا سال 1997، 16 هواپیما و 3.503 جایگاه در ناوگان خود داشت. البته با توجه به شرایط مالی و اجتماعی ترکیه، این ایرلاین مجبور به کاهش تعداد هواپیماهای خود شد. تا جایی که تعداد آن ها در سال 1998 به 13 عدد و در سال 1999 به 9 عدد رسید.

البته در طول این مدت، هدف اونور ایر رهایی از بحران بود. به همین دلیل این شرکت هواپیمایی تیم پروازی خود را به شرکت های خارجی اجاره داد و در سال 2000 دوباره آغاز به رشد کرد. انور ایر دوباره آغاز به خریداری هواپیما کرد و در سال 2000 تعداد هواپیماهای این ایرلاین 11 عدد بود.

به این ترتیب اونور ایر طی سال ها به رشد خود ادامه داد تا جایی که در حال حاضر تعداد هواپیماهای خود را به 30 عدد رسانده است. از این 30 فروند هواپیما، 12 عدد هواپیمای ایرباس A330T، 10 عدد ایرباس A321، و 8 عدد ایرباس A320 هستند.

جهتهای پروازی

اونور ایر به جهتهای زیر پروازهای سیستمی مستقیم دارد:

ایران(تهران، اصفهان، تبریز)، آذربایجان، عراق، اتریش، فرانسه، آلمان، هلند، روسیه و اوکراین.

همچنین پروازهای داخلی انور ایر در ترکیه به شهرهای آدانا، آنتالیا، بدروم، دالامان، الازی، لفکوشای شمال، قاضی انتپ، قاضی پاشا، استانبول، ازمیر، کایسری، مالاتیا، سامسون، شانلی اورفا و ترابزون می باشد.

کلاس های پروازی

اونور ایر دارای سه کلاس پروازی پروموشن کلاس، فلکسیبل کلاس و پرمیوم فلکسیبل کلاس است.

میزان حمل بار مجاز

میزان بار مجاز کیف دستی

مسافران می توانند کیفی به وزن حداکثر 8 کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرند. همچنین ابعاد این کیف نباید از 25*45*56 تجاوز کند. همچنین برای بار اضافه و یا بارهای بزرگ مثل آلات موسیقی باید جایگاه اضافه رزرو گردد.

میزان بار مجاز چمدان

میزان بار مجاز با توجه به جهت پروازی متفاوت است.

در پروازهای داخلی:

  • پروموشن کلاس: 15 کیلوگرم
  • فلکسیبل کلاس: 15 کیلوگرم
  • پرمیوم کلاس: 15 کیلوگرم

در پروازهای بین المللی:

  • پروموشن کلاس: 20 کیلوگرم
  • فلکسیبل کلاس: 20 کیلوگرم
  • پرمیوم کلاس: 20 کیلوگرم.

اونور ایر

رزرو بلیط هواپیما اونورایر

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 265

به "اونور ایر ؛ هواپیمایی ارزان و رو به رشد ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اونور ایر ؛ هواپیمایی ارزان و رو به رشد ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید