واکسن کرونا؛ بالاخره یک دوز یا 2 دوز؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا را اینجا بخوانید.

واکسن کرونا؛ بالاخره یک دوز یا 2 دوز؟

به گزارش خبرنگاران ، واکسن کرونا همچنان خبرساز است. در شرایطی که واکسن آسترازنکا در آمریکا هم دیگر تزریق نمی گردد اکنون بحث بر سر این است که سایر واکسن های کرونا در چند دوز باید تزریق گردد؛ یک دوز یا دو دوز.

آنچه در ادامه می آید مروری بر مهم ترین اخبار دنیای کرونا زده است:

*مقامات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های واگیر آمریکا می گویند گونه جهش یافته کرونای انگلیسی در هیچ یک از 50 ایالت این کشور دیگر مشاهده نمی گردد. وال استریت ژورنال نیز اطلاع داد که موارد ابتلا در این کشور به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

*بیش از 40 درصد جمعیت بزرگسالان آمریکایی تا امروز واکسینه شده اند. کاخ سفید مدعی شده است تا سرانجام ماه آینده این کشور واکسن کافی برای تمام جمعیت این کشور خواهد داشت.

*بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا گفت که با توجه به شرایط کرونایی در این کشور محدودیت های مربوط به این بیماری در کل قلمرو بریتانیا تا سرانجام ماه آوریل لغو خواهد شد.

*تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد که 40 هزار کودک در این کشور یکی از والدین خود را به دلیل بیماری کرونا از دست داده اند.

*خبرگزاری های مختلف دنیا شروع موج چهارم کرونا در ایران را مورد توجه قرار دادند.

*روز گذشته 100 هزار تست کرونای دیگر در کشور هند مثبت اعلام شد. این کشور سومین مرکز دنیای کرونا در دنیا به شمار می رود.

*واکسن خبرساز آسترازنکا از واکسیناسیون عمومی ایالات متحده آمریکا خارج شد.

*در رابطه با تزریق واکسن کرونا به صورت دو دوز هنوز ابهامات زیادی وجود دارد. در حالی که دو دوز واکسن با فاصله 12 هفته ای تزریق می شوند بسیاری از کارشناسان می گویند که فاصله بیش از اندازه بین دو دوز ممکن است به ناکارآمدی آن ختم گردد. البته واکسن هایی مانند فایزر و مدرنا بر خلاف انواع آن فقط در یک دوز تزریق می شوند اما بیشتر واکسن ها باید دو مرتبه و با فاصله ای کوتاه از یکدیگر زده شوند.

*رویترز اطلاع داد که در 24 ساعت اخیر 8 هزار و 890 نفر در سراسر دنیا به دلیل کرونا جان باخته اند. هم اکنون شمار کلی قربانیان به 2 میلیون و 873 هزار و 802 نفر رسیده است.

*براساس تحقیق جدیدی که در آمریکا صورت گرفته، گروه خونی افراد تاثیری در شدت ابتلای افراد به کووید19 ندارد. اما عواملی مانند سالمندی و جنسیت در این امر موثر هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1623

به "واکسن کرونا؛ بالاخره یک دوز یا 2 دوز؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا؛ بالاخره یک دوز یا 2 دوز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید