عمران خان راهی شهر اسکردو در شمال پاکستان می شود

به گزارش مجله کوروش بزرگ، نخست وزیر پاکستان روز شنبه ضمن سفر به منطقه شیعه نشین بلتستان با حضور در استادیوم شهر اسکردو سخنرانی خواهد کرد.

عمران خان راهی شهر اسکردو در شمال پاکستان می شود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز؛ عمران خان نخست وزیر پاکستان امروز به مناطق شمالی کشور و شهر اسکردو سفر خواهد کرد.

قرار است وی با حضور در استادیوم شهر اسکردو برای مردم بلتستان سخنرانی کرده و آنها را در جریان آخرین تصمیمات دولت در خصوص منطقه گلگیت بلتستان قرار دهد.

رهبر حزب تحریک انصاف پیش از سفر گفت: بها دادن به صنعت گردشگری و تبدیل بلتستان به قطع به جذب گردشگر پاکستان از مهم ترین اهداف سفر خواهد بود.

در این سفر کابینه عمران خان نیز او را همراهی می کنند تا مسائل مختلف منطقه را بررسی کرده و برای حل آنها اقدامات لازم را صورت دهند.

عمران خان پیش از این نیز بارها به اسکردو سفر کرده و آشنایی خوبی با مردم بلتستان و گلگیت دارد.

وی تصمیم داشت این منطقه را به عنوان یک ایالت رسمی کشور ثبت کرده و به مردم اجازه دهد که در مجلس پاکستان نیز کننده داشته باشند.

با این حال پس از آنکه عمران خان قدرت را به دست گرفت شرح داد: گلگیت بلتستان بخشی از کشمیر است و رسمی شدن این منطقه باعث آسیب رسیدن به موضع پاکستان در قبال کل کشمیر خواهد شد.

از زمان روی کار آمدن عمران خان صنعت گردشگری در بلتستان نیز تقویت شده و طی 3 ماه اخیر بیش از 50 هزار گردشگر اروپایی به این منطقه خوش آب و هوا سفر کرده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 441

به "عمران خان راهی شهر اسکردو در شمال پاکستان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان راهی شهر اسکردو در شمال پاکستان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید