یک گل با هزاران ویژگی معجزه آسا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: استنشاق بوی گل نرگس تقویت کننده اعصاب بوده و افسردگی را رفع می نماید.

یک گل با هزاران ویژگی معجزه آسا

محسن پویان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: روغن و رایحه گل نرگس در بهبود جریان خون مغزی، رفع سردرد و افسردگی و آلزایمر مؤثر است.

وی با بیان اینکه رایحه این گل در بهبود سرماخوردگی و زکام مؤثر است، اضافه نمود: مخلوط روغن گل نرگس و سرکه در درمان لکه های پوستی مفید است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: ترکیب روغن این گل با عسل در رفع اسپاسم و درد مفاصل مفید است.

پویان اظهار کرد: پیاز گل نرگس برای از بین بردن دمل ها و بیرون کشیدن چرک و از بین بردن جوش های صورت مفید بوده و رشد موها را تسریع می بخشد.

وی اعلام کرد: ضماد پیاز گل نرگس دردهای عضلانی را کاهش داده و روغن این گل ناراحتی های مثانه را رفع نموده و برای رفع خشکی پوست مناسب است.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: اواخر مرداد و شهریور، بهترین زمان کاشت پیاز نرگس است تا ریشه ها قبل از زمستان فرصت رشد کافی داشته باشند. البته تا آبان ماه نیز می توان آن را کشت کرد.

پویان یادآور شد: برای تهیه روغن گل نرگس، گلبرگ های گل را به همراه کمی سرکه، داخل شیشه حاوی روغن زیتون به گونه ای که شیشه کاملاً با گلبرگ پر گردد، ریخته و در محیطی با دمای متوسط در مجاورت حرارت غیرمستقیم و یا در پشت پنجره در معرض آفتاب قرار داده، پس از 40 روز روغن را صاف نموده مایع به دست آمده روغن گل نرگس است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 134

به "یک گل با هزاران ویژگی معجزه آسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گل با هزاران ویژگی معجزه آسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید