کاندیداهای دموکرات ترامپ را به بی کفایتی متهم کردند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، ایسنا نوشت: دو نامزد ریاست جمهوری پیشتاز رقابت های درون حزبی دموکرات های آمریکا شدیدا از دونالد ترامپ و دولتش از بابت نحوه مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا جدید در این کشور انتقاد کرده و بی کفایتی و بی مبالاتی وی را محکوم کردند.

کاندیداهای دموکرات ترامپ را به بی کفایتی متهم کردند

ان بی سی نیوز، جو بایدن و برنی سندرز به دنبال بالا دریافت بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا سخنرانی های آتشینی را علیه مدیریت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال این بحران ایراد کردند.

اظهارات آن ها در حالی مطرح شد که بازارها در واکنش به این بحران در سراشیبی سقوط قرار دریافتد و پاسخ دهی دولت آمریکا نیز هدف انتقادهای گسترده قرار گرفته است.

این دو نامزد ریاست جمهوری پیشتاز دموکرات های آمریکا در اظهاراتشان به بیان اینکه دولت این کشور از نظر آن ها چطور باید به این بحران پاسخ می داد، پرداختند.

سندرز در سخنرانی در شهر برلینگتن واقع در ایالت ورمونت هشدار داد که بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا ممکن است حتی تلفاتش از تلفات نظامیان آمریکایی در زمان جنگ جهانی دوم بیشتر شود.

او خاطر نشان کرد: اگر در تاریخ مدرن کشورمان زمان درگیر شدن همه ما در یک مشکل وجود داشته این زمان همین حالا است. حالا زمان همبستگی است.

همچنین جو بایدن نیز در سخنرانی در شهر زادگاهش به نام ویلمینگتن در ایالت دلاویر گفت: اینکه این بحران را اینقدر کم اهمیت جلوه دهیم و بیش از حد به آن بی توجهی نشان دهیم و درباره آن اطلاعات غلط گسترش دهیم تنها به خود ما آسیب وارد می کند و بیشتر به نفع گسترش بیماری عمل خواهد کرد.

وی ادامه داد: با این حال ما هم نباید وحشت کنیم و هم نباید دچار بیگانه ستیزی شویم. اینکه ویروس کوید-19 را به عنوان یک ویروس خارجی برچسب بزنیم باعث نمی شود که پاسخگویی در قبال قضاوت های غلطی که تا به امروز از جانب دولت ترامپ رخ داده از بین برود.

این دو نامزد ریاست جمهوری دموکرات یک روز بعد از آن این انتقادها را مطرح کردند که ترامپ خطاب به مردم کشورش درباره بحران شیوع ویروس کرونا سخنرانی کرد.

این سخنرانی بایدن اولین سخنرانی او از زمان مطرح شدن به عنوان نامزد اصلی پیشتاز حزب دموکرات در رقابت های درون حزبی تلقی می شود. او در طول کمپین انتخاباتی تأکید کرده که خیلی بهتر از دونالد ترامپ برای مدیریت این بحران به عنوان فرمانده کل قوا آمادگی دارد.

او از ارائه تجویزهای سیاسی طفره نرفته و به ترامپ حمله کرد.

بایدن گفت: بگذارید صریح باشیم. ویروس کرونا علاقه مندی سیاسی ندارد. این ویروس هم جمهوری خواهان، هم مستقل ها و هم دموکرات ها را به یک شکل آلوده خواهد کرد. این ویروس براساس اصالت کشوری، نژاد، نسل و یا کدپستی یک ایالت تبعیض قائل نمی شود.

بایدن خاطر نشان کرد: این ویروس خیلی خوب کمبودهای شدید دولت فعلی ما را عیان ساخت.

وی اضافه نمود: نگرانی عمومی در عین حال با بی اعتمادی شایع به این رئیس جمهور تحت تأثیر تضادهای او با حقیقت ترکیب شده است.

بایدن برنامه ای را برای مبارزه با ویروس کرونا شامل تست رایگان این ویروس و حذف تمامی موانع هزینه ای مربوط به مراقبت های پیشگیرانه و معالجه بیماری مطرح کرده است و این مسئله طی بیانیه ای از سوی کمپین انتخاباتی او ارائه شده است.

بایدن در عین حال به تعریف از ویژگی های خود برای ریاست جمهوری نیز پرداخت.

از سوی دیگر برنی سندرز هم گفت یک الزام اخلاقی مطلق وجود دارد مبنی بر اینکه باید پاسخ ما به این بحران چه به عنوان دولت، چه به عنوان جامعه و چه به عنوان جامعه تجاری و همچنین به عنوان شهروند انفرادی باید مطابق با عظمت بحران باشد.

این سناتور دولت ترامپ را به بی کفایتی و بی مبالاتی در قبال این بحران متهم کرد و گفت: این بحران باعث تهدید شدن جان تعدادی زیادی از مردم در کشور ما شده است.

سندرز از ترامپ خواست یک شرایط اضطراری ملی اعلام کرده و یک نشست با حضور مقام های کارشناس وابسته به هر دو حزب اصلی با هدف رهبری پاسخ به بحران صرفا و تنها بر مبنای دانش و حقایق تشکیل دهد.

وی تأکید کرد: حالا زمان شفافیت، صداقت و روراستی است.

سندرز با تأکید بر طرح موسوم به مراقبت های پزشکی برای همه گفت: همه در کشور ما باید بتوانند تمامی مراقبت های بهداشتی و درمانی لازم را بدون هزینه دریافت کنند.

او همچنین گفت: باید بودجه ای اضطراری به منظور پرداخت حقوق به بیمارانی که به مرخصی رفته اند ارائه شده و آمریکا باید اطمینان حاصل کند که از جدیدترین و موثرترین تست های ممکن و دیگر تجویزهای پزشکی به همراه تعلیق اخراج از کار بهره بگیرد.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 904

به "کاندیداهای دموکرات ترامپ را به بی کفایتی متهم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیداهای دموکرات ترامپ را به بی کفایتی متهم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید