روش های خانگی برای درمان رودل و سوء هاضمه

به گزارش مجله کوروش بزرگ، سوء هاضمه و رودل کردن یکی از مشکلاتی است که ممکن است بیشتر افراد در طول زندگی چندین بار به آن دچار شوند. در چنین حالتی فرد احساس پر شدن و سنگینی شدیدی می نماید و ممکن است دچار نفخ، گاز معده و دل درد گردد. خوشبختانه روش های خانگی خوب و آزمایش شده ای برای درمان رودل وجود دارد که به خوبی اثرگذار هستند و می توانید این درمان های خانگی را به راحتی به کار گیرید.

روش های خانگی برای درمان رودل و سوء هاضمه

روش های سنتی:

  • سیر، یکی از سبزیجات خوبی است که به طور قابل ملاظه ای برای تنظیم ناراحتی های معده و بهبود هضم بسیا موثر است. در صورت بروز چنین مشلی، یک سیر همراه با یک فنجان زنجبیل معجزه می نماید.
  • بابونه، نیز یک درمان قدیمی برای بهبود سوء هاضمه و رودل است. گل بابونه معده را آرام می نماید و روده را تسکین می بخشد. برای درمان رودل خود، روزی چند فنجان بابونه دم نموده بنوشید.

درمان با نعناع

  • روغن نعناع باعث تسکین و کاهش اسپاسم عضلات روده می گردد و از تهوع جلوگیری می نماید. برای درمان مشکل رودل خود، روزانه سه مرتبه یک تا دو کپسول حاوی 2 میلی لیتر (1 قاشق چایخوری) روغن نعناع بین وعده های غذایی خود مصرف کنید.
  • اگر ترجیح می دهید که یک فنجان چای میل کنید می توانید آن را با چند قرص نعناع بنوشید.

توجه: اگر سوزش سردل و معده دارد، قرص نعناع پیشنهاد نمی گردد.

منابع جویدنی:

  • جویدن یا بلعیدن یک قاشق پر دانه رازیانه یا زیره یک روش عالی برای هضم و قطع رودل است. هر دو این دانه ها حاوی روغنی است که باعث کاهش اسپاسم در روده، تسکین تهوع و کنترل نفخ می گردد.
  • روش دیگر نیز درست کردن چای رازیانه با دانه های آن است که یک راه چاره بسیار عالی تلقی می گردد.

درمان با چیزهای ترش و اسیدی

  • نوشیدن یک قاشق چایخوری سرکه سیب با نیم فنجان آب نیز دیگر راه چاره موثر است. این کار بخصوص زمانی موثر است که شما برای مدت طولانی سر میز شام بوده اید.

جوش شیرین:

  • یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب ترکیب کنید و آن را بنوشید. این محلول اسید معده را خنثی می نماید و به کاهش گاز و نفخ معده یاری می نماید. بعلاوه می توانید برای نتیجه بهتر چند قطره لیمو به ترکیب خود اضافه کنید.

گاهی اوقات حتی نوشیدن یک فنجان آب داغ معمولی رودل را تسکین می دهد. برای اثر بیشتر می توانید مقداری زنجبیل یا آبلیمو به آن اضافه کنید

مراقب آبمیوه و لبنیات باشید:

  • فروکتوز موجود در آبمیوه می تواند موجب درد و گاز شکمی گردد زیرا به صورت هضم نشده داخل روده می گردد. شما می توانید برای کاهش اثرات منفی، از آبمیوه های طبیعی و دست ساز بهره ببرید.
  • اگر پنیر یا هر محصول دیگر لبنیاتی مصرف می کنید که باعث نفخ معده می گردد، ممکن است بدن شما نتواند لاکتوز را تحمل کند. سعی کنید از بعضی از محصولات لبنی غیر لاکتوز در رژیم غذایی خود بهره ببرید و ببینید آیا مشکل حل می گردد یا خیر.

غذای خود را سروقت و به آرامی بخورید:

  • حق با مادر شماست. غذای خود را به آرامی بخورید و کاملا بجویید. سریع غذا خوردن باعث می گردد تا همراه با غذا، هوا را نیز وارد معده های خود کنید. این امر باعث نفخ و گاز معده می گردد.
  • شام خود را حداقل سه ساعت قبل از رفتن به رختخواب بخورید زیرا بدن انسان در هنگام خواب نمی تواند به خوبی غذاها را هضم کند.
منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2169

به "روش های خانگی برای درمان رودل و سوء هاضمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های خانگی برای درمان رودل و سوء هاضمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید