خداحافظی با صف معاینه فنی در تهران با طرح تازه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با تغییر نحوه پذیرش دیگر شاهد ازدحام و شلوغی در مراکز معاینه فنی نخواهیم بود.

خداحافظی با صف معاینه فنی در تهران با طرح تازه

به گزارش خبرنگاران از ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، شادی مالکی شرح داد: از دو ماه گذشته در راستای تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان نسبت به اینترنتی کردن تعدادی از مراکز اقدام شده که این رویکرد توانسته در حل معضل صف موثر واقع شود.در حال حاضر به رغم مراجعه روزانه بالغ بر هفت هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران، کلیه مراکز فاقد صف انتظار هستند و مراجعین در کمتر از نیم ساعت نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام می کنند.

وی در مورد مراکز معاینه فنی اینترنتی شرح داد: در حال حاضر پذیرش در 10 مرکز معاینه فنی شهر تهران مشتمل بر 28 خط معاینه فنی خودروهای سبک صرفا اینترنتی انجام می شود.مراجعه به مراکز بیهقی، نیایش، شهید آبشناسان، سراج، دماوند و شهید چمران و چهار واحد سیار نوبنیاد، گیلان، هنگام(شماره 4) و هنگام (شماره 8) تنها با معین وقت قبلی به وسیله نوبت گیری اینترنتی در سامانه تهران من امکان پذیر است.البته تاکید می شود بجز ده مرکز صدر الاشاره مراجعه بصورت حضوری و یا نوبت گیری اینترنتی به سایر مراکزامکان پذیر است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی با اشاره به تمایل شهروندان تهرانی به استفاده از خدمات مراکز معاینه فنی مرکز توضیح داد: آزمون ها و کنترل های صورت گرفته در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها به وسیله کارگروه استانی وزارت کشور ، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود. در ضمن براساس مصوبات دولت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران متشکل از پلیس راهور، سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران اداره می شود.

مالکی ضمن برشمردن معاینه فنی برتر به عنوان یکی از دلایل استفاده شهروندان از خدمات معاینه فنی شهر تهران گفت: در راستای پایش بیشتر آلایندگی خودروها و و کاهش آلودگی هوا بنا بر مجوز سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران معاینه فنی برتر در یازده مرکز منتخب بیهقی، سراج، شهید آبشناسان، دماوند، الغدیر، شقایق، نیایش، شهید چمران ، خاوران، فدائیان اسلام و شهدای زمان آباد صورت گرفته و خودروها می توانند بصورت اختیاری در صورت احراز شرایط لازم نسبت به اخذ معاینه فنی برتر و استفاده از تخفیف 30 درصدی عوارض تردد در طرح کاهش و ترافیک اقدام کنند. لازم به شرح است تفاوت معاینه فنی برتر و عادی تنها در فرآیند آزمون آلایندگی خودرو بوده و از لحاظ هزینه پرداختی یکسان است. در ضمن این مراکز منتخب به استناد ضوابط قانونی و ممیزی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران به علت احراز شرایط لازم نظیر صحت و سلامت عملکرد مرکز در بخش نیروی انسانی و تجهیزات دارای گواهی صلاحیت صدور معاینه فنی برتر می باشند.

وی در شرح تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران و نحوه فعالیت آنها اضافه کرد: شهر تهران از بضاعت 56 خط معاینه فنی خودروهای سبک و 11 خط معاینه فنی موتورسیکلت در 17 مرکز ثابت و 7 واحدسیار با پراکندگی مناسب درسطح شهر برخوردار بوده و ظرفیت پذیرش سالانه بیش 3 میلیون دستگاه خودرو را دارد. شهر تهران بیشترین تعداد خطوط معاینه فنی در شهرهای کشور را داشته و از منظرسابقه نیز با توجه به راه اندازی اولین مرکز معاینه فنی خودرو کشور به وسیله شهرداری تهران در سال 1379، پیشتاز است. در حال حاضر مرکز بیهقی به صورت شبانه روزی، مرکز شهید آبشناسان در دوشیفت کاری از 7 صبح الی 18 و 18 الی 4 صبح و سایر مراکز از ساعت 7 الی 18 فعال هستند. در ضمن از شهروندان درخواست می شود با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل حتما جهت اطمینان از آخرین شرایط کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرسhttp://inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

مالکی در سرانجام تاکید نمود: بدون تردید شهر تهران با توجه به بحران آلودگی هوا و اهمیت ایمنی تردد نیازمند سطح پایش ویژه تری برای خودروها در مقایسه با شهرهای دیگر بوده و خوشبختانه با توجه ویژه مدیریت شهری در این ارتباط ، این کنترل و دقت در حال اجرا است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1402 بروزرسانی: 18 فروردین 1402 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2282

به "خداحافظی با صف معاینه فنی در تهران با طرح تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی با صف معاینه فنی در تهران با طرح تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید