ایران در میان 6 کشور مطرح جهان در حوزه واکسن سازی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، به گزارش خبرنگاران، سعید نمکی وزیر بهداشت امروز در نمایشگاه سیمولاتورهای پزشکی ساخته شده توسط شرکت های دانش بنیان که در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار گردید در جمع خبرنگاران بیان کرد: مدت ها بود که چگونگی آموزش پزشکی به صورت مجازی از رویاهای ما به شمار می رفت به خصوص که این موضوع در ایام کرونا بیشتر مطرح شد.

ایران در میان 6 کشور مطرح جهان در حوزه واکسن سازی

وی اضافه نمود: با همت معاونت علمی و فناوری و فکر ناب معاون علمی از یک سو و از سوی دیگر فعالیت شرکت های دانش بنیان و همدلی همکاران ما در وزارت بهداشت، آموزش پزشکی با سیمولاتورهای پزشکی به نقطه ای رسیده که می توان از آن استفاده کرد.

نمکی با اشاره به نمایشگاه سیمولاتورهای پزشکی در محل نمایشگاه بین المللی گفت: امروز شاهد بکارگیری ابزارهایی بودیم که در آموزش مجازی برای دانش آموزان، دانشجویان، رزیدنت ها، اساتید و جراحان و … قابل استفاده است.

وی تاکید نمود: ما نگران بودیم در آموزش پزشکی دچار کمبود و نقصان شویم اما ضروری بود برای احترام به مردم و کاهش اذیت بیماران و آسیب به آنها آموزش های پزشکی را به واسطه دستگاه های ایرانی انجام دهیم.

نمکی با اشاره به روبات جراحی یکی از شرکت های دانش بنیان گفت: این روبات یکی از دستگاه های خوب و مورد توجه در این نمایشگاه بوده است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک تابوی سیاسی که در دنیا برای ایران ایجاد شده شکسته خواهد شد.

نمکی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران راه صدساله ای را خصوصاً در حوزه واکسن پیموده است به طوری که تا به امروز 6 پلتفرم واکسن کرونا توسط محققان در حال مطالعه یا فراوری است.

وزیر بهداشت اضافه نمود: همچنین جمهوری اسلامی ایران در کنار همه عظمت ها می تواند به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تکنولوژی دانش علوم پزشکی و رشته های وابسته در کل دنیا نقش آفرینی کند.

به گفته وی اکنون ما جزو 6 کشور مطرح دنیا هستیم که توانسته ایم در حوزه واکسن کووید از صفر تا صد ورود پیدا کنیم و امیدواریم در آینده بازار خوبی برای صادرات داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1742

به "ایران در میان 6 کشور مطرح جهان در حوزه واکسن سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در میان 6 کشور مطرح جهان در حوزه واکسن سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید