سیب زمینی صادراتی ایران برگشت خورده است؟

به گزارش مجله کوروش بزرگ، تهران (پانا) - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان می گوید برگشت خوردن سیب زمینی های صادراتی ایران از ترکمنستان کذب محض است.

سیب زمینی صادراتی ایران برگشت خورده است؟

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مجید محمدنژاد با بیان اینکه ایران به هیچ وجه به ترکمنستان سیب زمینی صادر نمی کند، اضافه کرد: تعجب می کنم بعضی رسانه ها اظهاراتی را به نقل از اتحادیه بارفروشان مشهد منتشر می نمایند که اصلا در صلاحیت این فرد نیست که بگوید سیب زمینی ایران از ترکمنستان برگشت خورده است.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان گفت: در ماه های اخیر هیچ محموله سیب زمینی به مقصد ترکمنستان صادر نشده است که برگشت بخورد.

وی توضیح داد: سیب زمینی های ما به مقاصد ازبکستان و روسیه صادر می گردد و فقط یک کامیون در 10 روز گذشته آن هم نه به علت خواست طرف های خارجی، بلکه به علت حساسیت سازمان قرنطینه کشور خودمان برگشت خورده است.

محمدنژاد گفت: اینکه اعلام می نمایند سیب زمینی برگشتی در داخل کشور خودمان توزیع شده، دروغ است و چنین چیزی صحت ندارد.

وی بیان داشت: ایران و کشورهای منطقه اوراسیا محصولات کشاورزی را طبق پروتکل های رسمی مبادله می نمایند و استانداردهای کشور مقصد حتما مد نظر صادرنمایندگان ما قرار می گیرد.

روز گذشته یکی از رسانه ها که سابقه زیادی در بدنام کردن محصولات صادراتی کشورمان دارد به نقل از اتحادیه بارفروشان مشهد مدعی شد که سیب زمینی ایران از ترکمنستان برگشت خورده است.

در سال زراعی 1400-1399، در سطح 141 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور سیب زمینی کشت شده و برآورد فراوری این محصول 5.2 میلیون تن بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2009

به "سیب زمینی صادراتی ایران برگشت خورده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیب زمینی صادراتی ایران برگشت خورده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید