تصمیم آموزش و پرورش درباره زمان سرانجام سال تحصیلی مدارس ، چند درصد دانش آموزان از آموزش حضوری استقبال کردند؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس هر زمان که ارزیابی از آموزش دانش آموزان خاتمه پیدا کند، می توانند اتمام سال تحصیلی را اعلام نمایند.

تصمیم آموزش و پرورش درباره زمان سرانجام سال تحصیلی مدارس ، چند درصد دانش آموزان از آموزش حضوری استقبال کردند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضوان حکیم زاده گفت: شروع فرآیند ثبت نام از اول خرداد ماه اعلام شده است. در واقع این شروع فرآیند ثبت نام شامل تشکیل ستادهای استانی و برنامه ریزی های ضروری است.

وی اضافه کرد: با توجه به اختیاری که به شورای مدارس داده شده است، هر زمان که معلمان گزارش خود را ارائه دهند و اعلام نمایند که آموزش و یادگیری دانش آموزان تکمیل و محتواهای درس ها ارائه شده است باید ارزیابی ها در سامانه آموزش و پرورش ثبت گردد و دانش آموزان پس از آن می توانند برای ثبت نام اقدامات بعدی را انجام دهند.

حکیم زاده گفت: با توجه به بازه زمانی که برای بازگشایی مدارس تعیین شده، این فرصت فراهم است تا جایی که دانش آموزان بخواهند و لازم بدانند برطرف اشکال دروس انجام گردد و آنها در مدارس حضور داشته باشند و معلمان این خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه نمایند.

  • 15 درصد دانش آموزان در مدارس حاضر شدند

حکیم زاده در ادامه درباره حضور دانش آموزان پس از بازگشایی مدارس در دوران کرونا برای برطرف اشکال گفت: بر اساس آنالیز ها، حدود 10 تا 15 درصد دانش آموزان در مناطق شهری و البته درصد بسیار بیشتری در مناطق عشایری در مدارس حضور پیدا کردند.

وی گفت: پیشتر پیش بینی می شد که همین 10 تا 15 درصد از دانش آموزان به هر دلیلی نتوانسته باشند از فضای مجازی در بستر شبکه شاد و آموزش تلویزیونی استفاده نمایند یا احیانا در یادگیری مشکل داشته باشند که همین تعداد نیز در مدارس حاضر شدند.

این مسئول اضافه کرد: اما در مناطق روستایی و عشایری و مناطق دورافتاده به دلیل دسترسی نداشتن دانش آموزان به فناوری ها و فضای مجازی شاهد حضور گسترده ای از آنها در مدارس بودیم که کلاس های درس برگزار گردید.

  • سناریوی آموزش و پرورش در صورت ادامه کرونا

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همچنین درباره شرایط آموزش دانش آموزان در صورت تداوم کرونا، گفت: اگر شرایط کرونا در کشور ادامه دار باشد، وزارت آموزش و پرورش سناریوی خود را برای این شرایط تدوین نموده است.

حکیم زاده اضافه کرد: در سناریوهای آموزش و پرورش گفته شده که با استفاده از فضای فناوری و رویکرد ترکیبی و تلفیقی که شامل آموزش های تلویزیونی و فضای مجازی و رویکرد ترکیبی که متشکل از آموزش حضوری و مجازی است، آموزش ادامه پیدا کند.

وی تاکید نمود: قطعا وزارت آموزش و پرورش، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی را با همکاری وزارت بهداشت دنبال نموده و موضوع تداوم جریان آموزش و ارزیابی میزان یادگیری را به عنوان دو موضوع بسیار مهم در برنامه های خود لحاظ می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1104

به "تصمیم آموزش و پرورش درباره زمان سرانجام سال تحصیلی مدارس ، چند درصد دانش آموزان از آموزش حضوری استقبال کردند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم آموزش و پرورش درباره زمان سرانجام سال تحصیلی مدارس ، چند درصد دانش آموزان از آموزش حضوری استقبال کردند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید