وقتی هنرستان های خراسان جنوبی به کمک تولید می شتابند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 11 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش با هدف حمایت از تولید ملی، شکوفایی اقتصاد و رونق اشتغال در استان فعالیت می کنند.

وقتی هنرستان های خراسان جنوبی به کمک تولید می شتابند

محمدعلی واقعی، امروز سه شنبه 8 بهمن، در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان، اظهار کرد: این هنرستان ها در زمینه تولید البسه و لباس فرم مدارس، قاب عکس، کیف سوغاتی، میز و کمد، سیفی جات، پک تغذیه و تولید انواع ترشی جات فعالیت می کنند.

وی با اشاره به ارائه خدمات خودرویی مانند عیب یابی، سرویس، نگهداری و تعمیر خودرو، شرح داد: هنرآموزان هنرستان های طراحی و دوخت لباس سالانه بیش از 20 هزار دست البسه و لباس فرم مدارس تولید کرده و در اختیار دانش آموزان محروم استان قرار می دهند.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از راه اندازی کارگاه اقتصاد مقاومتی در هنرستان فنی و حرفه ای خلیج فارس بیرجند خبرداد و ادامه داد: در این کارگاه رایانه های مستعمل سایر ادارات جمع آوری، تعمیر و تجهیز شده و دوباره به شریان شبکه مدارس برگشتند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان ایکه از محل فعالیت این کارگاه اقتصاد مقاومتی نزدیک 160 میلیون تومان در هزینه های آموزش و پرورش صرفه جویی شده است، شرح داد: به منظور آشنایی جامعه به ویژه دانش آموزان دوره های ابتدایی و متوسطه اول و اولیای ایشان به فعالیت های هنرستان ها، نمایشگاه دائمی توانمندی های هنرستان های استان برپا شده است.

واقعی با اشار به جذب بیش از 99 درصدی دانش آموزان دوره ابتدایی، یادآور شد: انسداد مبادی بی سوادی رویکرد مهم آموزش و پرورش خراسان جنوبی به منظور ریشه کن شدن پدیده شوم بی سوادی در روستاها و مناطق دوردست استان به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 771

به "وقتی هنرستان های خراسان جنوبی به کمک تولید می شتابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی هنرستان های خراسان جنوبی به کمک تولید می شتابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید