مبارزه با آفت زنگ زرد در سیستان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با آفت زنگ زرد غلات از 12 اسفند سال گذشته تا به امروز در سطح 4 هزار و 928 هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان اجرا شده است.

مبارزه با آفت زنگ زرد در سیستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، غلام حیدر زورقی اضافه نمود: با توجه به بارش های بهاری، رطوبت و درجه حرارت مناسب رشد قارچ زنگ زرد در مزارع گندم و جو منطقه سیستان ظاهر شده است.

وی ادامه داد: شهرستان های زهک با هزار و 582 هکتار، هیرمند با هزار و 150 هکتار، هامون با هزار و 100 هکتار، نیمروز با 570 و زابل با 526 هکتار به ترتیب بیشترین سطح مبارزه با بیماری زنگ زد غلات سیستان را تشکیل می دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با وجودی که توسعه، ترویج و بهره گیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری در مقابل این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده اند و همین مساله باعث گسترش این بیماری در منطقه شده است.

این مسئول شرح داد: در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند بیش از 50 هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت غلات رفته است.

زورقی از کشاورزان سیستان خواست که برای استفاده از نظرات کارشناسان به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های پنجگانه سیستان مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 980

به "مبارزه با آفت زنگ زرد در سیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با آفت زنگ زرد در سیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید