جزئیات اجرای طرح همیار دانشجو در دانشگاه شیراز

به گزارش مجله کوروش بزرگ، دبیر طرح همیار دانشجوی دانشگاه شیراز گفت: باتوجه به اهمیت انجام آموزش الکترونیکی دانشجویان، به جای آموزش حضوری، طرح اولیه همیار دانشجو در دانشگاه شیراز ارائه شد.

جزئیات اجرای طرح همیار دانشجو در دانشگاه شیراز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

علی حفیظی، دبیر طرح همیار دانشجوی دانشگاه شیراز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تغییر نوع فعالیت دانشگاه، باتوجه به اهمیت انجام آموزش الکترونیکی دانشجویان، به جای آموزش حضوری، طرح اولیه همیار دانشجو در دانشگاه شیراز ارائه و در معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شیراز اجرا شد.

حفیظی با اشاره به شکل گیری این طرح گفت: در راستای پشتیبانی آموزشی، پژوهشی، اقتصادی، رفاهی، روان شناختی و فرهنگی واجتماعی دانشجویان، پس از ارائه یایده اولیه طرح همیار دانشجو ازسوی کارشناسان حوزه فرهنگی دانشگاه، این طرح با حضور گروه های فعال دانشجویی اعم از کانون ها، تشکل های اسلامی، شورای صنفی دانشجویان و همچنین مشاوره استادان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، تکمیل شد و طرح اولیه با تصویب هیئت رئیسه دانشگاه به اجرا درآمد.

دبیر طرح همیار دانشجوی دانشگاه شیراز توضیح داد: برای انجام این طرح، کمیته های مختلف، اعم از کمیته آموزشی، اقتصادی-رفاهی، روان شناختی، فرهنگی-اجتماعی، فنی و نظارت و ارزیابی تشکیل شد.

وی در ادامه اضافه کرد: بعد از تشکیل کمیته ها و برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی، حدود 87نفر از کارشناسان و 90نفر از استادان پشتیبان در دانشکده ها به وسیله تماس تلفنی و برقراری ارتباط با دانشجویان، دانشجویانِ احتیاجمند در هر زمینه را پایش و به دبیرخانه این طرح برای آنالیز و برطرف احتیاج های آنان معرفی کردند.

حفیظی با اشاره به دیگر اقدامات کارگروه طرح همیار دانشجو نیز اعلام کرد: در این طرح علاوه بر ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، اقتصادی و رفاهی، پایش روان شناختی دانشجویان، برنامه های متنوع فرهنگی-اجتماعی نیز به صورت دبیر طرح همیار دانشجوی دانشگاه شیراز گفت: این برنامه ها به صورت مجازی به وسیله بستر های آپارات، اینستاگرام، سایت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و نرم افزار ADOBE CONNECT برگزار گردید.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز، به بعضی از اقدامات کارگروه طرح همیار دانشجو در زمینه برطرف احتیاج های اقتصادی-رفاهی دانشجویان نیز اشاره و اظهار کرد: در این طرح به منظور برطرف احتیاج های اقتصادی-رفاهی دانشجویان ازقبیل تأمین بسته اینترنتی، تلفن همراه هوشمند و لپ تاپ، از منابع اقتصادی مختلف همچون تخصیص اعتبار اقتصادی از طرف دانشگاه شیراز؛ مشارکت و حمایت اقتصادی خیّرین بیرون از دانشگاه، گروه خودجوش بانوان هیئت علمی دانشگاه شیراز و بنیاد ملی نخبگان استان فارس نیز استفاده شد. همین طور به بعضی از دانشجویان بومی، به صورت امانی کامپیوتر و لپ تاپ داده شد.

وی گفت: پیگیری مسائل آموزشی دانشجویان نابینا و بورسیه 10نفر از دانشجویان متأهل دکتری توسط خیرین به مدت یکسال نیز از دیگر برنامه های این طرح بود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1198

به "جزئیات اجرای طرح همیار دانشجو در دانشگاه شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات اجرای طرح همیار دانشجو در دانشگاه شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید