ریزش مو به خاطر استرس

به گزارش مجله کوروش بزرگ، عوامل مختلفی می توانند باعث ریزش مو شوند مانند آب و هوا ، کمبود تغذیه ای و غیره. یکی از شایع ترین علل ریزش مو استرس است. در این مقاله به بحث درباره استرس و ریزش مو و درمان آن خواهیم پرداخت.

ریزش مو به خاطر استرس

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

عوامل مختلفی می توانند باعث ریزش مو شوند مانند آب و هوا ، کمبود تغذیه ای و غیره. یکی از شایع ترین علل ریزش مو استرس است. در این مقاله به بحث درباره استرس و ریزش مو و درمان آن خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد علل مختلفی می توانند باعث ریزش مو شوند مانند کمبود تغذیه ای ، عوامل ارثی ، بیماری ، عدم تعادل هورمونی ، شوک و غیره. آلوپسی هم باعث ریزش می گردد; استرس و مسائل زیست محیطی هم ممکن است از عوامل ریزش مو باشند. استرس و سلامت به طور متقابل با هم ارتباط دارند و ریزش مو یکی از عوارض جانبی استرس بیش از حد است. استرس بیش از حد باعث ضعیف شدن فولیکول های مو و توقف رشد موها می گردد.

اگر برای مدتی دچار استرس شده باشید، حتی بعد از گذشت چند ماه هم ممکن است دچار ریزش مو شوید. حوادث پس از سانحه چه فیزیکی و چه روانشناختی ممکن است دلیل ریزش مو باشند و می توانند باعث بروز بیماری هایی مانند آلوپسی شوند. در این بیماری موها به صورت لکه مانند می ریزند ولی، ممکن است تمام پوست سر را تحت تأثیر قرار دهد و حتی باعث ریزش موی بدن گردد. اندازه ریزش مو می تواند کاملاً خطرناک باشد و بعضی مواقع روزانه حتی تا 1000 شاخه مو هم برسد.

روش های درمان

روش های خانگی

استفاده از محصولات تقویت مو طبیعی مانند روغن نارگیل ، روغن خردل و روغن کرچک می تواند مفید باشد. ترکیبات بالا را به اندازه مساوی مخلوط کنید. مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید شب را باقی بماند. صبح روز بعد موهای خود را بشویید. بعد از گذشت 6 ماه الی 1 سال بدن قادر خواهد بود رشد موها را دوباره شروع کند.

مراجعه به پزشک

همواره بهتر است در موارد شدید دستور پزشک را دنبال کنید. در خصوص زنان چرخه قاعدگی ، بارداری و یائسگی هم ممکن است باعث ریزش مو شوند. پزشک ممکن است در کنار بافت برداری آزمایش خون هم تجویز کند.

مدیتیشن

روش های مختلفی بسته به نوع و شدت بیماری وجود دارند. مدیتیشن برای به حداقل رساندن این مشکل روش عالی به شمار می رود. سعی کنید روزانه 15 دقیقه الی 1 ساعت مدیتیشن انجام دهید. استفاده از رژیم غذایی سالم و کنترل استرس هم برای حل مشکل مفید خواهد بود.منبع: راسخون
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1895

به "ریزش مو به خاطر استرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش مو به خاطر استرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید