نگرانی فرمانده آمریکایی از زیردریایی های پیشرفته روسیه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، یک فرمانده آمریکایی ضمن هشدار درباره رقبا و دشمنان بالقوه این کشور، تقویت قابلیت های راهبردی روسیه از جمله ارتقای زیردریایی های جدید این کشور را چالشی جدی توصیف کرد.

نگرانی فرمانده آمریکایی از زیردریایی های پیشرفته روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گلن ون هرک، فرمانده جدید نیروهای شمالی ارتش آمریکا درخصوص چالش های جدی رقبا و دشمنان بالقوه آمریکا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ون هرک در جلسه استماع سنا برای دریافت این مقام گفت: در طول 32 سال خدمت خودم فکر نمی کنم با چالش هایی تا این حد راهبردی و متغیر برای امنیت ملی [آمریکا] روبرو شده باشم.

این فرمانده آمریکایی گفت: روسیه در حال توسعه قابلیت های راهبردی خود نظیر [تقویت] زیردریایی ها است که در حال حاضر ردیابی آن ها و توان بالقوه ای که در حمل موشک های بالستیک دارند چالشی مهم محسوب می شوند.

وی اضافه نمود، چین نیز با تقویت قابلیت های نظامی، در آینده نه چندان دور به تهدیدی مشابه روسیه تبدیل خواهد شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه گفت که نیروی دریایی روسیه به تسلیحات تهاجمی هسته ای هایپرسونیک و پهپادهای زیردریایی هسته ای مجهز خواهند شد.

بعضی از این تسلیحات که هنوز در مرحله توسعه قرار دارند شامل پهپاد هسته ای زیردریایی پوسیدون بوده که با هدف حمل آن توسط زیردریایی طراحی شده است. موشک های کروز هایپرسونیک زیرکن نیز می تواند بر روی کشتی های روسی مستقر شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1194

به "نگرانی فرمانده آمریکایی از زیردریایی های پیشرفته روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی فرمانده آمریکایی از زیردریایی های پیشرفته روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید