طرح تعاون نشریات علمی دانشگاه آزاد شروع شد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای طرح تعاون به منظور ارتقای نشریات علمی این دانشگاه اطلاع داد.

طرح تعاون نشریات علمی دانشگاه آزاد شروع شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مصمم است تا دوره ای جدید برای نشریات علمی زیر مجموعه خود را رقم بزند. بر همین اساس برنامه ریزی برای نشریات فعال و غیرفعال دانشگاه به صورت جداگانه در دستور کار واقع شده است.

وی اضافه نمود: به دلیل آغاز اپیدمی بیماری کووید 19، اداره کل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی شیوه جدیدی را برای آموزش استانداردسازی و ارتقا مجلات دنبال می نماید، به طوری که اقدامات لازم به مرور طی دستورالعمل هایی تهیه و در اختیار مجلات قرار می گیرد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به زودی مجموعه ای نیز با عنوان راهنمای نمایه سازی و استانداردسازی مجلات تنظیم و منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح تعاون نشریات را برای مجلات غیرفعال خواهیم داشت، اظهارداشت: در آذرماه سال گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی استان ها طی نامه ای اعلام شد که براساس ارزیابی نشریات برنامه های ارتقا و فعال سازی خود را اعلام نمایند، نشریاتی که برنامه ای برای ارتقا و فعال سازی نداشته اند به سایر واحدهای متقاضی که شرایط آیین نامه ای برای راهنمایی مجله را دارند، ابتدا به مدت یک سال و سپس به صورت دائم واگذار خواهند شد.

نگاهداری در خاتمه گفت: اولین نشریه در این طرح مجله شیمی آلی واحد ساوه است که واحد یزد به عنوان واحد تعیین برای آن انتخاب شده است. همچنین نشریاتی که از تاریخ صدور مجوز 6 ماه گذشته و پیروز به انتشار نشده اند در این طرح مورد با پایش و لغو مجوز روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1025

به "طرح تعاون نشریات علمی دانشگاه آزاد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح تعاون نشریات علمی دانشگاه آزاد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید