آمادگی چین برای ارسال یاری و ارائه روش های مبارزه با کرونا

به گزارش مجله کوروش بزرگ، وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با ظریف آمادگی این کشور را برای ارسال یاری های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قراردادن تمام یافته ها و روش های مبارزه با کرونا و همکاری علمی با ایران گفت.

آمادگی چین برای ارسال یاری و ارائه روش های مبارزه با کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر امروز (آدینه) با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو وانگ یی با تشکر از ظریف به عنوان اولین مقام خارجی که پس از شیوع کرونا در چین با دولت و ملت آن کشور ابراز همدردی کرد، با ابراز تاسف از شیوع این بیماری در ایران با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد و آمادگی چین را برای ارسال یاری های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قراردادن تمام یافته ها و روش ها مبارزه با کرونا و همکاری علمی با ایران خاطرنشان کرد.

ظریف نیز ضمن قدردانی از یاری های فنی و تخصصی چین، همه گیری کرونا را یک مساله جهانی خواند و راهکار آن را همکاری و همدلی همه کشور ها به دور از سیاسی کردن آن خواند و از همکاری محققان و پژوهشگران دو کشور برای تحقیقات علمی مشترک برای ریشه کنی این بیماری استقبال کرد.

گفتنی است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه سوم بهمن ماه و در اوایل شیوع ویروس کرونا در چین در پیامی توئیتری به زبان چینی خاطرنشان کرد که ایران همیشه در کنار مردم چین بوده است. (اینجا بخوانید)

وزیر خارجه چین در پیامی شفاهی از این اقدام ظریف قدردانی نموده بود.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین نیز 14 بهمن ماه در گفتگویی تلفنی در مورد آخرین تحولات مربوط شیوع کرونا در چین و سایر موضوعات مورد علاقه رایزنی و گفتگو کردند. در این گفتگو ظریف ضمن تقدیر از مسئولیت پذیری و کوشش های دولت چین برای کنترل بحران و جلوگیری از انتشار آن، مخالفت خود را با سیاسی کردن چنین موضوعاتی خاطرنشان کرد.

وی همچنین از همکاری دولت چین برای بازگشت اتباع ایرانی از شهر ووهان قدردانی کرد. وزیر امور خارجه چین هم از مواضع و حمایت های جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 855

به "آمادگی چین برای ارسال یاری و ارائه روش های مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی چین برای ارسال یاری و ارائه روش های مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید