سی امین هفته از اعتراضات جلیقه زرد ها با درگیری پلیس

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در جریان سی امین هفته از اعتراضات ضد دولتی جلیقه زردها در فرانسه، درگیری هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داد. با این حال شمار معترضان نسبت به زمان اوج اعتراضات اندکی کاسته شده بود.

سی امین هفته از اعتراضات جلیقه زرد ها با درگیری پلیس

تلویزیون فرانسه شنبه تصاویری از معترضانی نشان می داد که در شهر درانسی، واقع در شمال پاریس به سمت خودروهای پلیس اشیایی پرتاب می کردند؛ در همین حال پلیس فرانسه علیه معترضان شهر مون پلیه به پرتاب گاز اشک آور و ریختن آب پرفشار متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شهر دیژون در مرکز فرانسه هم شاهد درگیری های خشونت آمیز بود. طبق اعلام نیروهای پلیس محلی، شیشه برخی از فروشگاه ها در مرکز شهر شکسته شد و یک افسر پلیس ضد شورش هم با اصابت یک تکه سنگ فرش مجروح شد.

براساس اعلام دولت فرانسه، 10 هزار و 300 تن در سراسر این کشور در اعتراضات شنبه شرکت کردند که نسبت به 9500 معترض شنبه گذشته افزایش نشان می دهد. با این وجود، شمار معترضان نسبت به اوج اعتراضات در نوامبر و دسامبر گذشته کاهش داشته است؛ در آن زمان حدود 300 هزار معترض هر هفته به نشانه اعتراض به خیابان ها می آمدند که در نهایت به خشونت و خرابکاری در پاریس منتهی می شود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 234

به "سی امین هفته از اعتراضات جلیقه زرد ها با درگیری پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی امین هفته از اعتراضات جلیقه زرد ها با درگیری پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید