دستمزدهای بربادرفته

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تعطیلی ورزش با پراکنش ویروس کرونا فقط یک بحران اقتصادی برای باشگاه های لیگ برتر نیست، فقط بلاتکلیفی سلبریتی های ورزش و چند ستاره اینستاگرام نیست، فقط درماندگی چند مربی در لیگ برتر نیست

دستمزدهای بربادرفته

تعطیلی ورزش با پراکنش ویروس کرونا فقط یک بحران اقتصادی برای باشگاه های لیگ برتر نیست، فقط بلاتکلیفی سلبریتی های ورزش و چند ستاره اینستاگرام نیست، فقط درماندگی چند مربی در لیگ برتر نیست. این روزها را شاید با ویدیوهای سلبریتی های ورزش در اینستاگرام سپری می کنید، با پیام در خانه بمانید و حرف هایی شبیه این.

اما تعطیلی ورزش در ایران بلاتکلیفی و بحران برای باشگاه های کوچک است، باشگاه هایی که خیل ورزشکاران کودک و نوجوان و جوان در آنها دنبال آرزوهای خود می دویدند، عده ای از آنها درآمد اندکی از ورزش داشتند و حتی زندگی آنها تحت تاثیر از دست رفتن همان درآمد خواهد بود؛ یا بازیکنان تیم های کوچک در لیگ یک و لیگ 2، بازیکنانی که نمی دانند چه سرنوشتی در انتظار قراردادهای آنهاست.

ما اخبار بذل و بخشش ها را می خوانیم، در اخبار می شنویم که بازیکنان بوروسیا دورتموند و بایرن مونیخ موافقت کرده اند که بخشی از حقوق خود را دریافت نکنند. بازیکنان شالکه و وردر برمن به باشگاه پیشنهاد داده اند که حقوق شان کم شود تا باشگاه با مسائل اقتصادی روبرو نباشد. اما اینها اخبار جذاب روز هستند. کمی بیرون از دنیای این خبرها، خیل بازیکنان در تیم های کوچک ایران می دانند که دستمزدشان بر باد رفته و توان اقتصادی بذل و بخشش هم ندارند چون در طول عمر ورزشی خود همیشه با باشگاه های بی تعهد روبرو بودند و درآمد منظمی نداشتند که زندگی شان با ورزش تامین شود.

تعطیلی ورزش با پراکنش کرونا بهانه تازه بسیاری از باشگاه ها برای پرداخت نکردن دستمزد بازیکنان بی نام و نشان است. باشگاه ها در ایران درآمد چندانی از برگزاری بازی ندارند که حالا از دست داده باشند اما بهانه تازه ای برای پرداخت نشدن دستمزدها پیدا شده. در فوتبال ایران همیشه ستاره ها و سلبریتی ها، یا آن چند ده نفر یا چندصد نفر که موقعیت های ویژه ای در فوتبال دارند، اغلب هر سال طبق قرارداد دستمزد خود را دریافت می کنند. گاهی دستمزدشان در اندازه ای گزاف است که دریافت بخشی از آن نیز برای آنها کافی و جذاب است. اما ورزش با خیل ورزشکارانی روبرو است که صدای اعتراض شان در اینستاگرام به گوش کسی نمی رسد و مدیر باشگاه هم ابایی از پرداخت نکردن دستمزدشان ندارد. تعطیلی ورزش با شیوع کرونا گریبان این طیف از ورزش را می گیرد و بعید است نهادهای حقوقی فدراسیون ها به آسانی از حقوق ورزشکاران کوچک دفاع کنند. در کمیته های انضباطی انبوهی از پرونده های خاک خورده بلاتکلیف مانده اند و پرونده بسیاری از ورزشکارانی که نمی توانند با تعطیلی ورزش به دستمزد خود برسند، فقط حجم پرونده ها را اضافه می کند و کمتر کسی به دستمزدش خواهد رسید.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 937

به "دستمزدهای بربادرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزدهای بربادرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید