معتمدی: رشته کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر تأسیس می گردد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: سال جاری رشته جدید کسب وکار را راه اندازی خواهیم کرد به طوری که دانشجویان در قالب برنامه فوق العاده ای آموزش های مهارتی را پشت سر می گذارند.

معتمدی: رشته کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر تأسیس می گردد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ایجاد رشته کسب و کار در این دانشگاه گفت: یکی از برنامه های دانشگاه صنعتی امیرکبیر حرکت به سمت ایجاد رشته های مورد احتیاج جامعه است که در این رابطه قراردادی را با اتاق بازرگانی تهران امضاء نموده ایم، قرار است از ترم 2 سال تحصیلی از بهمن ماه محیط آموزشی را برای این رشته در نظر بگیریم.

* باید مناسب با شرایط جامعه رشته تحصیلی ایجاد گردد

وی اضافه نمود: سوق دادن دانشجویان به سوی رشته های تحصیلی که بازار کار دارند یکی از اهداف دانشگاه ها و مراکز علمی است که باید با تأسیس رشته و آماده سازی محیط مناسب شرایط را برای حضور دانشجویان فراهم کند، در واقع معتقدم اگر به سمت رشته های نوظهور و مناسب با شرایط جامعه حرکت کنیم در آینده ای نزدیک نه تنها با تحول علمی رو به رو خواهیم شد بلکه مشکل اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان برطرف می گردد.

* برنامه های درسی بازنگری می شوند

معتمدی افزود: در سال تحصیلی جدید طرحی را در قالب فوق برنامه آماده نموده ایم که برنامه های درسی را مورد بازنگری قرار داده تا بتوانیم مهارت افزایی را که احتیاج دانشگاه و کشور است، گسترش دهیم.

* امروز بحث های نظری دیگر کاربرد ندارد

وی ادامه داد: شاید تا 10 سال قبل مقوله اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور مطرح نبود اما امروز با اشباع محیط کار صرفا بحث های نظری دیگر کاربرد ندارد و اکنون ضروری است تا دانش آموختگان مهارت را در کنار آموزش تئوری فرا گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 465

به "معتمدی: رشته کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر تأسیس می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتمدی: رشته کسب و کار در دانشگاه امیرکبیر تأسیس می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید