ایران امروز تولیدکننده و صادرکننده فولاد است خبرنگاران

به گزارش مجله کوروش بزرگ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روزی واردکننده فولاد بودیم اما امروز تولیدکننده و صادرکننده فولاد هستیم و ایران در بین کشورهای صاحب نام فولاد دنیا، رتبه یازدهم را در بخش تولید به خود اختصاص داده است.

ایران امروز تولیدکننده و صادرکننده فولاد است خبرنگاران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از پنج طرح ملی این وزارتخانه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 530 میلیارد تومان در پنج استان کشور که با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: اولین پروژه ای که امروز به بهره برداری می رسد، مربوط به فراوری فولاد آلیاژ های خاص در کارخانه اسفراین است که خط جدیدی برای این منظور راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این فولاد های خاص برای لوله های بدون درز در صنایع شرکت نفت و گاز کشور مورد استفاده قرار می گیرد و از این بابت به فراوری داخل و فراوری قطعات آلیاژی خاص که امروز افتتاح می شود، کمک خواهد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه امروز یک معدن مس متعلق به بخش خصوصی در استان قزوین نیز به بهره برداری می رسد، افزود: امروزه بخش خصوصی نیز در حوزه مس که سرمایه گذاری کلانی هم نیاز دارد، کم کم ورود پیدا کرده است، در حالی که قبل از انقلاب، فراوری ما در این بخش صفر بود، امروز به 400 هزار تن رسیده است و حتی صارکننده مس به جهان هستیم.

وزیر صنعت ادامه داد: در حوزه معادن سنگ آهن نیز پروژه گل گوهر را داریم که پیش فراوری خوردایش سنگان و پروژه بسیار مهمی است و می توان گفت امروز گل گهر سیرجان به پارس جنوبی تبدیل شده است و ظرفیت های سرمایه گذاری فراوانی در این بخش در حال اجرا داریم. ضمن اینکه انتقال آب فاخر که از پروژه های ماندگار نظام است، سبب شده که اکنون از آب شیرین دریا برای پروژه های صنعتی استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا؛ لحظاتی قبل بهره برداری از پنج طرح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعتبار چهار هزار و 530 میلیارد تومان در پنج استان کشور با دستور رییس جمهوری و به صورت ویدئوکنفرانس آغاز شد.

در شصتمین برنامه پویش جهش فراوری در دومین پنجشنبه سال 1400، طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پنج استان کرمان، خراسان شاقتصادی، قزوین، فارس و سمنان به بهره برداری رسید.

طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید، در زمینه فراوری شمش آلیاژی، مس کاتد، کاشی و سرامیک، خردایش و دانه بندی سنگ آهن و همچنین تکمیل زیرساخت های فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی گرمسار است.

پروژه دیگری که امروز به بهره برداری رسید، طرح فراوریی کاشی دیوار و کف صدف سرام استقلال آباده است که عملیات اجرایی آن از سال 85 با اعتباری بلغ بر سه هزار و 200 میلیارد ریال در شهرک صنعتی آباده آغاز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1612

به "ایران امروز تولیدکننده و صادرکننده فولاد است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران امروز تولیدکننده و صادرکننده فولاد است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید