65درصد بیماران بیمارستانی در تهران از شهرستان ها هستند

به گزارش مجله کوروش بزرگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدمت بالای بیمارستان های آموزشی در تهران، اعلام نمود: آنالیز ها نشان داده است در بسیاری از بیمارستان های با قدمت زیاد، بازسازی ارزان نیست و ساخت بیمارستان جایگزین اثربخشی بیشتری دارد.

65درصد بیماران بیمارستانی در تهران از شهرستان ها هستند

به گزارش تسنیم، علیرضا زالی در پاسخ به سؤالی مبنی بر قدمت بیمارستان های تهران گفت: بیمارستان های آموزشی تهران عمدتاً قدمت قابل توجهی دارند و بسیاری از بیمارستان های مرکز بیش از 50 سال از عمرشان گذشته است. با توجه به این که بخش عمده ای از این بیمارستان ها آموزشی هستند و علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان تهرانی، محل ارجاع برای کشور هستند؛ مراجعین زیادی دارند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل دو پروژه بزرگ بیمارستان سازی در تهران در حال اجرا است که یکی بیمارستان شهدای تجریش است که با افتتاح آن، حدود 850 تخت بیمارستانی با رعایت اصول عمرانی به مجموعه تخت های تهران اضافه می گردد؛ شبیه به همین ظرفیت، پروژه مهدی کلینیک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال تکمیل است و در دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز بخش های نو بیمارستان فیروزآبادی به این مجموعه اضافه می گردد. پیش بینی می گردد با راه اندازی و افتتاح این پروژه ها، بهسازی نوی در مجموعه تخت های بیمارستانی انجام گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه آنالیز ها نشان داده است در بسیاری از بیمارستان های با قدمت زیاد، بازسازی ارزان نیست و ساخت بیمارستان جایگزین اثربخشی بیشتری دارد، گفت: سال جاری وزارت بهداشت طرحی را برای نوسازی 32 هزار تخت بیمارستانی دارد که بخشی از آن ها در استان تهران قرار گرفته است؛ البته بازسازی بخش های بیمارستانی با رعایت استاندارد های مهندسی در بیمارستان های تهران انجام می گردد. هر سه دانشگاه استان تهران با یاری شهرداری تیم هایی برای آنالیز شرایط سازه ای و ایمنی تشکیل داده اند که مسائل ایمنی و عمرانی بیمارستان ها را آنالیز می نمایند.

به گفته وی، در ملارد و پردیس نیز اقداماتی برای اضافه شدن مراکز درمانی نو در دست انجام است و با دستور رئیس جمهوری مصوب شده است که دانشگاه ظرف دو سال آینده در پیشوا بیمارستانی افتتاح کند.

زالی اظهار امیدواری کرد که با بازسازی و افتتاح بیمارستان های نو، بتوان بار ارائه خدمات در شهر تهران را کاهش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آنالیز ما در ماه گذشته نشان داد که 65 درصد بیماران یکی از بیمارستان های بزرگ آموزشی تهران، از شهرستان آمده بودند در حالی که بسیاری از این افراد می توانستند در شهرستان خود خدمات درمانی را دریافت نمایند.

وی توضیح داد: راهکار این مشکل برقراری نظام ارجاع است و با توجه به توسعه خدمات درمانی در عرصه کشوری، نظام ارجاع می تواند بسیار یاری نماینده باشد تا بیماران گرفتاری های ایاب و ذهاب و مسائل استقرار و اقامت همراهان را نداشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 2152

به "65درصد بیماران بیمارستانی در تهران از شهرستان ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65درصد بیماران بیمارستانی در تهران از شهرستان ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید