نگرانی روسیه از افزایش اختلافات در سازمان منع سلاح های شیمیایی

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نماینده روسیه در سازمان منع سلاح های شیمیایی، علت اصلی وخامت اوضاع و افزایش اختلافات در این ارگان بین المللی را برخورد سیاسی و مواضع مخرب کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا ارزیابی کرد.

نگرانی روسیه از افزایش اختلافات در سازمان منع سلاح های شیمیایی

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر شولگین نماینده دائم روسیه در سازمان منع سلاح های شیمیایی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری تاس در تفسیر نتایج نود و ششمین نشست شورای حکام این سازمان که از 9 الی 12 مارس (19 الی 22 اسفند) برگزار گردید، یادآور شد که مقامات مسکو بشدت نگران وخامت اوضاع در سازمان منع سلاح های شیمیایی و افزایش اختلافات بین اعضای آن هستند.

این دیپلمات روس گفت: نگرانی جدی در مورد وخامت اوضاع در سازمان منع سلاح های شیمیایی وجود دارد که متاسفانه به سمت بهبودی پیش نمی رود. تضاد و اختلاف نظرات بین کشورهای عضو این سازمان در حال افزایش بوده و علت آن کاملاً تعیین است: کوشش گروهی از کشورهای غربی به سرکردگی آمریکاست که دیدگاه خود را برتر از ضوابط بین المللی دانسته و سعی دارند قوانین و مواضع خود را بر دیگر کشورهای عضو تحمیل و دیکته نمایند.

به گفته وی، نمونه شاخص این برخورد کشورهای غربی، برخورد با مسائل مربوط به اتفاقات اتفاق افتاده در سوریه و اتخاذ تدابیر شدیدالحن و غیرمنطقی علیه دولت این کشور به بهانه عدم اجرای کنوانسیون عدم استفاده از تسلیحات شیمیایی است.

نماینده روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که مقامات مسکو دبیرخانه فنی سازمان منع سلاح های شیمیایی را مسئول بهم خوردن برنامه سفر کارشناسان این ارگان به روسیه به منظور آنالیز شرایط بوجود آمده پیرامون آلکسی ناوالنی دانست و تأکید کرد که طرف روسی با آنالیز و تجزیه و تحلیل واقع بینانه و بدون برخوردهای سیاسی با این موضوع، مخالفتی نداشته و همیشه آمادگی خود برای همکاری و مشارکت در این زمینه را اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1597

به "نگرانی روسیه از افزایش اختلافات در سازمان منع سلاح های شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی روسیه از افزایش اختلافات در سازمان منع سلاح های شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید