ایران، از محورهای نشست چهارشنبه مجلس اروپا بود

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید در نشست روز چهارشنبه مجلس اروپا درباره تحولات ایران و لیبی گفت وگو شده است.

ایران، از محورهای نشست چهارشنبه مجلس اروپا بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از برگزاری نشستی در مجلس اروپا با حضور روسای مجالس کشورهای عضو و بررسی اخرین تحولات منطقه و دنیا از جمله ایران و لیبی خبر داد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود نوشت که در این نشست آخرین تحولات دنیا به ویژه درخصوص ایران و لیبی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تلاش جهت به روز نگه داشتن اتحادیه اروپا در قبال تحولات روز دنیا اشاره کرد.

بورل در توئیتر نوشت: امروز گزارشی به همایش روسا در مجلس اروپا ارائه کردم: فرصتی فوق العاده برای رایزنی درباره آخرین تحولات بین المللی از جمله ایران، لیبی بود. مهم است که مجلس اروپا را در جریان آخرین تحولات مربوط به اقدامات اتحادیه اروپا در دنیا قرار داد و اطلاعات ارزشمندی از نمایندگان مجلس دریافت کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که چندی قبل برای دیدار با مقام های آمریکایی به واشنگتن سفر کرده بود با انتشار یک یادداشت، از چنددستگی کشورهای عضو این اتحادیه در قبال مسائل سیاست خارجی از قبیل برجام انتقاد کرد.

جوزپ بورل ضمن اذعان تلویحی به ناکامی کشورهای عضو اتحادیه برای عمل به وعده های خودشان در قبال برجام گفت، اروپا باید از موضوع متنفع شدن ایران در صورت بازگشت به تعهدات کامل خود در برجام اطمینان حاصل کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 806

به "ایران، از محورهای نشست چهارشنبه مجلس اروپا بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، از محورهای نشست چهارشنبه مجلس اروپا بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید