کرونا در اروپا، از تاثیرات مالی و افزایش آمار مبتلایان تا لغو گردهمایی ها

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در حالی ویروس کرونا در اروپا همچنان جولان داده و شهروندان زیادی را درگیر می نماید مقامات این کشور کوشش می نمایند بر ترس این ویروس که بیش از پیش بر جوامع حاکم می گردد غلبه نمایند و در عین حال سطح هشدارها را افزایش داده اند.

کرونا در اروپا، از تاثیرات مالی و افزایش آمار مبتلایان تا لغو گردهمایی ها

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های اروپایی مرتبا آمارهای جدیدی را از منابع رسمی درباره افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اتحادیه اروپا منتشر می نمایند.

به گزارش رسانه های آلمانی، پایتحت این کشور هم درگیر این مسئله شده و اولین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در برلین دیده شده است. تمام افرادی که با این فرد مبتلا ارتباط داشته اند قرنطینه می شوند.

ویروس کرونا همچنین روز گذشته منجر به تعطیلی موقتی موزه لور پاریس شد.

در ایتالیا نیز شمار قربانیان ابتلا به ویروس کرونا به 34 نفر افزایش یافته است. مقامات رسمی این کشور این خبر را اعلام نموده اند. روز گذشته آمار فوتی های مبتلا به این ویروس در ایتالیا نسبت به روز قبل از آن 5 مورد زیاد شده بود.

بر اساس اطلاعات رسمی تا کنون حدود 1694 مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا تایید شده است که از این تعداد 83 مورد بهبود یافته اند.

ینز اشپاهن، وزیر سلامت آلمان هم که این روزها به شدت به دنبال راه حلی برای مهار گسترش این ویروس است در یک مصاحبه مطبوعاتی در برلین بستن مرزها برای مقابله با این مسئله را رد نموده است.

وی همچنین گفت که قطع سفرهای هوایی به مناطق شدیدا درگیر این بیماری هم تنها منجر به گیر افتادن اتباع آلمانی در این کشورها می گردد.

وزیر سلامت آلمان همچنین قرنطینه شهرها را هم با توجه به شرایط فعلی راه حل مناسبی برای این مسئله ندانست.

آلمان سطح هشدار درباره خطر کرونا را بالا برد

در این میان انستیتو رابرت کوخ آلمان ارزیابی خود درباره ویروس کرونا برای سلامت افراد در آلمان را کمی افزایش داده است. لوتار ویلر، رئیس این انستیتو روز دوشنبه در سخنانی در برلین ارزیابی خطر این ویروس برای سلامت افراد را متوسط اعلام نموده است. تا به حال ارزیابی این ویروس برای سلامت افراد جامعه توسط این موسسه کم تا متوسط ارزیابی شده بود.

ویلر تاکید نمود که شرایط بسیار پویا است و واقعا باید هر روز مورد ارزیابی قرار گیرد. موسسه رابرت کوخ تا صبح دوشنبه از حدود 150 مورد ابتلا به ویروس کرونا در 10 ایالت و 49 منطقه اطلاع داد است.

پترا گرستمایر، مدیر انستیتو بهداشت و پزشکی محیط زیست در برلین هم از شهروندان می خواهد که از دست دادن خودداری نمایند.

یک پزشک آلمانی هم تاکید نموده که اگر علائمی داشتید باید فرض کنید که دچار سرماخوردگی شده اید. تنها در صورت ارتباط با بیماران مبتلا و یا سفر به مناطق شیوع این بیماری خطر ابتلا به این ویروس رد نمی گردد. به گفته این پزشک کارآمد، در بیشتر موارد ویروس کرونا تنها منجر به یک سرماخورردگی ساده می گردد.

یک ویروس شناس آلمانی هم پیش بینی نموده که 60 تا هفتاد درصد شهروندان آلمانی به این ویروس مبتلا شوند. وی بسیاری ترس ها درباره این ویروس را بی مورد دانسته و مهار آن را این مسئله را مهم دانست که آن را مهار کنیم.

اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایسلند

اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایسلند هم تایید شده است. بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی این کشور تست کرونای سه نفر در این کشور مثبت اعلام شده که آن ها اخیرا به ایتالیا سفر نموده بودند.

در پی شیوع بیماری کرونا در جمهوری چک مسابقات جام جهانی بیالتون در این کشور هم بدون تماشاگر برگزار می گردد. این تصمیم را شورای امنیت ملی جمهوری چک روز دوشنبه اعلام نموده و نخست وزیر این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی آن را تایید کرد. دلیل این مسئله نگرانی درباره گسترش ویروس کرونا در اروپا عنوان شده است.

این مسابقات قرار است از پنجم تا هشتم ماه مارس (15 تا 18 اسفند ماه) برگزار گردد. برگزار نمایندگان این مسابقه پیش بینی می کردند که حدود 100 هزار تماشاگر در این مسابقات حضور یابند. جمهوری چک در روزهای آینده درباره بقیه گردهمایی ها تصمیم گیری خواهد نمود.

در جمهوری چک هم روز گذشته 3 مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید شد. پراگ از ترس شیوع ویروس کرونا از روز سه شنبه همه پروازها از کشور کره جنوبی که به شدت درگیر این بیماری است را ممنوع اعلام نموده.

این کشور همچنین می خواهد پروازها از شهرهای ونیز، بولونیا و میلان و وندیگ را متوقف کند.

در ایالت بایرن هم یک کارخانه سازنده قطعات ماشین به دلیل ابتلای چند تن از کارکنانش به ویروس کرونا برای 2 روز تعطیل شد.

تاثیرات گسترده اقتصادی کرونا در اروپا

کمیسر امور اقتصادی اتحادیه اروپا هم اعلام نموده است که ویروس کرونا از زمان شیوع خود گردش اقتصادی صنعت گردشگری در اروپا را ماهانه حدود یک میایارد یورو کاهش داده است.

دولت سوئیس هم کوشش می نمایدد با توصیه هایی از جمله دست ندادن شهروندان به هم از شیوع این ویروس جلوگیری کند.

ویروس کرونا همچنین دفتر مرکزی نایک در هلند را تعطیل کرد. بعد از تایید شدن یک مورد ابتلا به ویروس کرونا این دفتر مرکزی تعطیل شد. حدود دو هزار کارمند از 80 کشور جهان در این دفتر مشغول به کار هستند.

لغو مهم ترین رویداد نشر و ادب فرانسه در اثر کرونا

به گزارش مقامات رسمی در فرانسه همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه سالانه کتاب پاریس لغو شد. این نمایشگاه که مهم ترین رویداد نشر و ادب در فرانسه محسوب می گردد قرار بود 20 تا 23 ماه مارس (اول فروردین تا 4 فروردین ماه سال 99) در پاریس برگزار گردد. بر اساس اطلاعات برگزار نمایندگان این نمایشگاه انتظار می رفت حدود 160 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نمایند.

در کشور فرانسه بر اساس اطلاعات رسمی تا به حال 130 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که دو نفر از آن ها فوت نموده اند.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که به دلیل شیوع ویروس کرونا ضدعفونی نماینده ها در بعضی مناطق آلمان کم یاب شده است.

رئیس اتحادیه داروخانه داران در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان گفته است که ضد عفونی نماینده ها در حال حاضر کمیاب هستند و در بسیاری داروخانه ها و عمده فروشان موجود نیستند. به گفته وی هفته گذشته داروخانه ها در این ایالت به اندازه دو سال گذشته مواد ضد عفونی نماینده فروخته اند.

در این میان منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم در مجلس اروپا از اقدامات اروپا در مبارزه با ویروس کرونا انتقاد نموده و آن را غیر موثر نامیده است.

وی تاکید نموده که در این راستا هماهنگی کمی بین کشورهای اروپایی وجود دارد. به گفته وی بعد از اینکه دو هفته از شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا گذشته است وزرای سلامت این اتحادیه تازه با هم ملاقات می نمایند.

در این میان پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم درباره تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور ابراز نگرانی نموده است. وی تاکید نموده که آلمان نباید اجازه دهد که کرونا رشد اقتصادی کشورش را نابود کند.

ایتالیا نیز حمایت های اقتصادی میلیاردی را برای شرکت های آسیب دیده از ویروس کرونا مد نظر قرار داده است. ایتالیا 3،6 میلیارد یورو برای این منظور در نظر گرفته است.

منطقه لومباردی ایتالیا تا به امروز بیشترین قربانی کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. در آنجا 1100 نفر مبتلا شده و دستکم 29 نفر جان داده اند. دولت ایتالیا اعلام نموده است که علاوه بر مبلغ یاد شده، 900 میلیون یورو نیز برای مبارزه با پیامدهای این بیماری اختصاص می دهد.

روبرتو گوالتیری، وزیر اقتصاد ایتالیا، به روزنامه لا رپوبلیکا گفته است از درآمدهای اقتصادیاتی برای یاری به شرکت هایی استفاده خواهد شد که درآمدشان 25 درصد کاهش پیدا نموده است. هم چنین تمهیداتی برای کاهش اقتصادیات شرکت هایی در نظر گرفته شده است که بر اثر شیوع کرونا ضرر نموده اند.

همچنین اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان، به روزنامه دی ولت گفته است که این کشور برنامه ای برای حمایت از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی خود ریخته و سرمایه لازم برای این حمایت را در نظر گرفته است.

هجوم شهروندان آلمانی به فروشگاه ها برای خرید اقلام ضروری

در این میان کارشناسان اقتصادی می گویند وحشت آلمانی ها از همه گیر شدن کرونا و خرید بی وقفه خوراکی و مواد ضدعفونی نماینده خطرناک است. آنها معتقدند بسیاری از کالاهای خریداری شده در آینده نزدیک به سطل زباله ریخته می گردد.

خبرگزاری آلمان می گوید شهروندان توصیه اداره امدادرسانی در بلایای طبیعی را زیادی جدی گرفتند. این اداره با اشاره به احتمال همه گیر شدن کرونا در آلمان فهرستی از اقلام مورد احتیاج در شرایط بحران منتشر و به شهروندان آلمان توصیه کرد دستکم برای مصرف ده روز این کالاها را در خانه ذخیره نمایند.

مارسل فرتسزچر، مدیر انستیتوی تحقیقات اقتصادی آلمان، چنین رفتاری را غیرمنطقی و خطرناک می داند. او در مصاحبه با رسانه های آلمان تأکید نموده که چنین رفتاری نشان می د هد که مردم ترسیده اند و این ترس مسری است. او معتقد است نفر بعد که وارد فروشگاه می گردد و قفسه های خالی را می بیند، فکر می نماید که جا مانده و او هم حتمأ باید کالاهایی که همه خریده اند را پیدا کند و به خانه ببرد.

فروش کنسرو، ماکارونی، صابون و مواد ضدعفونی نماینده در آلمان به شدت افزایش یافته و بعضی نگران هستند که اگر تقاضای خرید همینطور بالا بماند، فراورینمایندگان توان تأمین آن را نداشته باشند. نیلز هوبنر، پزشک آلمانی هم با انتقاد از خرید بی رویه محصولات خوراکی با ماندگاری بالا، به خبرگزاری آلمان گفته است ما هیچ گزارشی نداریم مبنی بر اینکه مردم در چین یا شمال ایتالیا، در شهرهایی که تحت قرنطینه هستند، گرسنه مانده اند.

فراورینمایندگان آلمانی ضمن تأکید بر اینکه در حال حاضر مسئله ای در تأمین کالاهای مورد احتیاج ندارند، نگران تأثیر شیوع کرونا بر فراوری خود هستند. سخنگوی اتحادیه فعالان تجاری آلمان به خبرگزاری آلمان گفته است نمی توان پیش بینی کرد که مردم تا چه زمانی اینطور با وحشت خرید می نمایند.

مقامات دولت آلمان همزمان با اطلاع رسانی در خصوص کرونا، کوشش می نمایند مانع وحشت بیشتر افکار عمومی در این کشور شوند.

اولاف شولتس وزیر دارایی آلمان هم اطمینان داده است که در صورت لزوم دولت از فعالان اقتصادی این کشور حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 875

به "کرونا در اروپا، از تاثیرات مالی و افزایش آمار مبتلایان تا لغو گردهمایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تاثیرات مالی و افزایش آمار مبتلایان تا لغو گردهمایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید