نزول در بورس امروز هم ادامه داشت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران: فرایند نزولی شاخص بورس که از هفته گذشته شروع شده، به امروز هم کشیده شد؛ هرچند شاخص کل در دقایق نخستین معاملات صعودی بود اما در طول معاملات سقوط کرد و بازار امروز با شاخص نزولی بسته شد.

نزول در بورس امروز هم ادامه داشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز با 8639 واحد نزول به رقم 494 هزار و 99 واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز 3345 واحد ریزش داشت و رقم 172 هزار و 385 واحد را ثبت کرد.

در این بازار 696 هزار معامله انجام شد که 47 هزار و 215 میلیارد ریال ارزش داشت.

امروز 280 نماد منفی و 62 نماد مثبت بودند که از میان آن ها صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری غدیر، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بورس گذاشتند.

همچنین بانک های ملت و تجارت، گلوکوزان، سایپا، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران نمادهای پربیننده بورس بودند.

ادامه معاملات فرابورس تا ساعت 14

معاملات در بازار فرابورس که امروز به دلیل وجود اختلال در سامانه معاملاتی تا ساعت 14 ادامه داشت، درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با 77 واحد نزول رقم 6505 واحد را ثبت کرد.

در این بازار 176 هزار معامله به ارزش 140 هزار و 289 میلیارد ریال انجام شد.

پتروشیمی زاگرس، فرابورس ایران، صنایع مشاین های اداری ایران، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، پالایش نفت لاوان و گروه توسعه اقتصادی مهر آیندگان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده امروز فرابورس را سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، سیمان لار سبزوار، صنایع ماشین های اداری ایران، بانک دی و س. توسعه و عمران استان کرمان تشکیل دادند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 910

به "نزول در بورس امروز هم ادامه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزول در بورس امروز هم ادامه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید