غفاریان: تمامی دانشکده های دانشگاه امیرکبیر به پروژه های صنعتی ورود می نمایند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در برنامه پژوهشی دانشگاه درنظر داریم تا با بسترسازی مناسب تمام دانشکده های دانشگاه در پروژه های تحقیقاتی و فناورانه به شکلی متناسب درگیر شوند.

غفاریان: تمامی دانشکده های دانشگاه امیرکبیر به پروژه های صنعتی ورود می نمایند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سیدرضا غفاریان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر در مراسم تقدیر از پژوهشگران نمونه این دانشگاه گفت: برنامه دانشگاه حرکت جدی به سمت دانشگاه نسل سوم است تا از این طریق بتوانیم به دانشگاهی محصول گرا تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه در برنامه پژوهشی دانشگاه توجه ویژه ای به دانشکده ها داریم، اضافه کرد: در این برنامه دانشکده ها محور توسعه فناوری قلمداد شده اند و از آن ها درخواست شده تا حوزه های استراتژیکی خود را برای تدوین برنامه های محوری تعریف و به دانشگاه معرفی نمایند که این حوزه ها در بلند مدت مورد حمایت خاص قرار گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: ایجاد سازو کار کلان برای فعالیت های اساتید در شرکت های دانش بنیان از دیگر برنامه های پژوهشی دانشگاه بشمار می رود.

غفاریان اظهار کرد: در حوزه امور پژوهشی چهار هدف اصلی را دنبال می کنیم که توجه به برون داده ای پژوهشی مانند مقالات و کتاب ها اولین هدف است. در این زمینه برنامه داریم به کیفیت برون داده ای پژوهشی توجه ویژه داشته باشیم. هدف دوم توجه به تاثیر فرآیند های پژوهشی و افزایش مبلغ گرنت جامع اساتید است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: هدف سوم راهنمایی دانشجویان در راستای توسعه فناوری است. در این بخش کوشش داریم با ساختار مناسب، بهره مندی مناسب از توانمندی دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را فراهم کنیم.

غفاریان تاکید نمود: هدف چهارم، ایجاد بستر قانونی برای تشویق پژوهش های همگرا است تا از این طریق پژوهش های بین رشته ای توسعه یابد.

وی درخصوص برنامه های دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت نیز گفت: برنامه داریم با بستر سازی لازم تمام دانشکده ها در پروژه های فناورانه به شکلی متناسب درگیر شوند. توجه ویژه به ثبت مالکیت معنوی از برون داده ای پژوهشی اساتید و دانشجویان و حمایت های حقوقی و مشاوره ای در این حوزه از دیگر برنامه ها است.

غفاریان اظهار داشت: باید بستری فراهم کنیم تا فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت توسعه یابد تا از این طریق ارتباط هدفمند با صنایع به خوبی ایجاد گردد. افزایش مهارت در دانشجویان از دیگر برنامه های پژوهشی دانشگاه است که برنامه داریم این موضوع به وسیله ورود هدفمند دانشجویان در پروژه های فناورانه و ارائه آموزش های لازم محقق گردد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: موضوع کنترل پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی از اولویت ها است و برای دستیابی به این هدف ضروری است به مرکز کنترل پروژه ها توجه ویژه داشته باشیم.

غفاریان اظهار کرد: توسعه زیرساخت های لازم برای استقرار واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه، حمایت مادی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری در قالب تسهیلات بلاعوض و کم بهره، توسعه مراکز فناوری در دانشکده ها و تمرکز بر تجاری سازی دستاورد های پژوهشی دانشگاه براساس احتیاج های جامعه از دیگر برنامه های فناورانه دانشگاه بشمار می رود.

وی عنوان نمود: بعلاوه برنامه داریم آزمایشگاه های موجود دانشگاه را تجهیز کنیم و استاندارد ها و تاییدبه های لازم مورد احتیاج صنعت برای این آزمایشگاه ها را دریافت کنیم. تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های تخصصی و پیشرفته دانشگاه نیز از دیگر برنامه های پژوهشی دانشگاه بشمار می رود.

لازم به ذکر است؛ در این مراسم با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه از 37 پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2084

به "غفاریان: تمامی دانشکده های دانشگاه امیرکبیر به پروژه های صنعتی ورود می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غفاریان: تمامی دانشکده های دانشگاه امیرکبیر به پروژه های صنعتی ورود می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید