خبرنگاران بنگاه غیرضروری در صندوق بازنشستگی کشوری و شستا وجود ندارد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اصفهان- خبرنگاران- معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و شستا بهترین مدیریت را در 20 سال گذشته تجربه می کنند و امروز هیچ بنگاه غیرضروری و کاغذی در این مجموعه وجود ندارد.

خبرنگاران بنگاه غیرضروری در صندوق بازنشستگی کشوری و شستا وجود ندارد

به گزارش خبرنگاران، حجت الله میرزایی روز شنبه در نشست هم اندیشی مدیران واحدهای اقتصادی زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان اضافه نمود: در گذشته تعداد زیادی بنگاه به شدت زیانده و غیر ضروری در این مجموعه وجود داشت که با ساماندهی و تجدید ساختار سازمانی و صنعتی در شستا و صندوق بازنشستگی کشوری تعداد شرکت های زیانده به حداقل ممکن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های غیرضروری فریز یا ادغام و یا منحل شدند ادامه داد: وجود موارد معدود شرکت زیانده کنونی اجتناب ناپذیر است و یا در کوتاه مدت رفع مشکل آنها امکانپذیر نیست.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سوددهی سال جاری با تعدیل آثار قیمتی در شستا و صندوق بازنشستگی کشوری بی سابقه است اظهارداشت: سال 95 و 96 بیشترین سود شستا یک هزار و 200 میلیارد تومان بود اما امروز به 24 هزار میلیارد تومان رسید و میزان سوددهی در صندوق کشوری بازدهی سود از حدود سه هزار میلیارد تومان در سال گذشته در سال جاری به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: این امر نشان دهنده این است که مساله اصلی در این بنگاهها، ثبات مدیریت است و مدیریت خوب حرف اول و آخر را می زند و در صورتیکه همه عوامل محیطی کنار هم گذاشته شود به اندازه مدیریت تاثیرگذار نیستند.

میرزایی گفت: شفافیت و جوانگرایی بعنوان برنامه اصلی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آبانماه سال 97 اعلام شد که این مجموعه در بین سایر وزارتخانه ها و در زمینه بنگاه داری بعنوان شاگرد اول در زمینه شفافیت است.

وی اضافه نمود: امروز سشتا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق روستاییان و فولاد شش سامانه شفافیت دارند که همه آنچه که در این بنگاهها می گذرد بطور کامل مورد رصد قرار می گیرند و ای کاش 50 درصد این شفافیت در سایر شرکت های بخش عمومی از جمله بنیادهای تعاون و شرکت های بانک ها اتفاق می افتاد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: شفافیت و جهش تولید ارتباط بسیار تنگاتنگی با هم دارند و بعنوان 2 بال همزمان برای پرواز در زمینه عملکرد در مدیریت محسوب می شوند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1399 بعنوان جهش تولید گفت: برنامه ریزی برای تحقق این امر مهم با حضور سازمان های وابسته و بنگاهها در اوج تحریم و اوج کرونا در این مجموعه تکمیل شد و امروز بطور تقریبی جهش تولید در همه شرکت های زیر مجموعه شستا و صندوق بازنشستگی اتفاق افتاده است.

میرزایی گفت: جشنواره جهش تولید را در انتهای سال جاری یا ابتدای سال آینده با حضور شرکت های بزرگ زیر مجموعه برگزار خواهیم کرد و شرکت هایی را که جهش های بزرگی را در تولید محصول و بازسازی بخشی از خط تولید آسیب دیده داشتند معرفی خواهیم کرد و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: همه ما امانتدار بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشور، تامین اجتماعی و شستا هستیم و هم افزایی به بازگشت منافع به درون سازمان کمک می کند.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اصفهان از حیث تعداد پروژه های صندوق های بازنشستگی بعنوان سومین استان کشور است گفت: اصفهان پس از تهران و خوزستان بعنوان سومین استان دارای بیشترین شرکت وابسته به شستا از نظر تعداد و دارایی است.

به گفته وی شرکت های اصلی وابسته به شستا در اصفهان 9 مورد هستند و مجموع این شرکت ها با احتساب بقیه شرکت هایی که دارای سهم اندکی از صندوق ها هستند و یا زیر مجموعه های سایر صنایع به هجده شرکت می رسند.

وی اضافه نمود: هیچکدم از این شرکت ها با سرمایه گذاری برنامه ریزی شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری و سرمایه گذاری مستقیم تامین اجتماعی ایجاد نشده است و در مرحله اول همه این شرکت ها بعنوان شرکت های واگذار شده از طرف دولت بوده و برخی از آنها خریداری شده بوده است.

میرزایی تاکید کرد: این شرکت ها در قالب تهاتر با دولت و دریافت برخی از مطالبات راه اندازی شده اما سرمایه گذاری تکمیلی و توسعه ای در این شرکت ها بطور قطع محصول تلاش مدران در شستا و صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

وی با اشاره به اهمیت هم افزایی در مجموعه شرکت های زیر مجموعه شستا اضافه نمود: هم افزایی این مجموعه ها با هزینه تمام شده اجرای طرح ها را برای آنها کاهش خواهد داد.

میرزایی با بیان اینکه 25 طرح شستا بتدریج راه اندازی خواهند شد گفت: شستا در سه سال آینده به بزرگترین شرکت دارنده مجتمع های دامپروری و تولید کننده شیر ایران تبدیل خواهد شد و با برخورداری از 11 مجموعه خدمات رسان بعنوان بزرگترین خانواده در استان ها محسوب می شود.

وی اضافه نمود: این شرکت ها مسائل و مشکلاتی را با سازمانها و نهادها در سطح ملی از جمله بانک کشاورزی دارند که پیگیری های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام بنگاه داری بزرگ در اصفهان یک پدیده نهادینه شده و جا افتاده است که از پیشکسوتان نسل های گذشته صنعت در این استان انسانهای بزرگ، صنعتگر، متخصص و ملی با روحیه خیر جمعی زیادی بودند که در کنار فعالیت های صنعتی، شرکت های خیریه هم داشته اند.

وی گفت: مسوولیت اجتماعی باید شفاف باشد و در هزینه ها دیده شود و نمی توان از سود برای مسوولیت اجتماعی هزینه کرد بلکه سود مربوط به بازنشسته و سهامداران است اما بصورت نظام مند و قانونی باید نظام نامه ای در این زمینه تدوین شود تا بنگاهها بتوانند کمک های موثر خود را در زمینه مسوولیت های اجتماعی ارائه دهند.

نشست هم اندیشی مدیران واحدهای اقتصادی زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری روز شنبه با حضور معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از مدیران این شرکت ها در شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان، برگزار گشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1553

به "خبرنگاران بنگاه غیرضروری در صندوق بازنشستگی کشوری و شستا وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنگاه غیرضروری در صندوق بازنشستگی کشوری و شستا وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید