محمدرضابراری:هیات وزنه برداری مازندران احتیاج به تغییرات اساسی دارد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، محمدرضا براری با انتقاد از عملکرد ضعیف و ناکارآمد سیستم مدیریتی فعلی حاکم بر هیات وزنه برداری استان مازندران، تاکید دارد که تفکر و نگاه مدیریتی وزنه برداری در استان قطعا احتیاج به تغییر اساسی دارد.

محمدرضابراری:هیات وزنه برداری مازندران احتیاج به تغییرات اساسی دارد

رضاعباسپور:وزنه برداری مازندران مدت ها است که حال و روز روبراهی ندارد. مازندران بی شک همواره در کنار خوزستان 2 استانی هستند که قلب تپنده وزنه برداری ایران به حساب می آیند. بی تردید هر وقت حال وزنه برداری در این دو استان خوب است، حال وزنه برداری ایران و تیم ملی وزنه برداری کشورمان خوب و روبراه است. هر وقت هم شرایط کمی و کیفی حاکم بر این دو استان وزنه بردار خیز خوب نباشد، قطعا پای وزنه برداری ایران لنگ می زند و شرایط در تیم ملی وزنه برداری آنطوریکه انتظار داریم پیش نمی رود. این روزها دقیقا حال و روز وزنه برداری مازندران مثل شرایط بحرانی کشور بخاطر شیوع ویروس کشنده و مرگ بار کرونا، حال روز و شرایط ایده الی نیست! از ستاره های اسم ورسم دار مازنی تبار گرفته تا قهرمانان و پیشکسوتان ارزشمند این استان نامدار همه و همه از فرایند کند و کسالت باری که مدت ها است بر هیات وزنه برداری استان مازندران سایه افکنده گلایه دارند. گلایه و نارضایتی اغلب ستاره های وزنه برداری استان مازندران، همچنین پیشکسوتان سرشناس این استان مدت زمان زیادی است که در این مجموعه وجود دارد، اما با توجه به درپیش بودن مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان مازندران گلایه و دردودل های منتقدان نامدار وزنه برداری مازندران بیش از هر زمان دیگری شدت پیدا نموده است. مسائل ریزودرشت موجود در سیستم فرسوده، ناکارآمد و کند مدیریتی هیات وزنه برداری استان مازندران آنقدر به منتقدین اسم و رسم دار این مجموعه فشارآورده و باعث دلزدگی آنها از فعالیت در وزنه برداری مازندران شده است، که تقریبا اغلب مازندرانی های سرشناس در این رشته المپیکی در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی هایت وزنه برداری استان مازندران، لب به گلایه و نقد بازنموده و عملکرد چندسال اخیر (عباس رحیمی) رییس هیات وزنه برداری این استان را در ابعاد و زوایای مختلف به چالش کشیدند.

-

محمدرضابراری ستاره سال های نه چندان دور وزنه برداری استان مازندران و تیم ملی وزنه برداری ایران یکی از همین منتقدان سرشناس و نام آشنای وزنه برداری مازندران است که دلش از سوء مدیریت و ناکارآمدی حکم بر سیستم مدیریتی هیات وزنه برداری زادگاهش پر است.

قهرمان طلایی وزنه برداری ایران در بازی های کشورهای اسلامی با تاکید بر این نکته که ناکارآمدی و سوء مدیریت حاکم بر سیستم مدیریتی هیات وزنه برداری استان مازندران باعث شده تا ستاره های نامدار وزنه برداری این استان مثل خود او، بهداد سلیمی، بهادرمولایی و ...بسیاری از پیشکسوتان شایسته و مولد در وزنه برداری استان از فعالیت در زادگاهشان دلزده شده و تمایلی برای همکاری با هیات وزنه برداری استان نداشته باشند میگوید:اهالی وزنه برداری خیلی خوب با شخصیت و روحیات من از قدیم تا به امروز که سال ها در تیم ملی وزنه برداری خادم این رشته پرافتخارالمپیکی بودند آشنایی دارند. من همواره سعی کردم بجای حاشیه سازی، سرم به کار خودم گرم باشد. هیچ وقت عادت نداشتم بیخودی از کسی گلایه یا نقد کنم. اما مدت ها است شرایط بد و غیرقابل قبول مدیریتی حاکم بر مجموعه هایت وزنه برداری استان مازندران به قدری فاجعه بار و نابسامان است که اگر سکوت کنیم و لب به نقد باز نکنیم، به وزنه برداری استان و کشور خیانت کردیم.

محمدرضابراری ملی پوش المپیکی وزنه برداری ایران در بازی های المپیک 2016 ریو در مورد مسائل و کمبودهای مدیریتی موجود در هیات وزنه برداری استان مازندران معتقد است:من تا پیش از این قصد گلایه و نقد نداشتم، اما چون شرایط فعلی هایت وزنه برداری استان، به هیچ وجه شرایط خوب و قابل قبولی نیست،مجبورم که بخشی از کمبودها را اعلام کنم تا عزیزانی که این مطلب را مرور می نمایند بدانند که شرایط وزنه برداری استان مازندران آن چیزی نیست که وانمود می گردد. واقعیت این است که آقای عباس رحیمی رییس هیات فعلی وزنه برداری استان مازندران بعد از 8 سال ریاست و مدیریت در استانی که قلب تپنده وزنه برداری ایران بوده، با مدیریت ناکارآمد و جهت حرکتی غلطی که درطول این سال ها پیش گرفتند و دردستور کار خود قرار دادند باعث شدند امروز در مازندران وزنه برداری به پایین ترین سطح کیفی و کمی از نظر فراوری وزنه برداران درجه یکی که به ستاره های اصلی و مدال آور تیم ملی وزنه برداری ایران تبدیل شوند رسیده است. حسین توکلی، خود من، بهداد سلیمی، بهادرمولایی، امیدناییج و خیلی دیگر از ستاره های وزنه برداری استان مازندران، همه و همه دست پرورده و فراوری مربیان و پیشکسوتان ارزشمند استان مازندران همچون زنده یاد ناییج، استاد نوری، استاد غزالیان و...، بودیم. استاید ارزشمند و عظیمی که ستاره های عظیم و افتخارآفرینی را به وزنه برداری ایران تقدیم کردند. اما امروز چرا خبری از حضور خیلی از این عزیزان و پیشکسوتان ارزشمند وزنه برداری استان مازندران در بدنه اصلی فنی و تصمیم ساز وزنه برداری این استان نیست؟! چرا امثال علیرضایوسفی و خیلی دیگر از استعدادهای درجه یک وزنه برداری مازندران در رده های سنی پایه(نوجوانان و جوانان) نقش آفرینی خوبی در تیم های ملی دارند، اما نمی توانند در رده سنی عظیمسالان مثل حسین توکلی، بهداد سلیمی، بهادرمولایی، امیدناییج، من و...خیلی دیگر از ستاره های وزنه برداری این خطه پیروز و درخشان در جهانی وزنه برداری ظاهر شوند؟ دلیل این کمبود و نقیصه عظیم را قطعا باید در سیستم ناکارآمد و ناتوان در کنترل، راهنمایی و حمایت این ستاره های آینده دار وزنه بردار دانست.

-

براری ادامه می دهد:وقتی رییس هیات وزنه برداری استان دست بردار میز و جایگاه ریاست نیست، درحالی که زیر مجموعه او در بدترین شرایط رضایتی، حمایتی و انگیزشی خود به سر می برند، ته داستان به همین جایی می رسیم که الان در آن قرار داریم. الان شرایط روحی و انگیزشی استعدادهای ناب وزنه برداری استان، پیشکسوتان، مربیان و اغلب اهالی استان مازندران به هیچ وجه روبراه و خوب نیست. زیرا رییس فعلی هیات وزنه برداری استان که البته به زودی باید میزش را به سرپرست موقت هیات واگذار کند برای برگزاری مجمع، به قدری خطی و دسته ای عمل می نماید که جایی برای فعالیت و حضور عظیمان وزنه برداری مازندران در این مجموعه باقی نگذاشته است. وقتی با هزار و یک منت به وزنه بردار نوجوان یا جوان خود بعد از افتخارآفرینی و مدال آوری یک مبلغ ناچیز به عنوان پاداش می دهیم، بعد از از او توقع دارند تا هرکجا و با هرشرایطی که درنظر گرفتند وزنه بزنند بدون هیچ حمایت و پشتیبانی از آنها واقعا چه توقعی از یک نوجوان و جوان باید داشت که با این شرایط درخدمت وزنه برداری استان باشد و بعد برای تیم ملی عظیمسالان هم تبدیل به یک ستاره گردد؟ نوجوان و جوان فعال در وزنه برداری استان وقتی می بیند اینطور ناجوانمردانه با او رفتار می گردد و برای ساختن آینده خود هیچ پشتوانه و حامی ندارد، قطعا بعداز دوره نوجوانی و جوانی بیخیال ادامه فعالیت در رشته وزنه برداری شده و می رود دنبال یک فعالیت اقتصادی تا از آن طریق امرار معاش کند. همین موضوع هم باعث شده امروز در استان مازندران پشتوانه های وزنه برداری این استان روز به روز تحلیل رفته و قدم در جهت نابودی و زوال بردارد.

-

براری درخصوص انتخابات پیش روی هیات وزنه برداری استان مازندران و گزینه جدیدی که مورد وثوق اهالی این استان وزنه بردار خیز برای ایجاد تغییراتی اساسی در هیات وزنه برداری استان است تاکید دارد: تمامی نواقص و کمبودهایی که عرض کردم تازه بخش کوچکی از نواقص و نابسامانی عجیب حاکم بر مجموعه مدیریتی هیات وزنه برداری استان مازندران است. سیستم فشل مدیریتی که قطعا در سال جدید(99) احتیاج به تحول و تغییر اساسی در سبک و تفکرات حاکم بر آن دارد. در کل جهان حتی رییس جمهوری یک کشور بعد از 8 سال تغییر می نماید و یک فرد شایسته و لایق دیگر جایگزین او می گردد تا امور مملکت را با تفکر و تحولی نو دگرگون نموده و خون تازه ای را در سیستم کهنه مدیریتی جامعه جاری کند. هیات وزنه برداری مازندران که دیگر جای خودش را دارد. اغلب قهرمانان نامدار و پیشکسوتان ارزشمند وزنه برداری استان مازندران در شرایط فعلی که ثبت نام های مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان تمام شده است، به این نتیجه رسیدند که با حمایت همه جانبه از دکتر کوروش یوسفی که خودش از قهرمانان و چهره های بنام و فعال ورزشی وسیاسی استان مازندران است، تغییر و دگرگونی اساسی در مجموعه ناکارآمد فعلی مدیریتی هیات وزنه برداری استان ایجاد نمایند. آقای دکتر یوسفی یکی از اعضاء فرهنگی، موثر و تاثر گذار شورای اسلامی مرکز استان مازندران(ساری) است که در کارنامه درخشان مدیریتی خود، سابقه ریاست اداره آموزش و پرورش ، معاونت آموزش نخبگان و تیزهوشان شهر ساری و همچنین عضویت در شورای اسلامی مرکز استان را دارد. دکتر یوسفی انسان وارسته، توانمند، اخلاق مداری است که به خوبی با مدیریت سیستم های مختلف خصوصا مدیریت ورزشی آشنا است. ضمن اینکه از همه اینها مهتر این است که دکتر یوسفی در بخش جذب اسپانسرهای اقتصادی برای بازگرداندن وزنه برداری مازندران به شرایط ایده ال گذشته بسیار توانمند هستند و می توانند از ظرفیت های قابل قبول استانی و کشوری در این بخش برای پیشرفت وزنه برداری مازندران بهره برداری ایده الی داشته باشند. توانایی موثر و کلیدی که عباس رحیمی و تیم فعلی مدیریتی هیات وزنه برداری استان مازندران هیچ بهره و توانی در آن نداشته و ندارند.

-

براری در انتها با اشاره به این موضوع که تقاضایش از رییس فدراسیون وزنه برداری این است که مثل گذشته همچنان با نگاه ویژه به وزنه برداری استان مازندران توجه داشته باشند و در مجمع انتخاباتی حامی گزینه ای باشند که خانواده و اهالی وزنه برداری اسن استان به حضور او تمایل دارند می گوید:حقیقتا تنها خواسته ما از مسئولین محترم فدراسیون وزنه برداری در مورد مجمع انتخاباتی استان مازندران این است که آنها مثل گذشته با عدالت و بدون دخالت یا دخل تصرف خطی و جناحی خاصی در این مقوله ورود نمایند. قطعا گزینه اصلح و منتخب مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری استان مازندران با این شرایط فردی خواهد بود که هم درآینده یاری حال فدراسیون وزنه برداری است و هم می تواند وزنه برداری مازندران را از شرایط بحرانی کنونی با تفکرات مثبت، وفاقی که بین اهالی وزنه برداری استان ایجاد خواهد نمود و حمایت اقتصادی و معنوی که از ستاره های وزنه برداری استان دارد به شرایط آرمانی و قابل قبول گذشته بازگرداند. به امید اینکه در روز مجمع اهالی وزنه برداری استان مازندران با انتخاب درست و هوشمندانه خود، ضمن ایجاد تغییراتی اساسی در این مجموعه باعث رونق و شکوفایی دوباره وزنه برداری هیات وزنه برداری مازندران شوند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 929

به "محمدرضابراری:هیات وزنه برداری مازندران احتیاج به تغییرات اساسی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدرضابراری:هیات وزنه برداری مازندران احتیاج به تغییرات اساسی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید