درمان منافذ باز پوست

به گزارش مجله کوروش بزرگ، پوست، بزرگترین عضو بدن ماست. این عضو بزرگ و پرکار، از میلیون ها حفره ریز و غیرقابل مشاهده، تشکیل شده است. منافذ باز پوست، بخصوص نقاط ریز روی پوست صورت، گاهی می توانند بیشتر از آنچه که تصور می کنیم دردسرآور باشند. اگرچه وجود این حفره های کوچک برای تنفس پوست لازم است، با این حال، بزرگ شدن و افزایش منافذ باز پوست در صورت، گاهی می تواند زیبایی چهره ما را تهدید کند.

درمان منافذ باز پوست

تقریباً همه مردم دنیا به دلایل شایعی مانند آلودگی هوا و آرایش های مستمر، از منافذ بزرگ و پررنگ صورت خود اعلام نارضایتی می نمایند. اما کاهش منافذ باز پوست چند دستورالعمل ساده دارد که انجام آن ها به صورت مداوم و مستمر، شما را با پوستتان آشتی خواهد داد. در ادامه این مقاله از مجله خبرنگاران ، ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که دلیل منافذ باز پوست چیست و چگونه می توانیم پرتقالی شدن پوست را درمان کنیم. در سرانجام نیز با 5 راه تضمینی و بسیار ساده، برای برطرف منافذ پوست آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

دلیل پوست پرتقالی شدن صورت

تا به حال به پوست پرتقال دقت نموده اید؟ هزاران نقطه کوچک روی سطح پوست این میوه خوشمزه، کمی از جذابیت ظاهری آن می کاهد. پوست هر انسان هم به طور طبیعی، از میلیون ها حفره کوچک تشکیل شده است. با این حال، عوامل مختلفی به افزایش تعداد و مقدار منافذ باز پوست یاری می نماید. یکی از مهم ترین دلیل های پرتقالی شدن پوست صورت، آلودگی است. زندگی شهری و قرارگرفتن در محیط آلوده کوچه و خیابان، موجب انباشته شدن آلودگی در سطح پوست ما می گردد. اما شناخت منشاء ذرات آلودگی کمین نموده در پوست، به همین سادگی نیست.

حتی اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که آرایش روزانه بسیار سبک و ملایمی دارند، باید بدانید که پدیدار شدن منافذ باز پوست بر روی صورتتان، برای شما هم دور از فکر نیست. ذرات آرایشی و حتی کرم های ضد آفتاب و مرطوب نماینده، گاهی حتی پس از شستشوی صورت، در منافذ پوست به جای مانده و ایجاد آلودگی می نمایند.

در پوست های چرب، احتمال جذب آلودگی و کدر شدن پوست بیش تر از تیپ های پوستی دیگر است. با این حال، برخلاف باور بیشتر افراد، هر نوع پوستی هم که داشته باشید، ممکن است منافذ باز و بزرگی در صورتتان دیده گردد. این منافذ را نمی توان بست، اما می گردد با سبک زندگی سالم و بعضی عادات خاص در روتین زندگی خود، به کوچک ترشدن و پاک ماندن آن ها از آلودگی و چربی یاری کرد.

در ادامه این مطلب، ابتدا آنالیز می کنیم که چگونه می توان از ایجاد پوست پرتقالی پیشگیری کرد. اما اگر همین حالا هم به این مشکل دچار شده اید و نگران زیبایی خود هستید، پیشنهاد می کنیم به بخش روش های درمانی منافذ باز پوست در این مقاله مراجعه کنید.

روش های پیشگیری از منافذ باز پوست

چند روش بسیار ساده اما کاربردی برای پیشگیری از دچار شدن به منافذ باز پوست وجود دارد. دانستن و رعایت این نکات ساده، پوستی درخشان و زیبا به شما هدیه خواهد داد.

  • اولین و مهم ترین نکته آن است که به هیچ عنوان با آرایش به خواب نروید. اگر تابه حال داشتن یک روتین شستشو را دست کم گرفته بودید، بهتر است همین حالا تجدید نظر کنید. استفاده از فوم های شست وشو و پس از آن، تنظیم رطوبت صورت با یک کرم مرطوب نماینده مناسب، به شما یاری می نماید طراوت و سلامت پوستتان را حفظ کنید.
  • یکی دیگر از روش های ساده پیشگیری از پرتقالی شدن پوست صورت، استفاده مداوم از کرم های ضد آفتاب است.
  • قرار گرفتن بیش از حد پوست در برابر نور خورشید، موجب افزایش سن پوست و کاهش کلاژن سازی آن می گردد. بهتر است حتی در فصول سرد سال که آفتاب کمتری وجود دارد، از کرم های ضدآفتاب بدون پارابن بهره ببرید تا از اشعه های مضر خورشید در امان بمانید.
  • سومین راه پیشگیری و برطرف منافذ باز پوست، توجه به پاکیزگی رختخواب است. پوست صورت شما 6 تا 10 ساعت از شبانه روز، با پارچه های روانداز و بالش تماس دارد. عرق کردن، برخورد لوازم آرایشی با پارچه بالش و آلودگی های محیط خانه، رختخواب ما را به محیطی ایده آل برای زندگی باکتری های موزی تبدیل می نماید.
  • بهتر است شستشوی هفتگی رخت خواب خود را در برنامه زندگی جای دهید تا از دشمنی میان دوست داشتنی ترین لوازم اتاق خواب با پوستتان، جلوگیری کنید.

درمان منافذ باز پوست

حالا که با علل شکل گیری منافذ باز پوست و روش های جلوگیری از ایجاد آن آشنا شدیم، می توانیم به راه های درمان آن بپردازیم. روش های خانگی از بین بردن منافذ باز پوست در کنار بعضی درمان های حرفه ای، می توانند پوست شاداب و درخشانی به شما هدیه بدهند. پس توصیه می کنیم اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می دهید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

ماساژ با یخ

ساده ترین و فوری ترین راه برای از بین بردن منافذ باز پوست صورت، استفاده از یخ های قالبی است. سرمای یخ می تواند انقباض خوشایندی برای پوست ایجاد کند و به سرعت منافذ باز و بزرگ صورت را بسته تر نشان دهد.

شما می توانید قالب های کوچک یخ را با آب و ترکیبات مختلف مانند تکه های لیمو، پوست خیار، گل سرخ و بابونه پر کنید و برای یک شب در فریزر بگذارید. پیش از آغاز آرایش روزانه، ده دقیقه قالب یخ را بر روی منافذ پوست خود ماساژ دهید. علاوه بر خواص یخ و ترکیبات آن، ماساژ روزانه به تحریک کلاژن سازی پوست یاری می نماید و در دراز مدت، چهره ای شاداب به شما هدیه خواهد داد.

بخور با گیاهان دارویی

بخور یک روش درمانی همه فن حریف است! از درمان سرماخوردگی های فصلی تا افزایش سلامت پوست، همواره می توانید بر روی یاری بخور گرم، حساب کنید.

درواقع بخور یک روش طبیعی و سالم برای پاکسازی عمیق پوست به حساب می رود. گرمای بخار آب داغ، منافذ پوست را بازتر نموده و آلودگی را از درون آن خارج می نماید. پس از بازگشت دمای پوست به حالت عادی، مقدار منافذ کوچک تر می گردد و خروج آلودگی، آن ها را صاف و شفاف به نظر می رساند.

می توانید در هنگام بخور آب گرم، کمی گیاهان معطر و دارویی به محلول خود اضافه کنید تا تاثیر آن را چند برابر کنید.

لیمو؛ دشمن اصلی منافذ باز پوست صورت

از تأثیر بی نظیر لیمو غافل نشوید! آبِ لیموترش حاوی اسید سیتریک است که با لایه برداری از پوست، مقدار منافذ باز را به حداقل می رساند. البته بهتر است در استفاده از لیمو محتاطانه عمل کنید و ماهی 1 الی 2 بار از آن برای پاکسازی صورت خود یاری بگیرید.

لیمو را از وسط نصف نموده و آن را به صورت دَوَرانی بر روی صورت خود ماساژ دهید. پس از حدود نیم ساعت، صورتتان را با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز خشک کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب با خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی خود، برترین شوینده طبیعی برای تنظیم PH صورت است. محلولی از نسبت مساوی سرکه سیب و آب را بجوشانید و داخل یخچال بگذارید. پس از هربار شستن آرایش، صورتتان را با محلول دست ساخته خودتان و یک پد آرایشی تمیز کنید. پس از چند دقیقه صورتتان را به آرامی و با آب ولرم، بشویید تا تاثیر بی نظیر آن را ببینید.

درمان های لیزری

اگر چندان هوادار روش های خانگی از بین بردن منافذ باز پوست نیستید، درمان های لیزری و حرفه ای یکی دیگر از راه های کاهش منافذ باز پوست هستند. بعضی از این روش های درمانی مانند RF با تحریک پوست صورت برای کلاژن سازی، سلامت پوست را افزایش می دهند. در نهایت تیرگی های پوست، افتادگی و منافذ باز آن به تدریج از بین می فرایند.

جمع بندی: منافذ باز پوست را چگونه ببندیم؟

بطور کل می توان گفت هیچ راهی برای از بین بردن منافذ باز پوست وجود ندارد! این حفره های کوچک بخشی از بافت پوست ما و لازمه آن برای تنفس هستند. با این حال، راه های زیادی برای کوچک ترکردن آن ها وجود دارد که در این مقاله به 5تا از برترین و مؤثرترین روش ها، اشاره کردیم. به یاد داشته باشید که حفظ پاکیزگی صورت و داشتن یک روتین شست وشوی طبیعی، حرف اول را در سلامت پوست می زند. پس بصورت دائمی صورتتان را پاکیزه نگه دارید و حداقل ماهی یک بار برای پاکسازی عمقی از روش های مختلفی مانند فیشال یا بخور خانگی، بهره ببرید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2111

به "درمان منافذ باز پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان منافذ باز پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید