رئیس مجلس یازدهم باید مدام در تعامل با نمایندگان موافق و مخالف باشد

به گزارش مجله کوروش بزرگ، استاد دانشگاه تهران گفت: رئیس مجلس مدام باید در تعامل با نمایندگان مخالف و موافق باشد و نباید هرگز بدون اطلاع وکلای مردم دست به تصویب و امضای طرح یا لایحه ای بزند.

رئیس مجلس یازدهم باید مدام در تعامل با نمایندگان موافق و مخالف باشد

محمدصادق کوشکی در تبادل نظر با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، درباره ویژگی های رئیس مجلس اظهار کرد: رئیس مجلس به عنوان مدیر جلسات مطرح است و باید قدرت اداره جلسات علنی و غیرعلنی مجلس را داشته باشد.

وی اضافه نمود: متأسفانه در مجلس دهم، ریاست مجلس چنان قدرت پیدا نموده و اختیاراتش آنچنان افزایش یافته که از یک مدیر جلسات فراتر رفته است و حتی مانع اظهارنظر نمایندگان می شد؛ لذا این مسئله صندلی مجلس را کاهش داد.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: ریاست مجلس نباید روحیه خودبینی و تک روی داشته باشد و باید بداند که فردی بیش از مدیر اداره جلسات نیست.

کوشکی ادامه داد: رئیس مجلس مدام باید در تعامل با نمایندگان مخالف و موافق باشد و نباید هرگز بدون اطلاع وکلای مردم دست به تصویب و امضای طرح یا لایحه ای بزند، متأسفانه موضوعی که در مجلس دهم بارها مشاهده شد که مسئله افزایش قیمت بنزین از این دست اقدامات بود.

وی گفت: همچنین رئیس مجلس نباید اجازه تصویب طرح های ملی و مهم که با سرنوشت یک کشور و ملت مرتبط است را به خود بدهد؛ یعنی نگذارد طرح هایی مثل برجام در کمتر از 20 دقیقه به تصویب برسند.

4079/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: bigkurosh.ir شناسه مطلب: 1045

به "رئیس مجلس یازدهم باید مدام در تعامل با نمایندگان موافق و مخالف باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مجلس یازدهم باید مدام در تعامل با نمایندگان موافق و مخالف باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید