انعقاد 174 قرار داد با حجم 375 میلیارد تومان

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از انعقاد 174 تفاهم نامه و قرارداد با حجم 375 میلیارد تومان در سه روز گردهمایی شرکت های دانش بنیان حوزه صنعت غذایی اطلاع داد.

انعقاد 174 قرار داد با حجم 375 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیاوش ملکی فر، عصر امروز (سه شنبه، 12 شهریور) در اختتامیه گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت غذایی، با بیان اینکه صندوق نوآوری از سال گذشته رویکرد فعالانه ای را در پیش گرفته و در این راستا در قالب های مختلف خدمات خود را به شرکت های دانش بنیان معرفی نموده است، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان از ظرفیت های خوبی برای یاری به صنایع کشور و رفع احتیاج آنها و حضور در بازارهای بین المللی برخوردار هستند. از همین رو در امسال صندوق نوآوری از حضور شرکت ها در بیش از 50 نمایشگاه خارجی حمایت نموده که این امر به توسعه صادرات شرکت های دانش بنیان یاری می نماید.

ملکی فر ادامه داد: در داخل کشور نیز کوشش شده تا در قالب رویدادهایی، صنایع بزرگ را برای رفع احتیاجهایشان به شرکت های دانش بنیان متصل کنیم تا شرکت های دانش بنیان بتوانند وارد زنجیره تامین این شرکت ها شده و محصولات خودشان را به آنها عرضه نمایند.

معاون توسعه صندوق نوآوری با بیان اینکه همکاری شرکت های دانش بنیان کوچک و متوسط با صنایع بزرگ یک تیر و چند نشان است، اضافه نمود: در این همکاری علاوه بر اینکه شرکت های دانش بنیان احتیاجهای فناورانه صنایع بزرگ کشور را در حوزه های مختلف رفع می نمایند، به فناوری یاری خواهند کرد تا به عنوان یک خون تازه در صنایع بزرگ و سنتی کشور جریان پیدا کند.

ملکی فر اضافه نمود: از طرف دیگر این همکاری به توسعه بازار و خلق درآمدهای پایدار شرکت های دانش بنیان یاری می نماید و موجب کاهش خروج ارز و تقویت روحیه خودباوری در کشور می گردد و در نهایت اشتغال پایدار را برای دانش آموختگان جوان کشور در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای فناورانه دیگر در ماه های آبان و مهرماه امسال یادآور شد: ما علاوه بر برگزاری رویداد فناورانه فضایی و صنعت غذایی، در مهر ماه نیز گردهمایی صنعت فولاد و خودرو و در آبان ماه نیز گردهمایی حوزه های رباتیک، مبارزه با قاچاق کالا و امنیت فاوا را در تقویم خود خواهیم داشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی امنیت غذایی را یکی از مولفه های امنیت ملی توصیف کرد و ادامه داد: صنعت غذایی به دلیل آنکه سهم بیش از 25 درصدی در سبد هزینه های خانوار دارد، گردش بیش از 100 میلیاردی دارد و صادرات بخش کشاورزی به بیش از 5 میلیارد دلار می رسد، از این رو صنعت غذایی از جمله حوزه های مهم کشور به شمار می رود.

وی در مورد گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت غذایی، مطرح نمود: صندوق نوآوری این گردهمایی را با همکاری بنیاد مستضعفان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان مالی رضوی و دو کارگزار بخش خصوصی برگزار نموده است و در این سه روز 76 جلسه ارایه احتیاجهای فناورانه صنایع بزرگ غذایی، 10 محصول و فناوری در قالب جلسات ارایه فناوری به شرکت های بزرگ و بیش از 200 جلسه B2B بین دو طرف عرضه و تقاضا نیز برپا شد. علاوه بر این نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و نمایشگاهی از احتیاجهای فناورانه صنایع بزرگ غذایی نیز برگزار شده است.

ملکی فر اضافه نمود: صندوق نوآوری قبل از برگزاری این رویداد با حدود 200 شرکت فعال در این حوزه جلساتی داشت و خدمات صندوق به آنها معرفی گردید. در نتیجه بیش از 120 میلیارد تومان درخواست تسهیلات دریافت شد که تا کنون حدود 43 میلیارد تومان آن مصوب شده و مابقی آن در حال آنالیز است.

معاون توسعه صندوق نوآوری گفت: نتایج به دست آمده از این گردهمایی نشان می دهد که در این سه روز 375 میلیارد تومان در قالب 174 تفاهم نامه و قرارداد اجرا شده که رقم خوبی است و باید توجه داشته باشید که این گردهمایی انتها راه صندوق با شما نیست، بلکه شروع راه تعامل ما با هم است.

وی خاطر نشان کرد: در روز اول این رویداد تفاهم نامه همکاری میان صندوق نوآوری و سازمان مالی آستان قدس منعقد شد و تفاهم نامه های مختلفی میان شرکت ها با حضور دکتر ستاری امضا شد. در روز سوم نیز تفاهم نامه ای در مورد حمایت از توسعه فناوری بذر میان سه مجموعه صندوق نوآوری، دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان اوقاف منعقد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 302

به "انعقاد 174 قرار داد با حجم 375 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انعقاد 174 قرار داد با حجم 375 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید