طرز تهیه مربای کیوی مجلسی، عالی و خوشرنگ در منزل

به گزارش مجله کوروش بزرگ، در مطالب قبلی طرز تهیه اسموتی کیوی و موز، لواشک کیوی و مارمالاد کیوی را آموزش دادیم و در این مطلب طرز تهیه مربای کیوی را به شما ارائه خواهیم داد تا این میوه خوشمزه و مفید را به هر طریقی شده در سبد غذایی خود بگنجانید. چراکه کیوی منبعی غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است.

طرز تهیه مربای کیوی مجلسی، عالی و خوشرنگ در منزل

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اگر بخواهیم بعضی فواید کیوی را بیان کنیم، میتوان به بهبود سلامت گوارشی و قلب و عروق و یاری به درمان سرطان، بی خوابی، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) و دیابت. کیوی غنی از فلاونوئیدهاست و در طول بارداری مفید است، در حفظ سلامت پوست و به جذب آهن بدن یاری بسیاری می نماید. همچنین خصوصیات ضد میکروبی کیوی، بدن را در برابر تعدادی از پاتوژن ها محافظت و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

طرز تهیه مربای کیوی عالی و خوشمزه

مواد لازم
کیوی1 کیلوگرم
آبیک لیوان
شکر700 تا 1 کیلوگرم
وانیلنوک قاشق مرباخوری
آب لیمونوک قاشق سوپخوری

دستور تهیه مربای کیوی خانگی خوشمزه

  • ابتدا شکر و آب را در یک قابلمه نسبتاً عظیم با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و شربت غلیظی به دست بیاید. بعد از روی حرارت بر می داریم تا خنک گردد.
  • در این فاصله کیوی ها را بشویید و پوست آنها را خیلی نازک بردارید و به صورت برش هایی با قطر یک سانت حلقه حلقه کنید.
  • کیوی های برش زده را در شهد خنک شده قرار دهید و بعد روی حرارت بگذارید تا با حرارت ملایم بجوشد.
  • اگر دوست داشتید رنگ مربا خوش رنگ تر گردد، می توانید 2 قطره از رنگ سبز مجاز خوراکی را در یک قاشق سوپ خوری آب حل نموده و سپس به مربا اضافه کنید و بعد از 20 تا 25 دقیقه جوشیدن کیوی و امتحان کردن شربت آن، آبلیمو را اضافه کنید تا یکی دو جوش دیگر هم بخورد.
  • سپس مربا را از روی حرارت بردارید تا کم کم خنک گردد.
  • مربای خنک شده را در شیشه های آماده شده بریزید و درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگه دارید.

نکات مهم در تهیه مربای کیوی خانگی

  • ازکیوی­ های سفت و رسیده بهره ببرید.
  • بنا به سلیقه تان می­توانید مقدار شکر را کمتر یا بیشتر کنید.
  • سعی کنید حتماً از آب­لیموی خانگی بهره ببرید.
  • اگر مربای کیوی شکرک زد یعنی ترشی آن کم بوده است. به مربا مقداری آب جوش اضافه کنید و زمانی که جوشید، کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.
  • برای داشتن مربای کیوی به شکل گل باید با قالب مناسب (کاتر) کیوی های حلقه شده را به صورت گل قالب بزنید.

مروری بر مهم ترین خواص کیوی

یکی دیگر از مزیت های شگفت انگیز کیوی، توانایی آن در جذب آهن بدن است. کیوی سرشار از ویتامین C و سایر مواد شیمیایی مانند لوتین و زاکسانتین است که به جذل آهن را بهبود می بخشد و از کمبود آهن در بدن جلوگیری می نماید. یک مطالعه مقایسه ای بین کوی و موز صورت گرفته که نشان می دهد اگر همراه با غلات صبحانه کیوی مصرف گردد، میزان جذب آهن چند برابر موز خواهد بود. همچنین کیوی به سالم ماندن دستگاه گوارش یاری می نماید. کیوی سرشاز از فیبر است که به هضم و سلامت روده یاری می نماید. کیوی سیستم روده را تحریک می نماید تا از یبوست امتناع کند.

از دیگر خواص کیوی می توان به خاصیت ضد یبوست بودن آن اشاره نمود. به همین دلیل مصرف کیوی را معمولاً به عنوان یک ملین طبیعی و پرخاصیت به افرادی که از مشکل یبوست رنج می برند، توصیه می کنیم. یک مطالعه در خصوص کیوی نشان داد که مقدار خوبی از آنتی اکسیدان پروتئولیتیک اکتینیدین را ذخیره می نماید که هضم پروتئین ها را بهبود می بخشد. عصاره کیوی باعث افزایش رشد اسید لاکتیک می گردد و مانع از رشد باکتری های اشریشیا کلی (Escherichia coli) و یاری به حفظ سلامتی گوارشی می گردد.

سخن آخر

امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید. در آخر خواندن مطالب طرز تهیه مربای خربزه خانگی و طرز تهیه مربای به را نیز به شما پیشنهاد می کنیم. همچنین از قلم نیاندازید که شما می توانید سوالات و نظرات خود را با کارشناسان ما در پایین همین مطلب در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 2 خرداد 1400 بروزرسانی: 2 خرداد 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1676

به "طرز تهیه مربای کیوی مجلسی، عالی و خوشرنگ در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای کیوی مجلسی، عالی و خوشرنگ در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید