وزیر آموزش و پروش: مدارس می توانند فردا را تعطیل نمایند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، حاجی میرزایی گفت: مدارسی که در آن ها شمارش آراء تا روز شنبه به اتمام نمی رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل نمایند.

وزیر آموزش و پروش: مدارس می توانند فردا را تعطیل نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکترا در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید یکی از مهمترین ارکان کشور و نهاد های قانونی در ساختن آینده کشور است. آینده ای که به باور های ما، ایمان، آرامش، امنیت، اقتصاد، کسب و کار، فرهنگ و آموزش و آینده فرزندان ما ارتباط پیدا می نماید.

وزیر آموزش کشور اعلام کرد: بنابراین حضور در انتخابات به معنای مشارکت در کیفیت آینده ای است که ساخته می گردد و هر فرد با حضور در انتخابات می تواند اراده خود را برای کیفیت ساختن آینده ای بهتر با پیشرفت، آرامش و امنیت بیشتر، مناسبات بهتر در داخل و خارج تامین کند.

حاجی میرزایی در رابطه با احتمال تعطیلی مدارس در روز آینده گفت: ما تعطیلی عمومی نداریم. بیشترین حوزه های انتخابات و حدود 60 درصد از مدارس کشور هستند و فرهنگیان به عنوان امنا و گروه های مرجع ملت محل اخذ آراء هستند. مدارسی که در آن ها شمارش آراء تا روز شنبه به اتمام نمی رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل نمایند و این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه های انتخابیه و آن حوزه هایی است که شمارش آرا تا شنبه به اتمام نمی رسد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اینکه کدام نهاد مسئول تصمیم گیری تعطیلی سراسری مدارس پیرو ورود ویروس کرونا به کشور است؟ توضیح داد: به دستور رئیس جمهور ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده است که همه دستگاه های مرتبط در آن حضور دارند و دائما اوضاع را رصد و تجولات را آنالیز می نمایند و متناسب با شرایط موجود تصمیم گیری می نمایند.

وی اضافه نمود: فعلا تصمیمی بر تعطیلی مدارس نیست و در صورت احتیاج ستاد و شورای تامین هر استان می تواند در خصوص تعطیلی مدارس آن استان تصمیم بگیرد و وزارت آموزش و پرورش هم در آن مشارکت دارد.

حاجی میرزایی تاکید نمود: ما در آموزش و پرورش برای تامین آرامش خانواده ها تمامی معاونین تربیت و سلامت را در یک گفتگوی ویدئویی و برخط با مسئولین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط قرار دادیم و همه توصیه های لازم به آن ها منتقل شده است.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: دستورالعمل های لازم برای آگاهی والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان تهیه شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است و تاکید نمودم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان نمود: به تمام مدیران تاکید می کنم اگر لازم باشد تمام مدارس را آنالیز کنید بهداشت مدرسه، بهداشت بوفه مدرسه، تغذیه مدرسه، سرویس های بهداشتی اطمینان پیدا نمایند و اگر ضروری است تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم گردد حتما انجام گردد. ما حداکثر مراقبت را داریم و متناسب با صلاحدید ستاد تصمیم گیری خواهد شد.

وی در انتها در رابطه احتمال استمرار تعطیلی در قم، گفت: ستاد دایما جلسه تشکیل می دهد و اوضاع را آنالیز می نماید. اگر لازم باشد هر تصمیمی برای سلامت فرزندان گرفته گردد حتما اتخاذ می کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 833

به "وزیر آموزش و پروش: مدارس می توانند فردا را تعطیل نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پروش: مدارس می توانند فردا را تعطیل نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید