مقاله: خواص بامیه ؛ خوراکی ضد دیابت

به گزارش مجله کوروش بزرگ، اگر افسردگی فصلی دارید، در کنار زعفران و گل گاو زبان، بامیه بخورید. منیزیم موجود در گیاه بامیه می تواند اعصاب شما را آرام کند. بهتر است در کنار دمنوش های گیاهی، بامیه را هم امتحان کنید.

مقاله: خواص بامیه ؛ خوراکی ضد دیابت

بامیه یک ملین طبیعی است که روده بزرگ را نرم و لزج می نماید. محتوای فیبری بامیه می تواند آب را جذب نموده و روده بزرگ را منعطف تر کند؛ در این صورت، یبوست شما بر طرف خواهد شد. بامیه عمل دفع را با لغزنده کردن روده بزرگ، آسان تر می نماید.

آیا بامیه برای لاغری خوب است؟ مصرف بامیه یا آب آن به دلیل وجود پلی ساکارید ها خاصیت چربی سوزی دارد و شما را لاغر می نماید. مصرف منظم بامیه خورشتی، چه به صورت خام یا پخته از چاقی جلوگیری می نماید؛ زیرا بامیه از مواد غذایی کم کالری با فیبر فراوان و مواد معدنی غنی است.

اگر مشکل گلودرد، عفونت یا سرماخوردگی دارید، گیاه بامیه را امتحان کنید. بامیه دشمن سرماخوردگی و آنفولانزا است که اثر ضد ویروسی و ضد باکتری دارد؛ آب بامیه گلودرد را تسکین می دهد. همچنین ویتامین c موجود در این گیاه برای درمان آسم و تسکین التهاب بدن بسیار مفید است.

طبع بامیه سرد و تر است. درباره ارزش غذایی بامیه چه می دانید؟ گیاه بامیه ارزش غذایی فراوانی دارد؛ از پروتئین گرفته تا چربی، کربوهیدرات، فیبر و ویتامین c در این گیاه یافت می گردد؛ بامیه سرشار از کلسیم است که از پوکی استخوان جلوگیری می نماید. با ما همراه باشید تا درباره خواص بامیه بیشتر بدانید.

منبع مقاله: خواص بامیه ؛ خوراکی ضد دیابت

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1914

به "مقاله: خواص بامیه ؛ خوراکی ضد دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: خواص بامیه ؛ خوراکی ضد دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید